Jacht ma zwykle jeszcze jedną łódź: kompaktową lekką łódź lub skuter wodny, który przewozi pasażerów z kotwicowiska na ląd i z powrotem. W tym miejscu do gry wkracza system wind, platforma lub garaż.
H+B technics GmbH & Co KG koncentruje się na tym rynku. Każdego roku projektuje i buduje około 1000 systemów podnośnikowych o udźwigu od 350 do 2500 kg.
Pierwsze systemy dźwigowe, które firma H+B opracowała i zbudowała około dwadzieścia lat temu, są nadal w użyciu. Świadczy to na korzyść projektu, a także poszczególnych komponentów, w tym zasilania energią. Muszą one być w stanie wiele zdziałać. Na przykład, około dwie trzecie systemów windowych znajduje się stale pod wodą, dlatego muszą one być wyjątkowo odporne na korozję, a zatem wykonane z wysokiej jakości stali nierdzewnej.
Przestrzeń montażowa jest również ważną kwestią, ponieważ miejsce na napęd obrotowy jest bardzo ograniczone.
Dalsze wymagania dotyczące łańcuchów: muszą one być bezsmarowe, bezobsługowe i odporne na korozję oraz generalnie osiągać długą żywotność w niekorzystnych warunkach środowiskowych. Ważny jest również wąski promień gięcia.
Kolejne specjalne rozwiązanie H+B jest stosowane w przypadku dużych jachtów z garażami. Opracowano i wyprodukowano tutaj suwnicę, która podnosi łódź i przenosi ją do pozycji postojowej za pomocą wciągarki. Aby umożliwić ruch wózka suwnicy, wymagane są liniowe prowadnice profilowe, które, podobnie jak łańcuch energetyczny, powinny być odporne na wodę morską i nie wymagać konserwacji. Powinny one również nie wymagać smarowania i osiągać długą żywotność w specjalnych warunkach pracy. Ponadto wymagany jest niski moment zrywający nawet po długich okresach bezczynności i niewielka waga.