Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Inteligentne wykrywanie zerwań e-prowadników

Wykrywanie zerwań EC.B

Niefortunne okoliczności — dzięki i.Sense EC.B nie zawsze kończą się katastrofą

Ogniwa w e-prowadnikach są wykonane z myślą o ciągłej, ciężkiej pracy. Jednak siły mogą czasami przeciążać e-prowadnik. Gdy do tego dojdzie czujnik EC.B natychmiast wykrywa zerwanie ogniwa w e-prowadniku i, jeśli zdarzy się najgorsze, natychmiast wysyła powiadomienie. Pozwala to na bezpośrednią interwencję, często zapobiegając zarówno dodatkowym uszkodzeniom (przeciwległego ogniwa prowadnika), jak i wyłączeniu systemu.
 
Zapytanie o próbkę produktu

Rzut okiem na zalety i.Sense EC.B:

▲ Technologia w górę
  • Pozyskiwanie danych o stanie systemu zasilania w czasie rzeczywistym
  • Przedłużanie maksymalnej żywotności
  • Integracja z koncepcjami Przemysłu 4.0/IIoT
 
▼ Koszty w dół
  • Unikanie nieplanowanych przestojów
  • Zapobieganie całkowitej awarii w przypadku zerwania poszczególnych ogniw
  • Zmniejszenie kosztów konserwacji dzięki systemowi wczesnego ostrzegania

Informacje ...

Instrukcja obsługi i.Sense EC.B Wszystkie szczegóły dotyczące instalacji, konfiguracji i rozwiązywania problemów i.Sense EC.B znajdują się w instrukcji.
Serwis, pomoc i FAQ

... Zachęcamy do wypróbowania ...

Dane 3D i.Sense EC.B Aby rozpocząć projektowanie wystarczy bezpośrednio pobrać bezpłatne dane projektowe we wszystkich popularnych formatach 3D. 
Portal danych 3D

... Realizacja

Zakup i.Sense EC.B w sklepie internetowym igus Konfiguracja i zamawianie gotowych do montażu systemów i.Sense EC.B do wykrywania sił pchających/ciągnących bezpośrednio w sklepie internetowym igus.
Sklep internetowy igus


Inteligentne wykrywanie zerwań i.Sense EC.B

Odkryj funkcjonalność EC.B w ciągu 82 sekund

 
  • Moduł (EC = e-prowadnik B = wykrywanie zerwania) wykrywa zerwania w poszczególnych ogniwach prowadnika
  • Przez e-prowadnik jest przeprowadzana napięta linka w celu zarejestrowania każdej zmiany długości i przesłania informacji do czujnika.
  • To wykrywa zerwanie prowadnika, wyłącza system i zapobiega dalszym uszkodzeniom

Jakie są techniczne komponenty i.Sense EC.B?

Szczegóły technologii inteligentnego wykrywania zerwań


 
Czujniki i.Sense EC.B

Czujniki

Czujnik składa się z oprawy, prowadnicy kabla, rolki prowadzącej, sprężyny naciągowej i systemu pomiaru przesuwu 100 mm. Zaczynając od 35 m przesuwu, czujnik wciągnika linowego jest używany do pomiaru ruchu liniowego liny i przekształcania zmiany ruchu na sygnał elektryczny. Szerokości prowadnika większe niż 350 mm wymagają dwóch czujników.

Połączony wciągnik linowy jest wykonany z niezwykle odpornego na zerwanie, nieelastycznego włókna Kevlar. Specjalne separatory prowadzą linę wzdłuż neutralnej osi e-prowadnika. Separatory są montowane na co drugim ogniwie prowadnika.
Moduł ewaluacyjny systemu i.Sense

Moduł ewaluacyjny

Następnie wszystkie dostarczone dane z czujnika siły pchającej/ciągnącej są analizowane w sposób ciągły za pomocą modułu i.Sense II, który jest zamontowany w szafie sterowniczej systemu, który ma być monitorowany i podłączony za pomocą przewodów chainflex. Moduł natychmiast wykrywa wszelkie anomalie ruchu i przesyła je bezpośrednio do użytkownika lub systemu sterowania maszyny, takiego jak Siemens PLC — za pośrednictwem styku NC. Ta nowa generacja może podłączyć jednocześnie do czterech czujników monitorujących stan za pomocą tylko jednego modułu szafy sterowniczej — oszczędzając dużo miejsca i kosztów.
Panel sterowania do monitorowania stanu online

