Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)
Wysuwane stopnie
w pociągach
Zapytaj o bezpłatne próbki

Napędy ze śrubą pociągową dryspin® utrzymują pomosty w pociągach podczas ruchu

Dane techniczne:

  • Co było potrzebne: brak przyklejania lub niewspółosiowości podczas pracy ciągłej
  • Wymagania: Lekkość, odporność na warunki atmosferyczne, niewielka ilość elementów, niska wysokość luzu, zredukowane koszty
  • Użyte produkty: Wielozwojne śruby pociągowe dryspin ze stali nierdzewnej, nakrętki śruby pociągowej dryspin wykonane z iglidur J
  • Sukces klienta: zastąpienie napędu pasowego zmniejsza masę, liczbę komponentów i zapewnia kompaktowy system w porównaniu do droższej, zmodyfikowanej koncepcji napędu. Uproszczony system prowadzenia eliminuje przyklejanie.
Pomosty

Przejdź do pomostów

Wysuwane schody są stosowane w tramwajach, pociągach podmiejskich i metrze, w pociągach regionalnych oraz ekspresowych. Dwie wersje zostały opracowane z myślą o przeprowadzeniu jak najmniejszej ilości poważnych korekt. Dzięki wysokości montażowej, wynoszącej zaledwie 50 milimetrów dla wysuwanych stopni o szerokości do 1400 milimetrów i rozstawie 350 milimetrów w wersji standardowej, imponują na rynku. Szerokość wysunięcia stopni zależy od infrastruktury każdej stacji. Oprócz standardowego rozwiązania opracowywana jest druga wersja o większej szerokości wysuwu. Profil wymagań konstruktora kolei i przewoźnika kolejowego jest następujący:
  • Bezbłędna funkcjonalność pomimo dużych wahań temperatury i szerokiego zakresu zabrudzeń
  • Niskie koszty żywotności dzięki bezobsługowości
  • W pełni bezsmarowe
Podnośnik do piwa

Jak działa wysuwany stopień

Przesuwanie wysuwanego stopnia odbywa się za pomocą centralnego napędu śruby prowadzącej z jej bezsekcyjnym systemem prowadzenia. Moduł blokujący został również zaprojektowany tak, aby nie wymagał absolutnie żadnej konserwacji ani regulacji. Śruba pociągowa utrzymuje wysuwany stopień w każdej pozycji. Musi on przez cały czas wytrzymać ciężkie kroki lub ruchy wahadłowe. Ale trudności jest znacznie więcej. W przypadku awarii zasilania, płytę do przejścia można wsunąć ręcznie. Następnie śruba pociągowa musi pracować w przeciwnym kierunku bez zacinania się. Wielozwojna śruba pociągowa, stosowana w niehermetycznie uszczelnionym wysuwanym stopniu, jest bezsmarowa, a zatem i bezobsługowa. Osiąga wyższą wydajność dzięki bardziej płaskiemu kątowi gwintu. Asymetryczna geometria pomiędzy śrubą pociągową a nakrętką zwiększa żywotność. Zaokrąglone boki zębów zapewniają lepszą wydajność pracy i cichą, pozbawioną wibracji pracę. Związana z tym nakrętka śruby prowadzącej z kołnierzem dryspin wykonana z iglidur J zapewnia wysoką wydajność przy praktycznie zerowym zużyciu. Praca na sucho zapewnia, że nic się nie przyklei. Specjalny blok ślizgowy — również wykonany z iglidur J — pochłania siły występujące podczas wysuwania śruby pociągowej lub stopnia. Zastosowane zostały również opłacalne łożyska ślizgowe z uniwersalnego materiału iglidur G. Użyte w systemie blokowania są bezobsługowe, odporne na ścieranie i podobnie jak pozostałe elementy niewrażliwe na kurz, brud, wilgoć i środki czyszczące.


