Odpowiednie obciążenie koła jest przenoszone przez siłownik hydrauliczny w postaci zawieszenia hydropneumatycznego z wahacza na kolumnę środkową. Dolny wahacz jest zaprojektowany jako wahacz prowadzący i przenosi tylko siły boczne z koła. Układ tych dwóch wahaczy daje początek terminowi "osie z podwójnymi wahaczami". Aby zapobiec samokierowaniu kół, konieczne jest, aby drążki kierownicze miały taką samą długość jak zawieszenie i wahacze. W celu uzyskania jak najmniejszego rozstawu kół, siłownik układu kierowniczego przymocowany do tłoczyska jest podparty za pomocą prowadnicy równoległej z łożyskami ślizgowymi igus®. Mówiąc dokładniej, są to bezobsługowe łożyska walcowe typu FJUM-02-50 wykonane z igliduru® J z wbudowanym smarem. Jest on bardzo odporny na zużycie i charakteryzuje się między innymi bardzo dobrym współczynnikiem tarcia i specyfikacją tłumienia drgań. Niska absorpcja wilgoci zapewnia doskonałą pracę nawet w wilgotnym środowisku. Podsumowując, zawieszenie zapewnia płynną i stabilną jazdę samobieżnego pojazdu zarówno na złych drogach, jak i podczas szybkiej jazdy po drodze.
Maximilian Hauser, projektant zawieszenia kół, wyjaśnia kryteria wyboru łożyska: "Łożysko ślizgowe jest w tym przypadku lepszym wyborem niż prowadnica liniowa z kulkami, gdzie ze względu na krótki skok nie można zagwarantować równomiernego smarowania." Łożyska wykonane z igliduru® J okazały się również odporne na zużycie w testach z dużymi obciążeniami w niekorzystnych warunkach środowiskowych. Twardy chromowany wał o średnicy 50 milimetrów zapewnia idealne połączenie przeciwbieżne i tworzy ekonomiczne rozwiązanie w połączeniu z łożyskami iglidur® J.
Nowe niezależne zawieszenie kół jest standardem w największej maszynie z nowej serii - SelfLine 4.0 Premium 2215-22 - i jest dostępne jako opcja w innych modelach. Jednak nawet maszyny wyposażone w tradycyjne trzypunktowe zawieszenie nie mogą obejść się bez łożysk ślizgowych igus®. Na przykład, klapa frezująca jest zamontowana na łożyskach ślizgowych igus® w celu ochrony bębna frezującego, podobnie jak czujniki kąta dla hydraulicznego systemu poziomowania. Kolejne łożysko z systemu modułowego igus® znajduje się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy: centralny 7-calowy wyświetlacz i jednostka obsługowa skali programowania są przymocowane do pionowego prowadnika liniowego drylin® W, dzięki czemu można regulować ich wysokość. Standardowa skala programowania pokazuje również, jak ważny jest dokładny skład paszy: Głowica frezująca maszyn Siloking może być wyposażona w skaner NIR, który wykorzystuje zasadę spektroskopii w bliskiej podczerwieni do rejestrowania zawartości suchej masy w paszy w czasie rzeczywistym podczas jej usuwania. Pozwala to rolnikowi na natychmiastowe wprowadzenie precyzyjnych korekt i zapewnienie krowom dokładnie takiej paszy, jaką lubią najbardziej.