Łączność

Moduł oferuje również wiele typowych zastosowań Przemysłu 4.0, takich jak zdalne resetowanie lub funkcja alarmu SMS/e-mail. Moduł i.Sense oferuje inne opcje sieciowe, oprócz bezpośredniej integracji z systemem sterowania PLC, aby zapobiec całkowitemu uszkodzeniu maszyny w sytuacji awaryjnej.

Jednym z nich jest alarmowanie niezależne od lokalizacji za pomocą opcjonalnego modułu SMS. Innym jest to, że w połączeniu z modułem i.Cee wszystkie zebrane dane z czujników mogą być przesyłane do panelu sterowania online.

Jak zamontowana jest skrzynka czujnika i.Sense EC.B na prowadniku?

Zamontowany czujnik i.Sense EC.B Skrzynka czujnika EC.B ze standardową płytą montażową zainstalowaną na uchwycie montażowym 
Czujnik i.Sense EC.B zainstalowany na dźwigu Przewód czujnika jest przymocowany wewnątrz skrzynki i prowadnika za pomocą specjalnych separatorów.
i.Sense EC.B zamontowany na dźwigu Montaż ze specjalną płytą montażową 180° specjalnie do zastosowań dźwigowych

Montaż końcowy EC.B na dźwigu kontenerowym

Konstantin Schmer objaśnia system

  • Moduł EC.B (EC = e-prowadnik, B = wykrywanie zerwania) jest zainstalowany na ruchomym końcu e-prowadnika
  • Specjalne uchwyty montażowe umożliwiają instalację czujnika EC.B. na ruchomym końcu e-prowadnika
  • Dodanie czujnika EC.M (EC = e-prowadnik, M = ruch) do systemu wykrywania zerwań (EC.B) zmienia tryb systemu z samego monitorowania stanu na  konserwację predykcyjną. Wartości zmierzone dodatkowo (szybkość, przyspieszenie i temperatura) pozwalają systemowi obliczyć żywotność oraz wyświetlić czasy konserwacji

Pomyślne wdrożenie inteligentnego wykrywania uszkodzeń

Przemysł 4.0: i.Sense w praktyce


Oczyszczalnie ścieków i operacje z nimi związane |
Żurawie portowe i kontenerowe |
Przenośnik i transport towarów masowych


 

Podwójne bezpieczeństwo: monitorowanie ścierania i zerwań

Zastosowanie i.Sense „Jedną z rzeczy, która się tutaj wydarzyła, było to, że wizualne monitorowanie systemu e-prowadnika nie spowodowało żadnych reklamacji, ale dwa tygodnie później uległ on awarii. Inteligentne wykrywanie uszkodzeń i.Sense EC.B może temu zapobiec”.

Innowacja miesiąca w fabryce silników niemieckiego producenta samochodów premium

Aplikacje klientów na całym świecie

Przegląd przykładów i.Sense W międzynarodowej produkcji motoryzacyjnej, globalnym przemyśle dźwigowym, czy regionalnych oczyszczalniach ścieków — systemy i.Sense EC.P są z powodzeniem stosowane, a koszty konserwacji redukowane czemu towarzyszy również zapobieganie przestojom maszyn.

Przejdź do przeglądu zastosowań

Kiedy wymagany jest inteligentny system monitorowania stanu, taki jak i.Sense EC.B?

Monitorowanie stanu zamiast przestojów produkcji

Gdy regularne prace konserwacyjne wymagają całkowitego zatrzymania produkcji ...
System monitorowania stanu dla bardzo małych odchyleń

Kiedy anomalie ruchu nie mogą zostać wykryte przez ludzi w odpowiednim czasie ... 
Kontrola stanu w przypadku ciągłego monitorowania

Jeśli instalacje lub maszyny wymagają częstego lub ciągłego monitorowania ...
Monitorowanie stanu w trudno dostępnych miejscach

Jeśli przesuwy systemu zasilania są trudno dostępne lub praktycznie niewidoczne ... 
Monitorowanie stanu stref bezpieczeństwa

Jeżeli prace konserwacyjne stwarzają zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa ...
Monitorowanie stanu w celu obniżenia kosztów

Jeśli koszty konserwacji mają zostać zmniejszone, a żywotność zwiększona ...

