Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Automatyczne sprzęganie e-prowadników - przedłużenia igus® do suwnic portowych, np. typu RTG (suwnice bramowe na kołach ogumionych)

System zasila ruchome mosty kontenerowe za pomocą przedłużalnego ramienia teleskopowego. e-rover stanowi dalsze rozwinięcie przez firmę igus® systemu pozwalającego szybko i automatycznie sprzęgać suwnice bramowe na kołach ogumionych z systemem e-prowadnikowym. Ramię teleskopowe łączy doprowadzający energię prowadnik, który prowadzony jest przez rynnę, z suwnicą RTG. Zapewnia to niezawodne przesyłanie energii oraz danych - także przez przewody światłowodowe. Suwnice bramowe na kołach ogumionych (suwnice RTG) to ruchome mosty kontenerowe. Pozwalają one przełączać się pomiędzy alejami kontenerowymi. Suwice RTG zasadniczo napędzane są olejem napędowym. W celu zmniejszenia kosztów oraz wpływu na środowisko, w ostatnich latach skupiono się na opracowaniu elektrycznie napędzanych pojazdów, które, gdy już znajdą się na odpowiedniej trasie, można sprzęgnąć z systemem zasilania energią. Firma igus® udoskonaliła swój produkt e-rover, system umożliwiający automatyczne sprzęganie oraz rozprzęganie układu e-prowadnikowego. Umożliwia on bezpieczne przesyłanie energii oraz danych - także z prędkościami gigabitowymi za pośrednictwem przewodów światłowodowych. Proces sprzęgania zajmuje tylko około minuty i nie powoduje ograniczenia prędkości suwnicy RTG. W momencie podłączenia suwnicy RTG do systemu e-prowadnikowego system zasilania napędzany olejem napędowym zostaje zatrzymany. Obecnie stosować można przewody o przekroju 180 mm² na fazę. Kompensacja różnic poziomych i pionowych. System działa w oparciu o ramię teleskopowe na suwnicy RTG, które można wydłużać (wyciąganie) i skracać (wciąganie). Takie rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze, umożliwia ono automatyczne sprzęganie, zaś e-prowadnik, w którym prowadzone są jednocześnie wszystkie media, porusza się wraz z suwnicą RTG. Dzięki temu przesyłanie energii oraz danych jest niezawodne. Po drugie, kompensowane są różnice poziome i pionowe oraz przesunięcia na drodze przesuwu. System jest przystosowany do pracy przy znacznych długościach przesuwu - możliwe są długości przekraczające nawet 500 metrów, w zależności od wymagań klienta w porcie kontenerowym.
Zdjęcie suwnicy z systemem e-rover
System przedłużenia e-rover do suwnic E-RTG

Bezpieczny i szybki transfer danych, np. za pomocą przewodów światłowodowych

Elastyczny wybór kabli zasilających, transmisji danych i sterowniczych, w tym przewodów światłowodowych do transmisji danych

Dwa dźwigi RTG mogą być używane w alei kontenerowej wykorzystując jeden system rynnowy. Przy trzech lub czterech dźwigach RTG na aleje wymagana jest druga rynna

Zmniejsza koszty operacyjne dźwigów RTG. Potencjalne oszczędności są porównywalne do konwencjonalnych systemów

Chroni środowisko

Odporne na brud

Mniej konserwacji, brak części zużywających się, które trzeba wymieniać w ustalonych odstępach czasu

Możliwe drogi przesuwu 500 m i więcej


Typowe zastosowania:Dźwigi portowe
Stacja e-rover A = jeden e-rover ze "stacją"
B = jeden e-rover z dwiema "stacjami"
Produkty igus® e-rover 1. e-prowadnik igus® P4
2. Nakrętka śruby pociągowej igus® dryspin®
3. Łożysko liniowe igus® drylin®
4. Łożsko ślizgowe igus® iglidur®
5. e-prowadnik igus® E4.1

Jak działa system sprzęgania igus®.

e-rover Suwnica RTG zostaje sprzęgnięta z systemem zasilania energią elektryczną podczas pracy.
e-rover Sprzęgło igus® e-rover bezpiecznie przesyła energię, danę oraz sygnały (także przez przewody światłowodowe)
e-rover W momencie zakończenia procesu sprzęgania suwnica RTG jest napędzana elektrycznie, zaś poziom jej emisji jest niski.
e-rover Kompensacja pozioma
e-rover Kompensacja pionowa
e-rover Sprzęgło igus® e-rover obniża koszty oraz zmniejsza oddziaływanie na środowisko.
Przedłużenia do suwnic E-RTG dostępne na zamówienie

Dostępność zależnie od zamówienia

Więcej informacji:



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.