Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)
Nowe rozmiary gwintu

Rozszerzenie asortymentu formowanych wtryskowo nakrętek śrub pociągowych dryspin®

Dwa nowe wymiary

Nowe nakrętki śrub pociągowych do formowania wtryskowego dryspin®, w wersji cylindrycznej, z kołnierzem lub powierzchnią oporową, zapewniają
cichszą pracę dzięki ściślejszym tolerancjom produkcyjnym i
zaokrąglonej geometrii zębów. Długa żywotność dzięki
opatentowanej asymetrii. Nie jest wymagany smar ani olej
w napędzie śruby pociągowej.
  • Ekonomiczna produkcja dzięki formowaniu wtryskowym
  • Do 25% mniejsze zużycie w porównaniu z POM+PTFE (wymiar 10x3): wg raportu z testu
  • Żywotność napędu śruby pociągowej można obliczyć online
Przejdź do sklepu online

Zakres produktów [mm]

Dłuższa żywotność dzięki asymetrii

Nowe nakrętki śrub pociągowych dryspin® do formowania wtryskowego o konstrukcji cylindrycznej, z kołnierzem lub z powierzchnią oporową, z nowymi skokami DS10x20 RH i DS12,7x10 RH (gwint ścięty).
Rodzaj
Nr art.
Gwint
d1
d2
d5
b1
b2
A
B
C
Cylindryczne nakrętki śruby pociągowej formowane wtryskowoDST-□SRM-C-01-DS10x20
DS10x20
10
20
-
20
-
18
-
-
Cylindryczne nakrętki śruby pociągowej formowane wtryskowoDST-□SLM-C-01-DS12.7x10
DS12,7x10
12,7
24
-
25
-
22,6
-
-
Nakrętka formowana wtryskowo z kołnierzemDST-□FRM-C-01-DS10x20
DS10x20
10
20
4,2
20
5,5
19
20
30
Nakrętka formowana wtryskowo z kołnierzemDST-□FLM-C-01-DS12.7x10
DS12,7x10
12,7
24
5
25
6
22,6
24
34
□ = Informacje o innych materiałach i wymiarach są dostępne tutaj

Rzut okiem na nowe wymiary wielozwojnych śrub pociągowych dryspin®


Więcej ważnych informacji:


Geometria gwintu dryspin®

Płynna praca, mniej wibracji — alternatywa dla gwintów trapezowych

Co oznacza technologia śrub pociągowych i co przez nią rozumiem?
Technologia śrub pociągowych jest częścią technologii napędowej i, mówiąc w skrócie, opisuje powtarzalne przekształcenia ruchu obrotowego w ruch translacyjny o regularnych cyklach. Technologia śrub pociągowych dryspin® została opatentowana w 2014 przez zespół zajmujący się rozwojem technologii śrub pociągowych dryspin®. Szczególny nacisk położono na wydłużenie żywotności i poprawę wydajności. Portfolio produktów dryspin® obejmuje (wielozwojne) śruby pociągowe wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium, a także dopasowane nakrętki wykonane z wysokowydajnych polimerów igus®. Są one dostępne ze skokiem od 1 mm do 100 mm. Geometria gwintu dryspin® jest rozszerzeniem tradycyjnych technologii gwintowania, takich jak gwinty metryczne i trapezowe. Technologia śrub pociągowych dryspin® ma wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi geometriami śrub pociągowych.Jak mogę sprawdzić kierunek gwintu mojej śruby pociągowej?
Kierunek obrotu gwintu w prawo lub w lewo można łatwo określić za pomocą kontroli wzrokowej. Jeśli spojrzeć na śrubę pociągową od przodu, najlepiej widać różnicę między gwintem lewo- i prawoskrętnym.  W przypadku śrub z gwintem prawoskrętnym, boki gwintu wznoszą się od lewego dolnego do prawego górnego rogu. Na rysunkach produkcyjnych gwinty prawoskrętne są często oznaczane literami RH, np.DS10x20-RH. Więcej informacji.

Samohamowne — co to oznacza?
Samohamowność oznacza, że nakrętki i śruby pociągowe nie mogą być poruszane bez użycia siły zewnętrznej. Gdy tylko wartość tarcia statycznego zostaje przekroczona, komponenty przestają być samohamowne. Napędy śrubowe z trapezowym gwintem wielozwojnym cechuje ograniczona samohamowność; natomiast napędy śrubowe wielozwojne są jej pozbawione. Ponieważ samohamowność zależy zarówno od kąta skoku, jak i od współczynnika tarcia pary ślizgowej, utrata samohamowności może wystąpić przy bardzo niskich współczynnikach tarcia, nawet w przypadku pojedynczych gwintów trapezowych. Więcej informacji. 

Cicha i bezwibracyjna praca oraz wyższe prędkości
Dzięki zaokrąglonym bokom zębów i ściślejszym tolerancjom produkcyjnym geometrii gwintu dryspin® zredukowano możliwą, powodującą hałas powierzchnię styku pomiędzy nakrętką śruby pociągowej a śrubą pociągową. Wynika to z faktu, że im większa powierzchnia stykowa dwóch powierzchni poruszających się względem siebie, tym więcej drgań jest przekazywanych, co może być słyszane jako grzechot lub skrzypienie. Oznacza to, że można osiągnąć wyższe prędkości przesuwu bez powodowania hałasu.

Do 30% dłuższa żywotność  — dzięki asymetrii gwintu
Dzięki większym odległościom pomiędzy poszczególnymi skokami gwintu dryspin®, gwint idealnie dopasowuje się do właściwości bezsmarowych, wysokowydajnych polimerów igus®. Proporcje trybologicznie zoptymalizowanego polimeru w zwojach gwintu mogą być zwiększone o współczynnik 1,3. Materiały o większej odporności na zużycie oraz wyższe współczynniki efektywności decydują o dłuższej — nawet do 5 razy — żywotności w porównaniu ze standardowymi geometriami. Więcej informacji.

Czy mogę smarować polimerową śrubę pociągową?
Nie jest tajemnicą, że firma igus® jest zwolennikiem bezsmarowych łożysk. Mówiąc prościej, smarowanie nie jest wymagane w przypadku produktów igus®. Wiele osób uważa, że smarowanie niektórych produktów jest niezbędne, aby zapewnić brak zakleszczania i ciągły, płynny ruch. Łatwo jednak zapomnieć, że smarowanie nie jest warunkiem koniecznym dla wszystkich produktów. W przypadku nakrętek śrub pociągowych igus® smarowanie nie jest wymagane. Konieczne jest sprawdzenie odporności na stosowane smary.

Przetestuj technologię dryspin®

Zapytaj o bezpłatną próbkę śruby pociągowej

Trzymanie prawdziwej części w dłoniach jest ważną częścią zrozumienia danego elementu. W tym celu z przyjemnością prześlemy Państwu próbkę naszych śrub pociągowych dryspin. W próbce podsumowaliśmy wszystkie dane techniczne i zalety technologii śrub pociągowych dryspin. Zapraszamy do samodzielnego sprawdzenia, a jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania, nasi eksperci chętnie pomogą.
Zapytaj o bezpłatną próbkę śruby pociągowej


Wyślij prośbę o kontakt:

Prośba o kontakt
Przejdź do formularza



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.