Przejścia i połączenia obrotowe między poszczególnymi wagonami są poddawane działaniu różnych sił we wszystkich kierunkach. Obejmują one siły rozciągające i ściskające, wstrząsy i trwałe wibracje. Solidne i niezawodne punkty łożyskowania są szczególnie ważne w takich zastosowaniach. Łożyska ślizgowe iglidur są tu często stosowane ze względu na ich wysoki nacisk powierzchniowy do 150 MPa. Twarde materiały iglidur wytrzymują nawet duże obciążenia krawędziowe bez pękania. Ich różnorodność umożliwia znalezienie odpowiedniego łożyska do każdego zastosowania. Należą do nich materiały do stosowania w szczególnie wysokich lub niskich temperaturach, do stałych ruchów lub o wysokiej odporności na media. Łożyska wieńcowe PRT są również stosowane w przegubach obrotowych na podłodze lekkich pojazdów szynowych. Żywotność można obliczyć dla wszystkich produktów. Do bezpiecznego prowadzenia przewodów między dwoma wagonami stosowane są e-prowadniki igus. Prowadzą one bezpiecznie przewody nie tylko wewnątrz pociągu, ale także na zewnątrz, pomimo skręcania, ruchu i warunków pogodowych.