Change Language :
"Ponieważ plastikowe łożyska ślizgowe nie wymagają smarowania i są niewrażliwe na zabrudzenia, ewentualne interwały konserwacyjne są zredukowane do absolutnego minimum. Oczywiście, dzięki temu możemy zdobyć punkty u naszych klientów!"
Lothar Hug, inżynier projektant w Kohler Maschinenbau GmbH

Rolki wykonane z materiału iglidur, łańcuchy elektroniczne i kable chainflex są używane w prostownicy.
Za pomocą maszyn poziomujących do obróbki blachy można wyeliminować prawie wszystkie naprężenia w blasze, które powstają podczas formowania lub wykrawania, aby zapewnić jakość produktów podczas dalszego przetwarzania. Zoptymalizowane łożyska ślizgowe z tworzywa sztucznego Tribo pomagają w rozwiązywaniu różnych wyzwań technicznych. Elementy maszyn firmy igus są stosowane w asortymencie produktów Kohler Maschinenbau od wielu lat. "Od łożysk ślizgowych do technologii liniowej po rolki z tworzywa sztucznego - znajdujemy coraz więcej zastosowań dla bezsmarowych i odpornych na korozję komponentów," - informuje Günter Keller.
"W przypadku naszych maszyn najważniejsza jest maksymalna niezawodność," mówi inżynier projektu Lothar Hug. "Gdy system znajduje się na miejscu u klienta, musi działać nieprzerwanie bez żadnych problemów." Praca na trzy lub cztery zmiany przez siedem dni w tygodniu jest tutaj normą. Warunki środowiskowe, które muszą wytrzymać plastikowe komponenty, są bardzo zróżnicowane. "W bieżącym projekcie w przemyśle lotniczym wyrównujemy arkusze blachy w temperaturze -80°C. Oznacza to, że na maszynie skrapla się dużo pary wodnej. Inny przykład dotyczy specjalnych stopów, które mogą być prostowane tylko po schłodzeniu do 900°C," - mówi inżynier projektant.

Łożyska kołnierzowe igubal z otworami montażowymi, odporne na zużycie i niewrażliwe rolki iglidur do transportu taśmowego.
Do tego dochodzi szeroki zakres warunków klimatycznych. W temperaturze otoczenia od 40 do 45°C i wilgotności 95%, maszyny muszą pracować tak samo niezawodnie jak w temperaturze -20°C. Jednak cząsteczki zgorzeliny oraz wszechobecny olej toczny i ciągnący stawiają najwyższe wymagania elementom maszyny. "Łożyska polimerowe igus sprawdzają się również w tych trudnych warunkach środowiskowych," relacjonuje Günter Keller ze swojej codziennej pracy. "Ich długa żywotność, łatwość konserwacji i odporność na zabrudzenia opłaciły się od samego początku."
Inżynier projektowy Lothar Hug również może to potwierdzić: "Ponieważ niektóre z naszych systemów znajdują się w bardzo ograniczonych przestrzeniach, konserwacja i serwisowanie odgrywają coraz ważniejszą rolę dla naszych klientów, zwłaszcza tych z branży motoryzacyjnej. Ponieważ łożyska polimerowe nie wymagają smarowania, a także są niewrażliwe na zabrudzenia, ewentualne interwały konserwacyjne są ograniczone do absolutnego minimum. Oczywiście, dzięki temu możemy zdobyć punkty u naszych klientów!"
System o całkowitej długości zaledwie 13,50 metra został niedawno zaprojektowany dla producenta samochodów. Ponieważ znajduje się on w bardzo ograniczonej przestrzeni, łatwość konserwacji była jednym z głównych wymagań klienta, co zostało osiągnięte dzięki zastosowaniu plastikowych łożysk ślizgowych.

Prowadnica liniowa drylin R zamontowana w prowadnicy bocznej. Środowisko jest szczególnie agresywne ze względu na brud i kapiący olej.
"Zanieczyszczenie prowadnicy bocznej jest dla nas często szczególnie gorącym tematem," mówi Günter Keller. Olej kapie wszędzie, a taśma jest czasami wilgotna. W tym agresywnym środowisku, na przykład, osiem liniowych łożysk ślizgowych drylin R z podpartymi wałami służy jako system prowadzący. Są one oparte na wysoce odpornych na zużycie polimerach opracowanych specjalnie dla technologii liniowej. Wymiary są kompatybilne ze standardowymi tulejami kulkowymi. Ich specjalna geometria gwarantuje wytrzymałość nawet w ekstremalnych warunkach. Do tego dochodzą wysokie obciążenia. "Wymagamy również dużej elastyczności od naszych dostawców.
Wysiłek projektowy wymagany dla prowadnicy bocznej jest szczególnie wysoki. Do tego dochodzi wysoki poziom integracji pionowej. "W przypadku standardowych maszyn intensyfikujemy naszą współpracę z igus. Otrzymujemy prowadnicę boczną jako kompletny system, który jest następnie po prostu łączony kołnierzowo. Eliminuje to dla nas prace projektowe, produkcję części i montaż. Korzyści techniczne i ekonomiczne wynoszą około 50 procent," oblicza Lothar Hug. "Opłaca nam się to pod każdym względem."

Długi czas pracy, wysokie obciążenia: łożyska ślizgowe iglidur G. Ponad 650 wymiarów dostępnych z magazynu.
Od początku do końca taśmy występuje szereg etapów przetwarzania. Około 1400 rolek iglidur jest używanych jako płynnie poruszające się rolki transportowe dla całego prowadzenia. Takie rozwiązanie ma kilka zalet technicznych. "Taśma jest częściowo powlekana i naoliwiona. Ponieważ specjalne tworzywo sztuczne jest niewrażliwe, nie występuje zużycie ani uszkodzenia spowodowane zadrapaniami lub innymi stratami jakości. Powierzchnie są w idealnym stanie," podsumowuje Günter Keller.
Ponadto łożyska ślizgowe iglidur G i łożyska igubal pillow block są wykorzystywane do różnych zadań regulacyjnych w systemie poziomowania. Sprawdzają się one również w swoich zadaniach, zapewniając bezpieczeństwo i wysoką funkcjonalność.
Nadal istnieje wiele podejść do stosowania łożysk polimerowych w maszynach poziomujących. Na przykład cewka jest najpierw umieszczana na szpuli za pomocą urządzenia wspomagającego wprowadzanie. "W tym miejscu występują największe obciążenia, które stawiają ogromne wymagania technologii," informuje Lothar Hug. "Nasze gotowe do montażu łożyska do stołów obrotowych o masie do 15 ton są idealne dla tych punktów, na przykład," mówi Dominik Hartmann, konsultant ds. sprzedaży technicznej w igus. Są solidne i bez problemu wytrzymują duże obciążenia." Wstępne rozmowy są już w toku. Ponieważ "szczególnie w zakresie budowy maszyn specjalnych, polegamy na wiedzy naszych dostawców, aby przedstawić naszym klientom najlepsze rozwiązanie," mówi Günter Keller.
Tutaj można znaleźć używane produkty
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem