Zwykle system gąsienicowy jest zakotwiczony w podłożu za pomocą betonowych elementów, które w pewnym momencie trzeba mozolnie usunąć. "Nasze kotwienie składa się ze śrub gruntowych, na których zbudowany jest stosunkowo prosty system mechaniczny, czysto metalowa konstrukcja," mówi Thomas Vogel. Tarcie w systemie jest całkowicie pomijalne. Zapewniają to bezsmarowe polimerowe łożyska ślizgowe firmy igus® GmbH z Kolonii. Nie ma prawie żadnego zastosowania, w którym technologia łożysk bezsmarowych nie udowodniłaby swojej wszechstronności.
Trzy niesmarowane łożyska są stosowane między bębnem a pierścieniem trakcyjnym, płytą podstawy. "W tym momencie szukaliśmy wysokiej jakości, wysokowydajnego rozwiązania, które z jednej strony musiało pracować całkowicie na sucho, a z drugiej nie mogło być podatne na uszkodzenia ze względu na warunki otoczenia," - mówi Thomas Vogel, spoglądając wstecz. Żywotność systemu wynosząca kilkadziesiąt lat jest częścią profilu wymagań. A jeśli dojdzie do najgorszego, musi istnieć możliwość szybkiej i łatwej wymiany łożysk podczas prac konserwacyjnych i serwisowych.
Wszechstronny materiał iglidur® P spełnia ten profil wymagań. Ze względu na stabilność termiczną i niską całkowitą absorpcję wilgoci, łożysko to jest jednym z najbardziej stabilnych wymiarowo w zmieniających się warunkach otoczenia. Generalnie jest zalecane do ruchów obrotowych ze średnimi i wysokimi obciążeniami. Jest również ekonomiczne, co z kolei ma zauważalny wpływ na stronę ekonomiczną.