Obecnie niezwykle wytrzymały łańcuch polimerowy firmy igus® GmbH z Kolonii służy do bezpiecznego prowadzenia węży systemu przez całą drogę. Jest to bezobsługowy model E4.350 ze szczególnie wytrzymałej serii E4.1, który może być otwierany z obu stron i sprawdził się w niezliczonych zastosowaniach. Pokazuje swoją wszechstronność między innymi w kompostowniach i oczyszczalniach ścieków, narzędziach i maszynach budowlanych, technologii dźwigowej i obróbce drewna.
Przy wewnętrznej wysokości 350 mm i wewnętrznej szerokości do 800 mm, E4.350 jest największym plastikowym łańcuchem energetycznym na świecie. Do użytku w najbardziej wymagających zastosowaniach "Heavy Duty", może z łatwością przenosić duże i, w razie potrzeby, sztywne obciążenia i jest wysoce odporny na zużycie, wolny od korozji i odporny na olej i wodę morską. W celu zminimalizowania oporów toczenia, rolki ślizgowe wykonane ze zoptymalizowanego materiału łożyska ślizgowego iglidur®, który wykazuje swoją wytrzymałość w szerokim zakresie zastosowań, sprawdzają się jako specjalna konstrukcja na wstęgach otwierających. Tarcie węża w łańcuchu jest znacznie zmniejszone, co gwarantuje stabilność.
Oprócz systemu zasilania, zastosowano odporną na korozję rynnę prowadzącą i pływającą ruchomą końcówkę. Służą one do kompensacji wszelkich tolerancji przesunięcia bocznego. Łańcuch energetyczny, który jest wypełniony wężem i kablem, jest zawsze bezpiecznie prowadzony na całej swojej długości w każdych warunkach pogodowych. Pomimo trudnych warunków operacyjnych i środowiskowych, do tej pory nie wystąpiły żadne awarie.
Aby zapewnić bezpieczeństwo operacyjne konstrukcji mostu, producent instalacji zdecydował się również zainwestować w elektroniczną jednostkę monitorującą. Narzędzie diagnostyczne Push/Pull Detection System (system wykrywania siły pchającej/ciągnącej), które sprawdziło się szczególnie na długich trasach, mierzy siły pchające/ciągnące łańcucha energetycznego online co cztery sekundy i porównuje je z obliczoną wartością docelową. W przypadku awarii system może zostać automatycznie zatrzymany za pomocą narzędzia diagnostycznego, aby zapobiec uszkodzeniom.