Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)
Napędy śrubowe dryspin®
w samochodach
Zapytaj o bezpłatną próbkę napędu śrubowego

Śruba pociągowa i nakrętka śruby pociągowej z jednego źródła

Napędy śrubowe w przemyśle motoryzacyjnym

5 powodów, dla których technologia dryspin® powinna być stosowana w samochodach

Dzięki technologii śruby pociągowej dryspin, łatwo jest zaprojektować indywidualne nakrętki i śruby pociągowe dokładnie według życzeń klienta. Nasi eksperci chętnie pomogą Państwu w wyborze odpowiedniego napędu śrubowego i zapewnią krótkie terminy dostaw. Szeroki wybór materiałów i całkowity brak konieczności smarowania lub konserwacji oznacza, że napędy śrubowe mogą być stosowane w prawie każdym obszarze przemysłu motoryzacyjnego. Są one idealne do małych przestrzeni montażowych i pracują prawie bezgłośnie nawet przy niskim momencie obrotowym napędu. Nieskomplikowana integracja w pojeździe lub urządzeniu  jest również aspektem, który przemawia za opłacalną alternatywą dla konwencjonalnych napędów śrubowych wykonanych z metalu. 

Na zewnątrz samochodu

Napęd śrubowy, zewnętrzny ► Przedni spojler
► Siłownik klapy tylnej
► Drzwi autobusu
► Tylny spojler
► Elektroniczny system wspomagania wsiadania
► Siłownik blokady postojowej
► Drzwi przesuwne
► Dach przesuwny
► Siłownik drzwi bocznych
► Akumulator ciśnienia dla elektronicznego wspomagania układu hamulcowego

Wnętrze samochodu

Napęd śrubowy, wewnętrzny ► Regulacja tylnych siedzeń
► Regulacja kolumny kierownicy
► Systemy regulacji siedzeń
► Środkowy podłokietnik
► Regulowana konsola środkowa

 



Produkty dla przemysłu motoryzacyjnego

Nakrętki śrub pociągowych
 

Nakrętki śrub pociągowych ► W 7 różnych materiałach
► Szeroka gama typów i konstrukcji specjalnych        
► Oszczędność kosztów do 50,9%
► Całkowicie bezsmarowe i bezobsługowe
Przejdź do sklepu online

Śruby pociągowe
 

Śruby pociągowe ► W 5 różnych materiałach
► Śruby pociągowe wielozwojne, trapezowe i metryczne
► Do 30% dłuższa żywotność
► Wyjątkowo efektywna, wielozwojna śruba pociągowa
Przejdź do sklepu online

Konstrukcje specjalne
 

Konstrukcje specjalne ► Możliwe specjalne wykonania dla każdego zastosowania
► Akcesoria do nakrętek i śrub pociągowych
Nasi eksperci chętnie doradzą Państwu osobiście
 
Przejdź do sklepu online

Napędy śrubowe w przemyśle motoryzacyjnym

Technologia w górę

► Zmniejszenie zużycia o 25% 
Do 30% dłuższa żywotność i do 82% wyższa wydajność
► Oszczędność masy do 88%
► Całkowicie bezsmarowe i bezobsługowe
► Zoptymalizowane również dla małych przestrzeni montażowych i niskich momentów obrotowych
► Cicha i bezwibracyjna praca, dzięki zaokrąglonym bokom zębów
 
Dowiedz się więcej
Napędy śrubowe w przemyśle motoryzacyjnym

Koszty w dół

► Do 50,9% bardziej ekonomiczne niż konwencjonalne napędy śrubowe
► Indywidualna konfiguracja nakrętek i śrub pociągowych
► Szybkie procesy i krótkie terminy dostaw
► Zaawansowane testy w laboratoriach testowych igus
► Bardzo łatwy montaż i integracja z istniejącymi systemami
► Możliwość dostarczania nieprzetworzonych materiałów
 
Dowiedz się więcej

Rozwiązania dla klientów indywidualnie konfigurowane online

Za pomocą konfiguratora dryspin® i kalkulatora żywotności

Dzięki  eksperckiemu systemowi  można w szybki sposób dobrać odpowiedni do zastosowania w aplikacji produkt, jednocześnie informując o jego przewidywanej żywotności. Na koniec, można zamówić części lub poproś nas o pozostałe informacje.
 
