Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Wszyscy na pokład!

Hiszpańska firma Masats opracowuje zajmujące mało miejsca drzwi kolejowe z elementami igus

Zadaniem hiszpańskiej firmy Masats jest opracowanie kompaktowych drzwi pasażerskich do nowych lekkich pojazdów kolejowych na linii Metro del Valles w Barcelonie. Aby zaoszczędzić miejsce, inżynierowie zastosowali w mechanizmach otwierania drzwi przewody sterownicze chainflex i e-prowadniki firmy igus z Kolonii.
Lekkie pojazdy kolejowe

Profil

  • Co było potrzebne:kabel sterowniczy
  • Wymagania:zajmujące mało miejsca, trwałe i łatwe w utrzymaniu komponenty
  • Branża:Technologia kolejowa
  • Sukces klienta:opracowanie kompaktowych drzwi pasażerskich do nowych lekkich pojazdów szynowych dla linii Metro del Valles w Barcelonie

 
Lekkie drzwi kolejowe, pasażerskie, CF9 Masats dostarcza trwałe i łatwe w utrzymaniu drzwi do tramwajów. Pozwala to na eksploatację pociągów z maksymalną wydajnością. (Źródło: Masats)

Problem

Czy byli Państwo na Plaça de Catalunya w Barcelonie? Może nawet podróżowali Państwo tam jednym z lekkich pojazdów kolejowych? Jeśli tak, prawdopodobnie korzystali Państwo z metra del Valles, linii, która w przyszłości będzie obsługiwać także katalońskie miasto przemysłowe Sabadell. Aby poradzić sobie z rosnącą liczbą pasażerów, operator linii (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya lub FGC, kataloński przewoźnik kolejowy) zlecił hiszpańskiemu producentowi pociągów Stadler Rail Valencia budowę 15 nowych pociągów elektrycznych.
 
Z kolei Stadler zlecił firmie Masats skonstruowanie drzwi pasażerskich. Firma Masats od lat opracowuje drzwi pneumatyczne i elektryczne dla transportu publicznego, w tym podjazdy progowe, które dostosowują się do różnych wysokości platform. Masats wyprodukuje 360 drzwi w swoim zakładzie w Barcelonie. A każde z nich muszą zajmować jak najmniej miejsca. Kluczem jest kompaktowość. Drzwi powinny być trwałe i wymagać jak najmniejszej konserwacji, aby pociągi mogły pracować z maksymalną wydajnością.

Rozwiązanie

"Dostawca musi być częścią rozwiązania"
Dlatego inżynierowie szukali zajmujących niewiele miejsca, trwałych i niewymagających konserwacji komponentów do mechanizmów otwierania drzwi. „Mamy wysokie standardy i oczekujemy, że dostawca będzie częścią rozwiązania” — mówi Alberto Lucena, inżynier elektryk Masats. Inżynierowie w końcu znaleźli to, czego szukali, w Kolonii, w firmie igus, specjaliście, który od 1989 opracowuje gamę kabli pod nazwą chainflex do zastosowania w stale poruszających się elementach maszyn i automatyki. Z biegiem lat ten asortyment rozrósł się do ponad 1350 różnych przewodów. Z tego asortymentu eksperci Masats wybrali przewody sterowniczeCF9.UL.

 
Kable mają współczynnik zgięcia 5xd, pozostając jednocześnie solidnymi i trwałymi. Wynika to z ich specjalnej struktury. Skrętki mają szczególnie odporną na zginanie konstrukcję, składającą się z nieekranowanych żył miedzianych. Rdzenie są izolowane mieszanką termoplastycznych elastomerów (TPE) i nawinięte warstwami o krótkiej długości skoku. „Ta konstrukcja pozwala nam używać przewodów sterowniczych do pracy z bardzo małymi promieniami gięcia — zaledwie 20 milimetrów”, mówi Lucena. „Dlatego przewody są idealne do naszych drzwi pasażerskich, które są jednymi z najbardziej oszczędzających miejsce systemów na rynku”.


cf9.ul, kabel sterowniczy

Przewody sterownicze mogą wytrzymać kilka milionów podwójnych cykli

A co z płaszczem zewnętrznym CF9.UL? igus również tutaj stosuje mieszankę TPE.

„TPE to zasadniczo bardzo wytrzymały materiał. Dlatego jest używany w naszych wysokiej klasy kablach do szczególnie wymagających zastosowań” — mówi Andreas Muckes, kierownik ds. zarządzania produktami chainflex w firmie igus. „Kable sterownicze serii CF9.UL stosowane w mechanizmach otwierania drzwi pasażera mogą wytrzymać kilka milionów podwójnych cykli bez wysokiego nakładu pracy związanego z konserwacją”.
 Dodał, że są one nie tylko trwałe, łatwe w utrzymaniu i zajmują mało miejsca, ale również spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa i certyfikacji obowiązujące w technologii kolejowej. „Produkujemy TPE na płaszcz zewnętrzny z dodatkiem zmniejszającym palność, aby uzyskać konstrukcję ognioodporną” — mówi Muckes. „Materiał jest również odporny na oleje, promieniowanie UV i ekstremalne temperatury, dochodzące do -35° Celsjusza”.
 e-prowadniki serii 05 są tak samo wytrzymałe i kompaktowe oraz zapewniają bezpieczne prowadzenie przewodów sterowniczych przy otwieraniu i zamykaniu drzwi — przy długości skoku 700 milimetrów na drzwi. e-prowadniki wykonane z wysokowydajnego tworzywa sztucznego mają wysokość wewnętrzną tylko 10 mm i szerokość wewnętrzną 64 mm. Muckes: „e-prowadniki serii 05 są idealne do zastosowań o niskiej bezwładności — do zastosowań, w których brakuje miejsca”. e-prowadnik umożliwia również bezawaryjną i długą pracę. Ta zaleta zmniejsza ogólne koszty eksploatacji pociągu.
Informacje o CF9.UL

36 miesięcy gwarancji na przewody chainflex

"Gwarancja daje naszym klientom poczucie bezpieczeństwa"

Jest jeszcze jeden powód, dla którego inżynierowie firmy Masats zdecydowali się na użycie przewodów sterowniczych i prowadników kablowych firmy igus. Firma igus prowadzi laboratorium testoweo powierzchni 3800 metrów kwadratowych, w którym eksperci testują kable i e-prowadniki w warunkach rzeczywistych przy różnych rodzajach ruchu. Wyniki są zintegrowane z kalkulatorem żywotności online, który przewiduje, jak długo przewody i prowadniki kablowe wytrzymają w danej aplikacji.



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.