W jakim momencie zakup i.Sense EC.B jest opłacalny?

Korzyści finansowe płynące z systemów bezpieczeństwa są często trudne do oszacowania, zwłaszcza że początkowa inwestycja w nowoczesny system monitorowania stanu zwiększa koszty zamiast je zmniejszać. Przeprowadziliśmy więc analizę progu rentowności dla całego okresu użytkowania w oparciu o praktyczne doświadczenia na hali produkcji motoryzacyjnej.

Biorąc pod uwagę średni koszt na godzinę pracy dla wszystkich typowych wydatków na konserwację w niemieckim przemyśle wytwórczym (41,60 EUR), system i.Sense osiąga próg korzyści już w trzecim roku użytkowania, nawet przy ostrożnych szacunkach (zwykły przypadek).
Analiza progu rentowności i.Sense EC.B Różne scenariusze zostały szczegółowo przeanalizowane pod kątem progu rentowności

i.Sense EC.B jako podstawa konserwacji predykcyjnej

Zawsze optymalne rozwiązanie dla konserwacji dzięki inteligentnym tworzywom sztucznym igus

Aby uzyskać solidną podstawę dla koncepcji konserwacji predykcyjnej, wymagana jest inteligentna sieć systemów monitorowania indywidualnych warunków — takich jak i.Sense EC.B. W firmie igus wszystko związane z konserwacją predykcyjną kryje się pod pojęciem i.Cee. Podobnie i.Sense obejmuje wszystkie systemy monitorowania stanu. 

Centralnym elementem jest tutaj oprogramowanie i.Cee, które w połączeniu z czujnikami monitorującymi stan i.Sense, w e-prowadniku, tulei łożyska ślizgowego lub wózku liniowym, przekształca produkty magazynowe w inteligentne. To ulepszenie daje możliwość określenia maksymalnej żywotności i optymalnych odstępów między konserwacjami "na żywo" na podstawie rzeczywistych danych dotyczących użytkowania.
Systemy i.Sense EC.B jako podstawa konserwacji predykcyjnej

Ogólny przegląd inteligentnych tworzyw sztucznych

Wgląd w całe portfolio produktów igus z obszaru Przemysłu 4.0


Spis treści tej bezpłatnej broszury:
  • Monitorowanie stanu (i.Sense)
  • Systemy monitorowania stanu
  • Zalety systemów monitorowania stanu
  • Przykłady zastosowań monitorowania stanu
  • Konserwacja predykcyjna (i.Cee)
  • Przejdź do systemów dla konserwacji predykcyjnej
  • Zalety systemów konserwacji predykcyjnej
  • Przykłady zastosowań konserwacji predykcyjnej
  • Przepływ danych w nowoczesnych koncepcjach inteligentnych fabryk
Pobranie broszury dotyczącej inteligentnych tworzyw sztucznych

Gwarancja indywidualnych wskazówek

Czy macie Państwo żuraw lub system, dla którego chcieliby Państwo monitorować siły rozciągające e-prowadników w celu zwiększenia jego niezawodności?
Jeśli tak, zapraszamy do kontaktu.

Czekamy na wiadomość od Państwa!
► Prośba o kontakt online
► Umówienie spotkania
► Telefoniczne wsparcie ekspertów lub za pomocą funkcji czatu wideo

Portal 3D CAD dla inteligentnych tworzyw sztucznych

Projektuj e-prowadniki w portalu 3D CAD

Szybsze projektowanie inteligentnych systemów e-prowadników. Modele CAD dla wszystkich inteligentnych komponentów.

Nasze inteligentne systemy e-prowadników są już niezawodnie używane w setkach tysięcy zastosowań na całym świecie — od maszyn do napojów i CNC po huty stali. Długości samonośne nie stanowią problemu, a długie przesuwy są możliwe dla wielu różnych branż. 
Przejdź do portalu 3D CAD


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.