 Konfigurator pozwala inżynierom szybko dopasować odpowiednią śrubę pociągową oraz określić rodzaj obróbki trzpieni z obu stron. Aplikacja natychmiast generuje dla Państwa zwymiarowany rysunek konfiguracji, a następnie umożliwia nieskomplikowany proces zamawiania.
Przejdź do konfiguratorów

Technologia dryspin®

Wysoka wydajność i niskie zużycie

Opatentowana technologia gwintów wielozwojnych dryspin została opracowana przez igus w 2015 roku i oferuje wiele korzyści w porównaniu z konwencjonalnymi gwintami wielozwojnymi. Płaski kąt gwintu skutecznie przekształca wywieraną moc w ruch translacyjny. Dzięki cechom i kształtom odpowiadającym nakrętkom z tworzyw sztucznych i śrubom pociągowym, technologia dryspin gwarantuje jeszcze dłuższą żywotność i wyższą wydajność gwintów wielozwojnych. Dzięki zaokrąglonej geometrii boków zęba, powierzchnia styku pomiędzy nakrętką a śrubą pociągową jest zredukowana, a systemy pociągowe działają pod obciążeniem cicho i bez wibracji.
 
Większe przestrzenie pomiędzy poszczególnymi gwintami dryspin powodują większy udział (współczynnik 1,3) zoptymalizowanego trybologicznie polimeru w gwintach. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy poziom wydajności mają kluczowe znaczenie dla żywotności, która jest nawet pięciokrotnie dłuższa w porównaniu do konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
Technologia dryspin

Koszty w dół
Technologia w górę


Zużycie mniejsze o 25%

Nasza technologia śrub pociągowych przekonuje swoimi wynikami w laboratorium testowym

Ocena testu zużycia produktu o wymiarach 10x3 wykonanego ze stali nierdzewnej wykazała, że nasz gwint dryspin® Ds10x3 może osiągnąć wskaźnik zużycia do 25% niższy, żywotność do 25% dłuższą i większą wydajność, w porównaniu z konkurencją i gwintem trapezowym Tr10x3 .
Przejdź do wyników testów

30% dłuższa żywotność

I 80% wyższa efektywność

Większe przestrzenie między poszczególnymi gwintami dryspin powodują większy udział (współczynnik 1,3) trybologicznie zoptymalizowanego polimeru w gwintach. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy poziom wydajności mają kluczowe znaczenie dla żywotności, która jest nawet pięciokrotnie dłuższa w porównaniu do konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami dryspin®

W 100% bezsmarowe i bezobsługowe

Idealnie nadaje się do długotrwałych zastosowań

Brak konieczności smarowania i konserwacji umożliwia zastosowanie produktu w prawie wszystkich obszarach przemysłu motoryzacyjnego, od wnętrza i elementów zewnętrznych, do komory silnika.
 
Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych trybologicznie, wysokowydajnych polimerów iglidur, kurz i brud nie mogą przywierać do napędu śruby pociągowej. Również w wilgotnym środowisku, technologia dryspin jest o krok do przodu. Jest ona całkowicie niekorodująca, a dzięki zintegrowanym smarom stałym zapewnia spokojną pracę w całym zakresie zastosowania.
Przejdź do sklepu ze śrubami pociągowymi

Oszczędność masy do 88%

Niska masa oznacza efektywność energetyczną

Oszczędność masy to poważny kwestia w prawie wszystkich środkach transportu. Ponieważ mniejsza masa oznacza mniejsze zużycie energii, co z kolei prowadzi do zmniejszenia emisji CO2. A konstruktorzy, zwłaszcza w przemyśle motoryzacyjnym, bez wątpienia przywiązują dużą wagę do emisji CO2.
 
