W ramach projektu DFG Collaborative Research Centre 401 "Flow Influence and Flow-Structure Interaction on Aerofoils", w Instytucie Aeronautyki i Astronautyki na Uniwersytecie RWTH w Akwizgranie przeprowadzane są pomiary wirowości w śladach po płatach. Tak zwane skrzydło referencyjne (półrozpiętość 675 mm, solidna konstrukcja, materiał: X42Cr13) służy jako obiekt pomiarowy. Ten model półskrzydła miał zostać zmodyfikowany w ramach prac badawczych. Celem było zbadanie wiroprądowości aeroplanu za pomocą tej nowej aplikacji w wewnętrznym kanale cyrkulacji wody oraz w kanale oporu DST w Duisburgu. W przypadku powodzenia, zastosowanie tego systemu w praktyce przyniosłoby korzyści ekonomiczne i związane z bezpieczeństwem dla lotnictwa cywilnego. Jednym z głównych elementów projektu było opracowanie skrzyni biegów. Łożysko tego zespołu musiało być szczególnie odpowiednie do stosowania w kanale cyrkulacji wody bez wykazywania oznak korozji. Istniało jednak wiele innych wymagań dotyczących łożysk. Musiały być jak najmniejsze, aby zminimalizować wpływ na przepływ, działać bezobsługowo przez długi czas (bez korozji, niewrażliwe na kurz i brud), być jak najbardziej bezluzowe i wolne od wibracji, generować tylko umiarkowaną ilość ciepła i być opłacalne.