W przypadku istniejących terminali modernizacja zasilania z lądu jest nie tylko wyzwaniem planistycznym, ale także kosztownym. Porty, które są już wyposażone w zasilanie z lądu, często przeprowadzały szczegółowe analizy wpływających statków w celu jak najdokładniejszego określenia pozycji połączeń i obniżenia kosztów. SPO były wtedy zwykle instalowane jako stałe systemy na nabrzeżu co 100 do 120 metrów.
Obecnie jednak do tych portów zawijają nowe i większe statki, które mają system zasilania kablowego zainstalowany bardziej na śródokręciu. Często nie można już dotrzeć do SPO. Niezależnie od tego, czy trzeba zaplanować nowe przyłącza zasilania z lądu, czy rozszerzyć istniejące, rozbudowa o stacjonarne SPO jest tak kosztowna, że wymagane są alternatywne rozwiązania.
Dowiedz się, jak możesz wykorzystać bęben e-chain igus ®, aby zrealizować bezpieczne i trwałe rozwiązanie oraz zaprojektować elastyczne zasilanie z lądu na przyszłość.