Metalowe nakrętki śrub pociągowych są ciężkie, natomiast ich odpowiedniki dryspin stanowią doskonałą alternatywę dla wielu zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym. Są one lekkie, niezawodne i trwałe, oraz idealne, gdy niska masa jest kluczowym czynnikiem. Nakrętki śrub pociągowych dryspin pozwalają zaoszczędzić do 88% masy.
Zredukuj masę

Idealne także dla małych przestrzeni montażowych

Bezproblemowa praca przy niskich momentach obrotowych napędu

W wielu częściach pojazdów przestrzenie montażowe są bardzo małe przez co niskie momenty obrotowe napędu są konieczne. Dlatego też zainstalowane napędy śrubowe powinny mieć odpowiedni rozmiar, aby poprawić osiągi techniczne i zredukować koszty.
 
Nasze śruby pociągowe i ich nakrętki są dostępne o średnicach od 3 mm oraz idealnie nadają się do przesuwów z krótkimi skokami. Ze względu na brak konieczności smarowania i konserwacji nasze napędy śrubowe dyspin zapewniają długotrwałą i nieskomplikowaną integrację systemu w małych przestrzeniach montażowych.  
Czy mają Państwo jakieś pytania? Nasi eksperci chętnie pomogą

Koszty w dół
Koszty w dół

Oszczędność kosztu zakupu do 50,9%

I jednoczesne ulepszenie wydajności technicznej

Samochody i mobilność są ważnym elementem naszego społeczeństwa oraz gospodarki. W zależności od przeznaczenia pojazdu, zawsze korzystne jest obniżenie kosztów zakupu niektórych komponentów, o ile spełnione są wymagania techniczne.  Dlatego naszym celem jest znalezienie najbardziej ekonomicznego rozwiązania, które się sprawdzi.
 
Porównanie kosztów stanowi przekonujący argument na korzyść nakrętek śrub pociągowych dryspin. Od swoich metalowych odpowiedników odróżniają się nie tylko  zaletami technicznymi , ale również kosztami zakupu, które są niższe nawet o  50,9%.
Koszty w dół dzięki napędom śrubowym dryspin

Szybkie przetwarzanie i krótkie czasy dostawy

Serwis na całym świecie

Nasi eksperci robią wszystko, aby w krótkim czasie dostarczyć idealne rozwiązanie.  4150 pracowników w Niemczech oraz 35 międzynarodowych spółek zależnych i biur w ponad 80 krajach gwarantuje szybką realizację zamówień na całym świecie. Również dla prototypów i próbek.
Poproś o wsparcie ekspertów

Łatwy montaż i integracja systemu

Również dla Państwa instalacji

Idziemy o krok dalej i nie tylko projektujemy idealne połączenie nakrętki ze śrubą pociągową. Możemy również zadbać o to, aby bezproblemowo zintegrować je z istniejącą instalacją. Dlatego gwarantujemy łatwą i szybką integrację systemu.
Poproś o pomoc w integracji systemu

Broszura produktów dryspin z zakresu motoryzacji

Prawidłowa broszura - pobierz teraz!

Technologia śruby pociągowej dryspin® dla przemysłu motoryzacyjnego

Zebraliśmy wszystkie informacje dotyczące napędów śrubowych dryspin® w pojazdach i oferujemy je w postaci pliku do pobrania. Jeśli mają Państwo pytania, zapraszamy do kontaktu.
► Możliwe zastosowania w pojazdach
► Konstrukcja technologii gwintu wielozwojnego dryspin®
► Wszystko, co powinni Państwo wiedzieć o nakrętkach i śrubach pociągowych
► Indywidualnie dostosowane - od zapytania po produkcję seryjną
► Wyniki testów
► Darmowe próbki
► Osoby do kontaktu z igus® na całym świecie

Skonfiguruj online:

Konfigurator
Przejdź do konfiguratora


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.