Change Language :

schemat. 04: Dzięki zdefiniowanemu luzowi montażowemu i zewnętrznym O-ringom, samonastawne łożysko drylin® R serii 03 może kompensować błędy równoległości. Sferyczne adaptery drylin®® mogą kompensować niewspółosiowość. Twarde anodowanie chroni aluminiowy adapter przed zużyciem
Łożyska ślizgowe liniowe drylin®® serii 03 oferują znaczne korzyści w zastosowaniach z wałami równoległymi. Ze względu na swoją geometrię kompensują błędy niewspółosiowości i równoległości i powinny być stosowane na wale znajdującym się dalej od napędu.
Konstrukcja zapewnia ukoronowany obszar na zewnętrznym płaszczu aluminiowych łożysk do samonastawności. Zapobiega to zmniejszeniu nośności z powodu samonastawności, ponieważ wał zawsze spoczywa na całej wystającej powierzchni. Równomierne rozłożenie obciążenia na całe łożysko oznacza, że w samonastawnych łożyskach liniowych drylin®® nie występuje nacisk krawędziowy. Aby skompensować odchylenia w równoległości dwóch wałów, średnica zewnętrzna jest o 0,2 do 0,3 mm (w zależności od rozmiaru) mniejsza niż otwór oprawy. Łożyska te mają elastyczne gniazdo łożyska dzięki zamontowanym pierścieniom O-ring. Nadwymiar określa maksymalne dopuszczalne odchylenie równoległości.
Łożyska wahliwe z serii drylin®® są dostarczane w wersji anodowanej na twardo. Powierzchnia ta gwarantuje najwyższą odporność na zużycie, gdy aluminiowe łożysko porusza się w obudowie podczas ruchów wyważających.
Innym wariantem są łożyska w obudowie z serii OJUM06 LL i RJUM-06 LL. Konstrukcja łożyska umożliwia kompensację równoległości między wałami w zakresie ±3 mm. Unikalne zawieszenie obudowy nośnej na osi biegnącej w kierunku z umożliwia kompensację niewspółosiowości kątowej do 3,5°.
| Serie | Wyrównanie |
|---|---|
| Seria RJUM-03/OJUM-03 | +/- 0,5° |
| Seria RJUM-06 LL / OJUM-06 LL | +/- 3,5° |
| Serie | Wyrównanie |
|---|---|
| Seria RJUM-03/OJUM-03 | +/- 0,1 mm |
| Seria RJUM-06 LL / OJUM-06 LL | +/- 3 mm |

diagram. 03: Zasada 2:1,
1. łożysko swobodne, 2. łożysko stałe
Aby z powodzeniem stosować bezobsługowe łożyska liniowe drylin®, należy przestrzegać kilku zaleceń: Jeśli odległość między siłą napędową a łożyskiem stałym jest większa niż dwukrotność odległości między łożyskami (zasada 2:1), współczynnik tarcia statycznego wynoszący 0,25 teoretycznie prowadzi do zakleszczenia prowadnicy.
Zasada ta nie zależy od obciążenia ani siły napędowej. Jest to produkt tarcia i zawsze odnosi się do łożyska ustalającego. Im dalej napęd znajduje się od łożyska prowadzącego, tym większe jest zużycie i wymagana siła napędu.
Jeśli zasada 2:1 nie jest przestrzegana podczas korzystania z liniowych łożysk ślizgowych, rezultatem jest nierównomierny ruch lub nawet zablokowanie systemu. Często można temu zaradzić za pomocą stosunkowo prostych modyfikacji.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących projektu i/lub instalacji, prosimy o kontakt z naszymi konsultantami ds. zastosowań.

Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem