Change Language :

Profil
Co było potrzebne:
Łożysko ślizgowe do kinematyki obrotowej ramy w kształcie litery A
Wymagania:
Samosmarujące i bezobsługowe łożyska ślizgowe, odporne na warunki atmosferyczne i przystosowane do dużych obciążeń.
Sektor:
Przemysł morski
Sukces dla klienta:
Bezobsługowe i odporne na korozję punkty łożyskowania, ekonomiczne łożyska ślizgowe dostosowane do potrzeb klienta

Ship & Yacht Engineering Ltd. od wielu lat specjalizuje się w okablowaniu i wdrażaniu złożonych projektów budowy statków i inżynierii morskiej. Jej założyciel i dyrektor generalny, Erik Hofmann, opracowuje wszystko, od ramp po statki wycieczkowe dla przemysłu stoczniowego. Pracując z różnymi firmami żeglugowymi, wielokrotnie zdawał sobie sprawę z wad, jakie wcześniej wiązały się z ramami typu A. W rezultacie opracował ramę typu A.
W rezultacie opracował ramę typu A z bezobsługową i bezsmarową kinematyką obrotową, która umożliwia ruch w promieniu 180°: tak zwany system podnośnika. Aby utrzymać punkty łożyskowania kinematyki bez smarowania i zminimalizować konserwację, Hofmann polega na łożyskach ślizgowych iglidur®.
Innowacyjna rama A-Frame Erika Hofmanna, która na pierwszy rzut oka wygląda jak każda inna, stoi w porcie Leer we Fryzji Wschodniej. Jednak na drugi rzut oka, jedna kluczowa rzecz przyciąga wzrok: w przeciwieństwie do innych hydraulicznie sterowanych ram A, ta rama A nie ma zewnętrznych cylindrów. To jest właśnie wielka zaleta rozwiązania firmy Hofmann. System podnoszenia jest przechylany za pomocą systemu podnośników. Siłowniki i specjalna kinematyka obrotowa są wbudowane w ramę ramy A i umożliwiają ruch w promieniu 180°.

Rama A-Frame firmy Ship & Yacht Engineering Ltd. została już zatwierdzona przez towarzystwo klasyfikacyjne i może podnosić ładunki o masie do 20 ton, w zależności od kąta obrotu. Jest ona obecnie instalowana na statku badawczym należącym do Fugro, wiodącego na świecie specjalisty w dziedzinie geodanych, gdzie będzie używana na przykład do opuszczania magnetometrów do wody i podnoszenia ich z powrotem.
Aby zapewnić płynne działanie kinematyki obrotowej również na pełnym morzu i w trudnych warunkach pogodowych, Hofmann szukał samosmarujących, bezobsługowych łożysk ślizgowych do swojej kinematyki obrotowej, które musiały być opłacalne. Wcześniej używał tulei z brązu. Jednak pogoda nieustannie wypłukiwała smar z punktów łożyskowania, przez co konieczne było ciągłe pompowanie nowego smaru, aby zapobiec niedostatecznemu smarowaniu i korozji, relacjonuje architekt okrętowy.

Dzięki rekomendacji, Hofmann natknął się na firmę igus® GmbH z Kolonii, projektanta i producenta bezsmarowych wysokowydajnych tworzyw sztucznych. Ich łożyska wykonane z igutex® TX1 są teraz używane w kinematyce obrotowej ramy A. Zostały one opracowane specjalnie do zastosowań z dużymi obciążeniami, minimalizują wymagania konserwacyjne i nie wymagają dodatkowego smarowania.
"Nasze łożyska ślizgowe zawierają wbudowany smar stały, który miliony razy znajduje się w komorach w materiale. Oznacza to, że zawsze jest wystarczająca ilość smaru do nasmarowania punktu łożyska. Zapobiega to przede wszystkim niewystarczającemu smarowaniu," wyjaśnia Uwe Sund, menedżer produktu ds. łożysk do dużych obciążeń iglidur®. Ponieważ nie jest wymagany dodatkowy smar, nie ma potrzeby ręcznego smarowania lub automatycznego systemu smarowania.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć używane produkty
igutex® TX1 łożysko ślizgowe
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem