Change Language :

Dotknij wymagany element i przekonaj się sam: Zamów zestaw próbek naszych najlepszych produktów do rowerów. Zawiera on łożyska ślizgowe wykonane z różnych materiałów iglidur, koło zębate, głowicę przegubową igubal i szynę liniową drylin N.

Brud i wilgoć mają niekorzystny wpływ na łożyska metalowe. W przypadku łożysk ślizgowych pokrytych PTFE warstwa ślizgowa ulega szybkiemu zużyciu po wniknięciu brudu. Metalowe łożyska toczne szybko się zużywają, jeśli nie są regularnie konserwowane. Ponadto mycie roweru może stanowić dla nich problem — jeśli strumień wody uderzy w łożysko pod zbyt dużym ciśnieniem i wypłucze smar. Rezultatem jest korozja.* W przypadku łożysk ślizgowych iglidur brud i wilgoć nie stanowią wyzwania ze względu na brak smarów. Nie wymagają zewnętrznego smarowania ani konserwacji.
* Problem ten może również wystąpić w przypadku łożysk, które są często określane jako "łożyska przemysłowe" w przemyśle rowerowym. Chodzi tu o nieregulowane metalowe łożyska toczne, które są znormalizowane i uszczelnione.


Pierścienie prowadzące wykonane z materiału iglidur® J są szczególnie odpowiednie do ruchów liniowych i idealnie nadają się do stosowania w sztycach teleskopowych i Vario. W porównaniu z metalowymi alternatywami pokrytymi PTFE, są one nie tylko lżejsze i w 100% niekorodujące, ale także niewrażliwe na naciski krawędziowe.
W metalowych łożyskach kompozytowych prowadzą one do szybkiego ścierania warstwy ślizgowej, powodując gwałtowny wzrost współczynnika tarcia i zużycia. W łożyskach iglidur stałe środki smarne i materiały wzmacniające są rozmieszczone na całym przekroju; współczynnik tarcia i zużycie pozostają stałe przez cały cykl żywotności.

Pierścienie prowadzące iglidur J

Tuleje iglidur sprawdziły się w różnych punktach łożyskowania tylnej ramy jako alternatywa dla metalowych łożysk tocznych. Są one nie tylko wielokrotnie lżejsze, ale także wymagają mniejszej przestrzeni montażowej. Ponadto ich działanie na sucho jest tutaj również ogromną zaletą, ponieważ jeśli rama jest pokryta kurzem lub błotem po jeździe, można ją bez wahania umyć. Nawet czyszczenie myjką wysokociśnieniową nie szkodzi łożyskom. Można oszczędzić sobie zmartwień związanych z korozją spowodowaną wnikaniem wody i regularnym dosmarowywaniem. Następujące elementy są odpowiednie do zastosowań w tylnym trójkącie: tuleje wykonane z iglidur® J3 lub grubościenne łożyska iglidur® M210

Łożysko ślizgowe iglidur J3

Grubościenne łożysko ślizgowe iglidur M210

Niższa masa i zwiększona sztywność tylnej ramy
Kalifornijski producent rowerów górskich ibis stosuje łożyska ślizgowe igus w swoich rowerach górskich z pełnym zawieszeniem od 2013. Podobnie jak w przypadku wszystkich połączeń przegubowych, ibis pierwotnie zamontował uszczelnione poprzeczne łożyska kulkowe na dolnym wahaczu tylnej ramy, co spowodowało, że tylna rama po pewnym czasie stała się chwiejna. Przejście na łożyska ślizgowe iglidur przyniosło kilka korzyści: redukcję masy o 80 g w porównaniu z poprzednimi modelami, większą sztywność, brak konserwacji dzięki pracy na sucho i — co najważniejsze dla ibis — znacznie wyższą wytrzymałość.

W porównaniu z innymi zastosowaniami, pokrywa akumulatora nie wymaga wysokiej precyzji, ani wytrzymałych łożysk. Jednak kontakt z wilgocią i brudem oraz wstrząsy podczas codziennej jazdy również stanowią wyzwanie. Ponieważ są one niewrażliwe na korozję i zabrudzenia, nasze polimerowe łożyska ślizgowe sprawdzają się również w tym przypadku. Oferujemy szereg opłacalnych łożysk, które spełniają wymagania jakościowe dla tego zastosowania, takie jak łożysko kołnierzowe wykonane z iglidur® GLWKłopoty z rdzą, skrzypieniem lub grzechotaniem nie występują przez długi okres eksploatacji łożysk.

Łożysko ślizgowe iglidur GLW

Znaczenie w pełni funkcjonalnego hamulca jest prawdopodobnie bezdyskusyjne. Jednak komfort i niewielka masa są również ważnymi kryteriami. Wszystkie trzy można poprawić dzięki łożyskom iglidur. Niezależnie od tego, czy jest to produkt katalogowy, czy indywidualna część specjalna — iglidur P jest idealny do stosowania w dźwigni hamulca: To uniwersalne rozwiązanie do zastosowań zewnętrznych jest niewrażliwe na wilgoć, zabrudzenia, wstrząsy i uderzenia, a także opłacalne. Podobnie jak w przypadku wszystkich łożysk iglidur, nie jest tu wymagane smarowanie w celu ochrony łożyska przed korozją i zużyciem. Dzięki naszym tulejom można również uniknąć irytujących pisków i skrzypienia, które występują w przypadku metalowych łożysk w dźwigni hamulca — szczególnie w mokrych warunkach.

Łożysko ślizgowe iglidur P

Indywidualnie produkowany tłok enkodera w Trickstuff Piccola
Ważący zaledwie 158 gramów model Piccola firmy Trickstuff jest najlżejszym hydraulicznym hamulcem tarczowym na świecie. Firma wyznacza wysokie standardy dla komponentów. Aby osiągnąć idealne dozowanie, krótki tłok enkodera działa w rdzeniu mechanizmu dźwigni, który jest produkowany jako specjalna część z precyzyjnie toczonego CNC materiału iglidur J. Materiał ten charakteryzuje się dobrą stabilnością ciśnienia, bardzo niskim zużyciem i bardzo niską masą. Ma również szczególnie niski współczynnik tarcia w obudowie, co z kolei jest ważne dla dozowania bez poślizgu czy przywierania.

Długi lub krótki skok sprężyny, twardy lub komfortowo miękki — ustawienie widelca zależy od osobistego stylu jazdy, warunków na torze, a także trochę od gustu. W każdym przypadku widelec powinien charakteryzować się dobrą reakcją i niskim początkowym momentem obrotowym. Aby zminimalizować efekt slip-stick, firma igus opracowała materiał iglidur E. Jest on również wyjątkowo odporny na zużycie, tłumi drgania i szczególnie dobrze sprawdza się na wałach aluminiowych w ruchach liniowych. Łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur® E idealnie nadają się do prowadzenia rur stojących w rurach zanurzeniowych. Alternatywnie, można również użyć pierścienia prowadzącego wykonanego z materiału J3 w obszarach żywności i pakowania. W porównaniu z powszechnie stosowanymi metalowymi łożyskami kompozytowymi, łożyska iglidur są lżejsze i trwalsze.

Łożyska ślizgowe iglidur E

Pierścień prowadzący iglidur J3

Mniejsza masa dzięki specjalnym łożyskom ślizgowym w widelcu amortyzowanym
Ten projekt był dla nas bodźcem do dalszego rozwoju łożysk, które doskonale nadają się do widelców amortyzowanych. W przypadku modelu XC "Magura Durin Race" konstruktorzy szukali sposobu na zmniejszenie masy widelca bez poświęcania jego wydajności. W tym celu prowadzenie rur zanurzeniowych nadawało się do specjalnie wyprodukowanych tulei iglidur z rowkami zamiast metalowych łożysk. Wydajność widelca była przekonująca, łożyska zostały wykorzystane w rowerze olimpijskim, na którym Sabine Spitz zdobyła złoto w Pekinie w 2008.

Łożyska igus od lat sprawdzają się w oczkach amortyzatorów. Jeśli jeździsz na rowerze prawidłowo i amortyzator działa prawidłowo, nie musisz się martwić szybkie zużycie łożysk. W porównaniu z metalowymi alternatywami pokrytymi PTFE, tuleje iglidur wytrzymują wielokrotnie wyższy nacisk i mają znacznie dłuższą żywotność. Latający brud jest mniej podatny na przywieranie do przechowywanych na sucho oczek, a wilgoć podczas jazdy lub czyszczenia nie przeszkadza im, ponieważ nie rdzewieją. Kolejną zaletą jest to, że wciskanie i wyjmowanie łożysk iglidur jest znacznie łatwiejsze, nie są tu wymagane specjalne zestawy, jak w przypadku metalowych łożysk kompozytowych.

Łożysko ślizgowe iglidur J3B

Podczas swobodnej jazdy wszystko musi działać płynnie i łatwo. W przypadku stosowanych łożysk oznacza to najlepsze możliwe właściwości ślizgowe w ruchu ciągłym i przy wysokich prędkościach. Również w tym przypadku igus oferuje wybór materiałów, które są specjalnie przystosowane do wysokich prędkości. W zależności od rodzaju konstrukcji, odpowiednie są na przykład iglidur J3, iglidur W300 i iglidur Z, które mogą również wytrzymać wysokie temperatury przez długi okres. W porównaniu z typowymi łożyskami kulkowymi, są one lżejsze, wymagają mniej miejsca do montażu i pozostają wolne od przylegającego brudu dzięki pracy na sucho. Dzięki naszym łożyskom z tworzywa sztucznego można uniknąć problemu utraty płynności ruchu swobodnego z powodu uszczelnień.