Technologia dryspin

Ponad trzy miliony cykli podczas testu

Aby ułatwić montaż i konserwację nowego stopnia wysuwnego, w projekcie położono nacisk na rozwiązania bezregulacyjne. Wszystkie ustawienia wstępne są wykonane fabrycznie, a późniejsza wymiana komponentów nie wymaga regulacji. Zmniejsza to również złożoność produkcji. Wielozwojna śruba pociągowa i nakrętka wielozwojnej śruby pociągowej mogą być łatwo wymieniane na miejscu przez klienta i w prosty sposób instalowane. Rozwiązanie igus charakteryzuje się również dobrą trwałością. Rozerwanie paska napędowego może oznaczać awarię pociągu. Ale najgorszą rzeczą, jaka może się zdarzyć z nakrętką śruby pociągowej igus, jest zwiększanie luzu — powolny proces, który można wykryć z dużym wyprzedzeniem oraz skorygować w odpowiednim czasie. W przypadku mostkowania szczelin wykonano dwie serie prób w Austrii. Jeden z nich był testem "najgorszego przypadku", w którym stopień napotyka przeszkodę — zwykle jest to platforma. Przeprowadziliśmy milion cykli symulując taki problem i nie zauważyliśmy żadnych awarii. Podczas normalnej pracy, po 3,5 milionach cykli testowych, wszystko działało bez zarzutu. Więcej informacji o wynikach testów technologii dryspin tutaj.
Pomosty

Planowany system dla temperatur arktycznych

Dwa wysuwane stopnie, z dwiema długościami śrub pociągowych są stosowane głównie w strefach klimatu umiarkowanego. Przeznaczone są do temperatur do -25 °C. Systemy dla zakresów temperatur do -40 °C są obecnie w fazie planowania. Laboratorium igus prowadzi już serię testów dotyczących rozwoju materiałów dla stale niskich zakresów temperatur, aby zapewnić optymalną jakość rozwiązania. Żywotność pociągu wynosi co najmniej 40 lat. Poszczególnych wagonów można używać do 60 lat. Pierwsza, główna konserwacja, wraz z wymianą komponentów, następuje zwykle po 15 latach. Kontrole bezpieczeństwa przeprowadzane są co trzy miesiące. Sam wysuwany stopień jest czyszczony tylko dwa razy w roku. Te liczby ilustrują, jak solidne, niezawodne i trwałe muszą być komponenty. Muszą działać nie tylko w laboratorium, ale przede wszystkim w terenie.
Pomosty

Zastosowane produkty

Wielozwojna śruba pociągowa dryspin
ze stali nierdzewnej

Śruba pociągowa
► Przejdź do sklepu online

Nakrętki śrub pociągowych
wykonane z materiału iglidur® J

Nakrętka śruby pociągowej
► Przejdź do sklepu online

Bezobsługowe w transporcie kolejowym dzięki bezsmarowym napędom śrubowym

W jaki sposób można zmniejszyć zużycie drzwi przesuwnych w pociągach o 25%? I czy można zapobiec kosztom utrzymania poprzez łączenie odstępów? Technologia śrub pociągowych dryspin® oferuje doskonałą alternatywę konwencjonalnych metalowych nakrętek śrub pociągowych w technologii kolejowej. Jest całkowicie bezsmarowa i bezobsługowa, dzięki czemu idealnie nadaje się do pracy w trybie 24/7.
Technologia śrub pociągowych, technologia kolejowa

Posiadają Państwo pytania dotyczące technologii śrub pociągowych dryspin®?

Nasz ekspert, Thorben Hendricks, odpowie na wszystkie pytania dotyczące technologii śrub pociągowych dryspin. Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy, a my odpowiemy na Państwa wątpliwości. Czekamy na wiadomość od Państwa!
► Zapytanie o kontakt online
► Umówienie spotkania
► Wsparcie ekspertów na żądanie przez telefon lub z funkcją czatu wideo
► Zamawianie bezpłatnej próbki
 
Poproś o wsparcie ekspertów




Konfiguracja napędu śrubowego:

System wypełniania

Ulepsz technologię ... zredukuj koszty

Technologia w górę, Koszty w dół



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.