Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Technologia łożysk igus w samochodach —
obszary zastosowania

Wyjątkowe polimery, ulepszone dzięki specjalnym dodatkom materiałów wzmacniających i smarów stałych, przetestowane tysiące razy i sprawdzone w milionach zastosowań — to właśnie oznaczają igus motion plastics. Każdego roku nasi inżynierowie opracowują ponad 100 nowych mieszanek tworzyw sztucznych i przeprowadzają ponad 3500 testów bezobsługowych łożysk, tworząc obszerną bazę danych specyfikacji trybologicznych polimerów.

▸ Zastosowania wewnętrzne
▸ Zastosowania zewnętrzne i na podwoziu
▸ Zastosowania w przedziale silnikowym

Wnętrze


Regulacja siedzeń

W dzisiejszych czasach nowoczesny fotel samochodowy posiada wiele możliwości ręcznej i elektronicznej regulacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o wysokość, długość, podnóżek, podłokietnik lub zagłówek, czy to przez mechanizm składania, czy też obracanie siedziska, trwałość i redukcja hałasu oraz masy to podstawowe wymagania stawiane komponentom w każdej nowoczesnej konstrukcji fotela. Nasza technologia łożysk i systemy e-prowadników są idealne do tego zastosowania.

Systemy pedałów

Niskie grzechotanie i niewrażliwość na obciążenia krawędziowe — łożyska ślizgowe iglidur J są idealne dla pedałów

Dźwignia zmiany biegów

Trwałe komponenty dla punktów łożyskowania na dźwigni zmiany biegów: lekkie, ciche, trwałe i bezobsługowe

Pokrętła

Płynna praca bez dodatkowego smarowania i konserwacji dzięki łożyskom kulkowym xiros

Wyświetlacz Head-up

Bezgłośne, bezsmarowe łożysko ślizgowe iglidur o małym luzie

Środkowy podłokietnik

Niski poziom hałasu i płynny ślizg bez potrzeby konserwacji dzięki niskoprofilowej prowadnicy drylin N
drylin w zagłówku

Zagłówek

Wytrzymały materiał drylin oferuje długotrwałe i bezobsługowe rozwiązanie nawet w przypadku częstych regulacji, np. kiedy z samochodu korzysta więcej osób. Punkty zaczepienia w szynie prowadzącej pozwalają na stopniową regulację.

Elementy zewnętrzne i podwozie


Zawias wieloprzegubowy

Łożysko ślizgowe iglidur o niskim luzie, które kalibruje się podczas procesu e-powlekania

Łożysko zawiasów drzwi

Wysoka wytrzymałość na ściskanie i brak korozji kontaktowej dzięki łożyskom ślizgowym iglidur
Łożysko ślizgowe w zawiasie tylnej klapy

Zawias tylnej klapy

Wysoka wytrzymałość na ściskanie i brak korozji kontaktowej dzięki łożyskom ślizgowym iglidur
Łożysko ślizgowe w zawiasie poprzeczki

Zawias klapy bagażnika

Wysoka wytrzymałość na ściskanie i brak korozji kontaktowej dzięki łożyskom ślizgowym iglidur

Systemy dachów składanych

Mały luz łożyska pomimo niskiej dokładności wytłoczonego mocowania i nitu dzięki samokalibrującym się łożyskom ślizgowym iglidur

Krok

Wysokie obciążenie krawędzi i niska absorpcja wilgoci: bezpieczny bieżnik z łożyskami ślizgowymi iglidur

Łożyska w zaciskach hamulcowych

Wysokie temperatury i obciążenia, stały kontakt z brudem i wodą — żaden problem dla łożysk ślizgowych iglidur
Łożysko ślizgowe w podwoziu

Podwozie

Niewrażliwe na obciążenia krawędziowe, niska absorpcja wilgoci: łożysko ślizgowe iglidur w zwrotnicy

Kratka przednia

Idealny do kratek przednich z systemami klap lub mechanizmami rolkowymi: pracujące na sucho łożyska ślizgowe iglidur i łożyska kulkowe xiros
Łożysko ślizgowe w kabinie kierowcy

Łożysko kabiny kierowcy

iglidur G i J w otworach drążków amortyzatorów hydraulicznych

Wycieraczki

Lekkie i niewrażliwe na zabrudzenia: łożysko ślizgowe iglidur w ramieniu wycieraczki i kinematyce pióra wycieraczki

Reflektory

Lekkie i niewrażliwe na zabrudzenia: łożysko ślizgowe iglidur w ramieniu wycieraczki i kinematyce pióra wycieraczki
Prowadnice liniowe drylin w dachu przesuwnym

Szyberdach

Prowadnice liniowe drylin ślizgają się na polimerach i w związku z tym nie zawierają żadnych delikatnych elementów, w przeciwieństwie do prowadnic z łożyskami kulkowymi z recyrkulacją kulek. Dzięki temu są odporne na brud i ciepło, nie korodują oraz mają niską absorpcję wilgoci.

Komora silnika


Siłowniki i małe koła zębate

Łożyska ślizgowe, technologia gwintów i przekładnie zapewniają bezobsługową pracę ciągłą

Pompy płynów chłodzących

Łożyska ślizgowe z odpornością na mieszaniny wody z glikolem i wysokiej prędkości ślizgu w mediach

Regulatory płynu chłodzącego

Odporne na media łożyska ślizgowe posiadają przewagą kosztową nad łożyskami ceramicznymi i grafitowymi

Wspomaganie hamowania

Łożysko ślizgowe o mniejszym zużyciu i tarciu w porównaniu do podobnych rozwiązań metalowych

Przepustnica

Doskonała wymiana łożysk igiełkowych: łożyska ślizgowe iglidur odporne na media i temperaturę

Przekładnia

Z łożyskami ślizgowymi iglidur: lepsze tłumienie i koniec z korozją kontaktową w przeciwieństwie do metalowych łożysk
Łożysko ślizgowe w kolektorze dolotowym o zmiennej długości

Zmienny kolektor dolotowy

Tłumiące wibracje łożysko ślizgowe iglidur z kompensacją tolerancji dzięki O-ringowi

Układy sterownicze

Odporne na zużycie łożysko ślizgowe w wale i regulacji kolumny kierownicy w pojazdach użytkowych

Napinacz pasa

Odporne na zabrudzenia łożyska ślizgowe iglidur J do ruchów oscylacyjnych o wysokiej częstotliwości

Przeguby łączące igubal

Turbosprężarka

Turbosprężarka

W zależności od materiału, przeguby łączące igubal mogą być stosowane w wysokich temperaturach i dlatego są idealne do zastosowania w turbosprężarce. Są również odporne na zabrudzenia i korozję.
Przekładnia

Przekładnia

W skrzyniach biegów zastosowania metalowe zastąpiono przegubami łączącymi igubal, ponieważ wysokowydajne polimery redukują hałas i tłumią wibracje.
Przegub łączący na sterowanych kolektorach dolotowych

Kontrolowane kolektory dolotowe

W przeciwieństwie do przegubów łączących wykonanych z metali ciężkich, przeguby łączące igubal z tworzywa sztucznego charakteryzują się niskim współczynnikiem zużycia, a zatem, oprócz przewagi w zakresie masy, wytrzymują częste obciążenia.

Znajdź więcej przykładów


Czy poszukujecie Państwo sprawdzonych w praktyce przykładów zastosowań z branży motoryzacyjnej?
Tutaj można przeglądać już wdrożone zastosowania klientów oraz filtrować je według własnych kryteriów.




Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.