Łożyska ślizgowe iglidur J3 i W300
Więcej informacjio iglidur J3 i iglidur W300 w sklepie

Łożysko ślizgowe iglidur Z

Dobra, prawidłowo wyregulowana przerzutka tylna przesuwa łańcuch płynnie i precyzyjnie do następnej zębatki podczas zmiany biegów w górę i w dół. Jednym z najczęstszych problemów jest zanieczyszczenie wielu punktów łożyskowania i utrata smarowania podczas czyszczenia tylnej przerzutki. Łożyska ślizgowe iglidur® serii G ograniczają ten problem. Dzięki pracy na sucho przyciągają one mniej brudu. Czyszczenie roweru i tylnej przerzutki nie stanowi problemu, smar nie jest wypłukiwany, więc nie ma ryzyka korozji i zwykłej konserwacji z ponownym smarowaniem. Dzięki naszym polimerowym łożyskom można również zaoszczędzić na masie w porównaniu z łożyskami metalowymi.

Łożyska ślizgowe iglidur G

Brak konserwacji łożysk w przerzutce SRAM
W rolce prowadzącej tylnej przerzutki SRAM, łożyska ślizgowe iglidur G z tworzywa sztucznego działają niezawodnie we wszystkich punktach wahnięcia. Kontakt z wodą, błotem, piaskiem i olejem, czyszczenie strumieniem pary i naprężenia spowodowane, na przykład, skokami nie mają wpływu na łożyska — działają one z trwałą precyzją i niskim tarciem. Ponadto brak zewnętrznych środków smarnych eliminuje potrzebę kosztownej konserwacji łożysk.

Silnik jest sercem roweru elektrycznego i ma decydujący wpływ na wrażenia z jazdy. Istnieją różne rodzaje silników do rowerów elektrycznych, a łożyska i przekładnie igus sprawdziły się już w różnych zastosowaniach. Wolność od konserwacji, specyfikacje tłumienia drgań i dłuższa żywotność niż w przypadku ogólnych rozwiązań z tworzyw sztucznych to tylko trzy z wielu zalet, które można uzyskać dzięki odpowiedniemu komponentowi dry-tech. Możemy je również wyprodukować jako niestandardową część specjalną. Doradzimy, który materiał najlepiej nadaje się do zastosowania w danym silniku i który proces produkcji jest dla Państwa najkorzystniejszy.

Przekładnie iglidur

Nowe, drukowane w 3D koła zębate w silniku roweru elektrycznego
Klient szukał zamiennika dla mocno zużytych kół zębatych w przekładni planetarnej swojego roweru elektrycznego. Ponieważ producent roweru nie był w stanie dostarczyć dodatkowych kół zębatych, klient znalazł rozwiązanie w dziale druku 3D firmy igus. Nowe koła zębate można było prześledzić na podstawie starych, zużytych komponentów i wydrukować za pomocą procesu spiekania laserowego. Klient był w stanie zainstalować koła zębate natychmiast po ich otrzymaniu i zauważył poprawę wydajności skrzyni biegów już po krótkim czasie.

Łożyska ślizgowe iglidur są stosowane jako bezobsługowa, niewrażliwa alternatywa dla metalowych łożysk tocznych w wielu wysokiej jakości pedałach. Są lekkie, wymagają mniej miejsca do montażu i mają znacznie dłuższą żywotność niż ich metalowe odpowiedniki. Szczególnie odpowiednie są tu gniazda wykonane z odpornego na wstrząsy materiału Endurance J3. Oprócz naszych całkowicie polimerowych łożysk, oferujemy również specjalne tuleje z filcową uszczelką, które dodatkowo chronią punkt łożyskowania przed wnikaniem brudu.

Łożysko ślizgowe iglidur J3

Optymalna wydajność z iglidur JB w pedałach Crankbrothers
Producent najwyższej jakości komponentów do rowerów górskich Crankbrothers potrzebował rozwiązania dla swoich łożysk pedałów. Odporność na zabrudzenia, redukcja masy i długa żywotność były głównymi aspektami. Dzięki łożyskom ślizgowym wykonanym z materiału iglidur JB, firma była w stanie osiągnąć ośmiokrotnie dłuższą żywotność w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem i zmniejszyć masę. Brud nie przywiera do łożysk bezsmarowych — można je po prostu wyczyścić z zewnątrz bez utraty wydajności.

Nasze lekkie łożyska z tworzywa sztucznego zajmują niewiele miejsca, są odporne na korozję i zabrudzenia. Dzięki temu stanowią nie tylko technicznie lepszą alternatywę dla metalowych rozwiązań dostępnych na rynku, ale także zmniejszają koszty w dłuższej perspektywie, ponieważ są trwałe i nie wymagają konserwacji dzięki pracy na sucho. Łożyska z serii materiałów iglidur® H, zwłaszcza H4, H2 i HLW, to sprawdzone klasyki, ponieważ bez problemu wytrzymują wysokie temperatury w tym zastosowaniu. Razem z naszymi ekspertami znajdziesz odpowiednie łożysko do swojego hamulca.

Łożysko ślizgowe z serii iglidur H
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem




