Change Language :

W tym miejscu do akcji wkracza osiem łożysk ślizgowych.
Przerzutki do rowerów górskich są narażone na największe obciążenia. Błoto, kurz, woda lub kombinacja wszystkich tych czynników - wpływ środowiska na światowe szlaki jest ekstremalny. Do tego dochodzą dywany korzeni, zablokowane przejazdy, nasypy i strome zakręty. A czym byłby naprawdę fajny singletrack bez powietrza? Dokładnie: nudą! Jest więc też mnóstwo skoków. Kiedy naciskasz dźwignię zmiany biegów, naturalnie oczekujesz, że łańcuch wyląduje na właściwej zębatce kasety tak szybko, jak to możliwe. Dokładnie w tym miejscu do gry wkraczają plastikowe łożyska ślizgowe iglidur ® G firmy igus®, ponieważ tylna przerzutka musi poruszać się niezwykle precyzyjnie i szybko do właściwej pozycji, aby zmienić bieg. Odbywa się to poprzez przesuwanie rolki prowadzącej tylnej przerzutki roweru górskiego do właściwej pozycji za pomocą mechanizmu równoległoboku.

Zdjęcie: SRAM
Ponieważ koła zębate kasety są ułożone bardzo blisko siebie, szczególnie w przypadku 12-biegowego układu napędowego, takiego jak napędy Eagle firmy SRAM, tylna przerzutka musi znajdować się dokładnie we właściwej pozycji. Nawet niewielkie odchylenia mogą powodować hałas łańcucha. Fakt, że łańcuch nie biegnie już dokładnie po zębatkach, powoduje również zwiększone zużycie łańcucha i kasety. W najgorszym przypadku łańcuch może nawet wskoczyć na niewłaściwą zębatkę. Przerzutki SRAM są wyposażone w plastikowe łożyska ślizgowe iglidur ® G firmy igus® we wszystkich punktach obrotu, aby zapewnić tę precyzję.

Przerzutka tylna SRAM XX1 Eagle AXS: łożyska ślizgowe iglidur G nie wymagają konserwacji. (Zdjęcie: SRAM)
Łożyska ślizgowe firmy igus® mają szereg zalet w porównaniu z bezpośrednimi łożyskami w tulejach z tworzywa sztucznego, aluminium lub mosiądzu: nie wymagają zewnętrznego smarowania i są odporne na brud, piasek, kurz, olej i wodę, a ponadto są bezkonkurencyjnie lekkie. W przeciwieństwie do starego rozwiązania tulei, łożyska igus® zapewniają wysoką precyzję przy wyjątkowo niskim tarciu, co czyni je praktycznie niezniszczalnymi, gdy są stosowane w tylnej przerzutce. Efektywność ekonomiczna zależy głównie od długiej żywotności łożysk, którą można obliczyć za pomocą naszego narzędzia online. Ponieważ łożyska igus® nie wymagają smarowania, nie ma również potrzeby konserwacji łożysk, która w tym momencie jest dość trudna. Łożyska są oczywiście całkowicie wolne od rdzy. Możesz więc przedzierać się przez błoto i szlam w najgorszym deszczu, nie martwiąc się o uszkodzenie łożysk tylnej przerzutki. Tutaj możesz już zobaczyć, jak praktyczne są nasze łożyska, gdy są używane w tylnej przerzutce.

Bezobsługowe łożyska w przerzutce SRAM Force eTap AXS. (Zdjęcie: SRAM)
Oczywiście tylne przerzutki w rowerach wyścigowych są również poddawane dużym obciążeniom. Niezależnie od tego, czy chodzi o jeden z trzech głównych wyścigów krajowych, Giro, Tour de France czy Vuelta, jeden z pięciu monumentów kolarskich, czy też ważne wydarzenia, takie jak igrzyska olimpijskie lub mistrzostwa świata - zawodowi kolarze muszą być w stanie polegać na swoich komponentach. Dlatego też SRAM stawia na łożyska igus®. Podobnie jak w przypadku przerzutek MTB, łożyska te przekonują eliminacją smarów, związaną z tym wolnością od konserwacji, niską wagą i długą żywotnością. Oznacza to, że zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy mogą pokonywać najbardziej strome podjazdy i najpiękniejsze serpentyny.

Pracujesz w branży rowerowej i zastanawiasz się, które z naszych łożysk ślizgowych można zastosować w Twoich produktach? I czy możemy również produkować wysokowydajne plastikowe łożyska ślizgowe, które są dostosowane do Twojego zastosowania, dzięki czemu możesz wykorzystać naszą wiedzę, aby jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji? Oczywiście, ponad 50% łożysk ślizgowych używanych przez naszych klientów jest dostosowanych do ich potrzeb. Po prostu pozwól nam doradzić - jesteśmy dostępni przez telefon, e-mail lub czat. Razem znajdziemy rozwiązanie!

Nasze łożyska ślizgowe
Wszystko, co ważne o naszych łożyskach iglidur® w skrócie: Część standardowa i specjalna, innowacje produktowe, testy laboratoryjne i więcej

iglidur® w MTB
Tylny trójkąt, widelec, sztyca podsiodłowa i inne - obszary zastosowań łożysk ślizgowych iglidur® w rowerach górskich

Dotknij wymagany element i przekonaj się sam: Zamów zestaw próbek naszych najlepszych produktów do rowerów. Zawiera on łożyska ślizgowe wykonane z różnych materiałów iglidur, koło zębate, głowicę przegubową igubal i szynę liniową drylin N.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem