Ukończone w 2012 roku pociągi dużych prędkości łączą Pekin i Szanghaj. Mają one zaspokoić wysokie zapotrzebowanie na transport na tej ruchliwej trasie. Pociągi, z których niektóre poruszają się z prędkością ponad 350 km na godzinę, są nie tylko codziennie poddawane dużym obciążeniom ze względu na ich wysoką prędkość. Boczne drzwi wagonów również muszą poruszać się niezawodnie podczas niezliczonych operacji otwierania i zamykania na stacjach, wymagając przy tym jak najmniej konserwacji. Drzwi, które utknęłyby lub nawet się zepsuły, miałyby katastrofalne skutki dla ściśle zaplanowanej trasy. Dwie prowadnice liniowe, których zadaniem jest zapewnienie płynnego ruchu każdych drzwi, są zatem niezwykle ważne. Istniały jednak inne wymagania dotyczące technologii liniowej: Musiała ona działać niezawodnie nawet podczas szybkiego ruchu, być w stanie wytrzymać silne wibracje i umożliwiać niezawodną pracę w zmiennych warunkach otoczenia i temperaturach sięgających -40°C.
W projekcie wykorzystano wcześniej metalowe łożyska, ale były one zbyt hałaśliwe i nie zawsze zapewniały płynne ruchy podczas otwierania i zamykania. Ponieważ łożyska musiały być smarowane w regularnych odstępach czasu, smar powodował problemy z kurzem i brudem, który coraz częściej gromadził się w punktach łożyskowania drzwi.