W drzwiach jest tylko ograniczona przestrzeń montażowa, dlatego przewody muszą być mocno wygięte i dlatego mogą się szybko zużywać. Aby temu zapobiec, stosuje się przewody chainflex z płaszczem z TPE i specjalnym stopem rdzeniowym. Te wyjątkowo wytrzymałe przewody zostały opracowane specjalnie do ekstremalnie małych promieni gięcia i ruchów skrętnych oraz posiadają 36-miesięczną gwarancję.
W celu zapewnienia optymalnej ochrony przewodów pomimo ciągłego otwierania i zamykania drzwi, stosowane są e-prowadniki E2 micro . Dzięki modułowemu systemowi mogą być dostosowane do aplikacji i nadają się do najmniejszych przestrzeni montażowych. Specjalna konstrukcja systemów zaopatrzenia przewodów pozwala na bardzo lekkie i ciche ruchy. e-prowadnik w połączeniu z przewodami chainflex jest bardzo solidną kombinacją.
Systemy śrubowe dryspin służą do otwierania i zamykania drzwi. Ich samosmarujące, wysokowydajne, polimerowe nakrętki eliminują potrzebę dodatkowego smarowania, zmniejszając koszty konserwacji oraz konieczność czyszczenia. Silniki krokowe firmy igus są używane jako napędy systemów śrub pociągowych. e-prowadniki E2 micro ,przewody chainflex i systemy śrub pociągowych dryspin są również używane w wysuwanym stopniu pod drzwiami, ponieważ funkcjonują bez problemu przy kontakcie z brudem, solą drogową oraz deszczem. Funkcjonalność wielozwojnych śrub pociągowych dryspin jest wciąż gwarantowana przy -40 °C i ekstremalnych zabrudzeniach.
Oprócz drzwi wejściowych dla pasażerów w tramwajach, pociągach regionalnych i ekspresowych, drzwi do kabin maszynisty, maszynowni oraz wyjścia awaryjne są wyposażone w komponenty igus. Nawet jeśli nie są one bardzo uczęszczane, ich funkcjonalność musi być zawsze gwarantowana. W kabinach kierowcy i drzwiach maszynowni stosowane są między innymi łożyska ślizgowe i podkładki oporowe. Dzięki składanym drzwiom bezbłędna funkcjonalność jest szczególnie ważna. W tym przypadku łożyska ślizgowe iglidur są również używane w celu uniknięcia dodatkowego lub nawet niedostatecznego smarowania.