Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Stacja mycia pociągów: konserwacja predykcyjna


Inteligentna technologia czujników do monitorowania stanu i konserwacji predykcyjnej na myjniach pociągów

Myjnia pociągów Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) codziennie czyści pociągi lokalne i dalekobieżne na swojej 200-metrowej stacji. Aby wózki myjące poruszały się po obu stronach pociągu, zastosowano kilka e-prowadników do bezpiecznego prowadzenia wszystkich węży i przewodów zasilania, transmisji danych, sprężonego powietrza, wody i środków czyszczących. Wcześniej coraz częściej prowadziło to do kosztownych awarii prowadników. Właśnie dlatego prowadniki kablowe są dziś używane razem z technologią inteligentnych czujników, która monitoruje stan systemu i planuje z wyprzedzeniem konserwację.

Profil

Prośba o prezentację inteligentnych tworzyw sztucznych na żywo
saw

Problem

Myjnia pociągów Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) jest obecnie najnowocześniejszą w Europie. Codziennie czyszczą pociągi lokalne i dalekobieżne na swojej 200-metrowej stacji, na której stosowany jest zaawansowany system.
Aby móc efektywnie myć pociągi o różnych długościach w dużej hali, 200 metrów podzielono na 66-metrowe segmenty, na których ustawione są wózki myjące. Po każdej stronie pociągu znajdują się cztery wózki myjące, które jeżdżą po 66-metrowych odcinkach pociągu i czyszczą je na całej długości.
Rdzeniem tego procesu są e-prowadniki, które umożliwiają przede wszystkim poruszanie się wózków myjących. Ich zadaniem jest bezpieczne prowadzenie wielu węży i kabli zasilania, transmisji danych, sprężonego powietrza, wody i środków czyszczących.
System musi działać niezawodnie w warunkach wysokiej wilgotności i przy użyciu chemicznych substancji czyszczących.
Wysokie obciążenie było widoczne w poprzednich prowadnikach kablowych konkurencji, które wielokrotnie powodowały przerwy w działaniu, ponieważ częściowo podnosiły się lub w inny sposób ulegały awarii. Było to szczególnie problematyczne, ponieważ myjnia pracuje autonomicznie, a awaria systemu e-prowadnika może spowodować zatrzymanie całego procesu mycia. Niezbędne działania naprawcze były czasochłonne i momentami stawały się konieczne w nocy oraz w weekendy. W przypadku awarii prowadnika kablowego nie można było wykluczyć możliwości zablokowania pojazdu szynowego na myjni, co mogłoby oznaczać awarię kilku przejazdów pociągów.

Rozwiązanie

Firma kolejowa CFL zdała sobie sprawę, że potrzebuje systemu e-prowadników, który nie tylko działa niezawodnie, ale także zapewnia przewidywalne działanie bez niespodzianek.
Rozwiązanie znaleziono w polimerowych e-prowadnikach zaprojektowanych dla długich przesuwów i wyposażonych w inteligentne czujniki do monitorowania stanu oraz konserwacji predykcyjnej.
Monitorowanie stanu (i.Sense EC.P) umożliwia stałe kontrolowanie e-prowadników poprzez pomiar sił pchających i ciągnących. Jeśli, na przykład, prowadnik wypadnie z rynny prowadzącej lub uniesie się, technologia to zarejestruje, zatrzyma system i pozwoli uniknąć kosztownych uszkodzeń.
Ponadto istnieją czujniki do konserwacji predykcyjnej (i.Cee) systemu. Podają operatorowi szacunkową żywotność systemu, biorąc pod uwagę dane monitorowania stanu, takie jak temperatura, prędkość przesuwu lub przebyta odległość, a także zapewniają instrukcje w zakresie konserwacji i kontroli.
Aktualne współdziałanie i.Sense EC.P i i.Cee pozwala operatorowi nie tylko zapobiec uszkodzeniom, ale także dokładnie przewidzieć, kiedy nastąpi i jak go uniknąć. Nieprzewidziane awarie należą już do przeszłości.

Panel sterowania smart plastics
Siły ciągnące/pchające na panelu sterowania online
Pulpit nawigacyjny i.Cee
Prędkość e-prowadnika na panelu sterowania

Ogólny przegląd inteligentnych tworzyw sztucznych

Nasza nowa broszura pokazuje wszystko w skrócie


Przegląd tematów:
  • Monitorowanie stanu (i.Sense)
  • Produkty do monitorowania stanu
  • Przykłady zastosowań monitorowania stanu
  • Konserwacja predykcyjna (i.Cee)
  • Przykłady zastosowań konserwacji predykcyjnej
  • Przepływy danych dotyczących konserwacji predykcyjnej
Pobierz broszurę


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.