Reckmann Yacht Equipment GmbH specjalizuje się w projektowaniu i produkcji systemów refowania, które zmniejszają powierzchnię żagla przy bardzo silnym wietrze. Firma wyrobiła sobie markę w najwyższym segmencie żeglarstwa dzięki ręcznym, elektrycznym i hydraulicznym systemom refowania. Wdraża również szczególnie wydajne systemy dla statków o długości do 66 metrów, które mogą refować żagle o długości do 90 metrów.
Aby upewnić się, że system refowania działa w każdej sytuacji, na pierwszy plan wysuwa się staranny projekt systemów refowania. Jest to szczególnie widoczne w górnym krętliku, który znajduje się na górnym końcu systemu refowania i utrzymuje żagiel. Gdy żeglarz roluje żagiel, wewnętrzna część górnego krętlika musi poruszać się synchronicznie - tak płynnie jak to możliwe i bez efektu stick-slip. Stawia to wysokie wymagania przed łożyskiem i całą konstrukcją elementu. Ponadto słona woda i tropikalny klimat, które są bardzo trudne dla komponentów, stanowią szczególne wyzwanie dla projektanta.
Najważniejsze są jednak ogromne obciążenia mechaniczne działające na punkty łożyskowania. Duże jachty oceaniczne i jachty dookoła świata mają żagle przednie o powierzchni 1000 m2 lub większej. Aby zrolować taką powierzchnię, należy zastosować moment obrotowy napędu do 5500 Nm. Wysokie siły wymagają napędów składających się z wyjątkowo kompaktowych silników hydraulicznych o ciśnieniu roboczym 175 barów. Obecny rozwój, który napędza Reckmann, stawia jeszcze wyższe wymagania napędom systemów rolowania: zamiast zwykłych profili, w których mocowane są żagle, stosuje się karbonowe nosze, które są wstępnie obciążone do 65 ton. W takich warunkach napędy i górne krętliki muszą zapewniać bezproblemowe zwijanie i rozwijanie żagli przez cały czas.
Wysokie wymagania dotyczące nośności i dostępności komponentów napędowych oznaczają, że Reckmann opracowuje i produkuje wiele komponentów we własnym zakresie - nawet łożyska kulkowe. Łożyska obracają się pod obciążeniem i muszą absorbować bardzo duże siły osiowe i promieniowe. Pierwotnie do pochłaniania sił osiowych i promieniowych stosowano po jednym łożysku tocznym.