Otwarte i zamknięte liniowe łożyska ślizgowe drylin® R firmy igus® GmbH z Kolonii są stosowane w naczepach autobusowych od samego początku. Asortyment produktów opiera się na wysoce odpornych na zużycie polimerach opracowanych specjalnie dla technologii liniowej. Wymiary są kompatybilne ze standardowymi tulejami kulkowymi. Ich specjalna geometria gwarantuje wytrzymałość nawet w ekstremalnych warunkach środowiskowych. Prowadnice liniowe z polimerowymi elementami ślizgowymi do układu kierowniczego pomagają utrzymać przyczepę bezpiecznie na torze przez cały czas bez smaru lub oleju, a nawet w bardzo brudnych warunkach. Są one praktycznie odporne na zabrudzenia. Zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa nawet w najgrubszym brudzie. Brak smarów i specjalna konstrukcja powierzchni łożyska z pojedynczymi bieżniami i przerwami między nimi mają tutaj szczególnie korzystny wpływ. Nawet jeśli wilgotny brud uderzy w wał, jest on ścierany z poszczególnych bieżni i wpychany z powrotem w bezstykowe ścieżki. Poprzeczka powierzchni bieżnych łożyska ślizga się po bieżni, która została oczyszczona z brudu. Łącznie czternaście łożysk liniowych drylin® R jest zainstalowanych w układzie kierowniczym każdej przyczepy. Przenoszą one ruch kierownicy z kół przednich na tylne. Wybrano dodatkowy system prowadnic, który może z łatwością absorbować niewspółosiowość wynikającą z wypukłości w środku obudowy w celu przejęcia obciążeń krawędziowych z popychacza. Oprócz zalet konstrukcyjnych, łożyska ramion liniowych są szczególnie imponujące ze względu na ich właściwości materiałowe. Są wolne od korozji, odporne na zużycie, mają niski współczynnik tarcia, pracują cicho, są lekkie i ekonomiczne. Opracowanie ich we własnym zakresie nigdy nie byłoby opłacalne. Jakiś czas temu pierwsza autoryzowana naczepa przyjechała do Augsburga na generalny remont. W szczególności przeanalizowano łożyska i nie znaleziono żadnych oczywistych wad. Nawet rdza nalotowa nie zaatakowała łożysk.
Nadmiarowy system popychaczy opracowany i opatentowany przez firmę odgrywa ważną rolę w całym rozwiązaniu. Przenosi on ruchy kierownicze przedniej osi na oś tylną w sposób czysto mechaniczny. Składa się on z kilku drążków i dwóch wieńców obrotowych na końcach. W zależności od profilu zastosowania i wymagań klienta można określić różne kąty skrętu tylnej osi. Korzystanie z naczep jest korzystne dla środowiska i budżetu. Obliczenia pokazują, że eksploatacja floty może obniżyć koszty paliwa o ponad 30% rocznie. Prowadzi to do oszczędności rzędu sześciu cyfr. Ale obliczenia idą jeszcze dalej. Ponieważ liniowe łożyska ślizgowe nie wymagają smarowania, nie ma potrzeby stosowania kosztownego centralnego smarowania, które jest również bardzo szkodliwe dla środowiska.