W fabryce Volkswagena w Emden robot z ramieniem przegubowym robolink® jest wykorzystywany w produkcji Passata B8 PA. Dwa szwy klejowe są nakładane przez robota do klejenia środków akustycznych w obszarze tylnej konsoli akumulatora w celu uniknięcia żmudnej pracy ręcznej pracowników i zwiększenia jakości procesu klejenia. oraz w celu podniesienia jakości procesu klejenia.
Problem
Podczas oryginalnego procesu klejenia tylne konsole akumulatorów zostały ręcznie wyjęte z kontenerów przez pracowników i zamontowane za pomocą dwóch szwów samoprzylepnych do akumulatorów. Następnie konsola była montowana z boku bagażnika. Proces ten spowodował wzrost aktywności o 120% na wykresie obciążenia pracą każdego pracownika w masowej produkcji samochodów. Konsekwencją tego było to, że że pracownicy nie mogli całkowicie przestrzegać swojego cyklu pracy. Większe obciążenie pracą w połączeniu z presją czasu prowadziło do zwiększonej podatności na błędy.
Rozwiązanie:
Wykorzystanie robolink W do zautomatyzowania procedury klejenia nie tylko zmniejsza obciążenie pracowników, ale także zapewnia precyzyjne, spójne klejenie konsoli baterii przy stałej jakości klejenia. Cały proces produkcyjny jest zautomatyzowany, od demontażu komponentów do pozycjonowania na stole do klejenia, aż po nakładanie dwóch akustycznych szwów klejowych.