Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Niezawodne przewody sterownicze w technologii kolejowej, w temperaturach poniżej zera

Współpraca z firmą ESCHA, specjalistą w dziedzinie połączeń, w zakresie niezawodnych rozwiązań kablowych dla technologii kolejowej

Odporny na zużycie, wodoodporny i ognioodporny: Te właściwości definiują nowy typ rozwiązania kablowego, którego celem jest większa niezawodność i bezpieczeństwo w technologii kolejowej. Rozwój jest produktem współpracy pomiędzy igus i ESCHA, z siedzibą w Sauerland.

Profil

  • Co było potrzebne: kable chainflex z serii CFSPECIAL.414
  • Wymagania: Surowe wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, palności, gęstości dymu oraz właściwości toksycznych i właściwości zachowania się podczas skraplania w technice kolejowej. Klient w Europie Wschodniej potrzebował również trwałego rozwiązania kablowego dla wysuwanych stopni w temperaturach poniżej zera.
  • Branża:Technologia kolejowa
  • Sukces klienta: Przewód sterowniczy w połączeniu ze złączami opłacił się. Do wysuwania stopni w pociągach w temperaturach poniżej zera, ESCHA mogła zaoferować cały zestaw kabli jako niezawodne rozwiązanie — z korzyścią dla klienta.
Odkryj wszystkie produkty dla technologii kolejowej
Konfekcjonowanie w ESCHA Rysunek 1: ESCHA łączy złącza z przewodem sterowniczym CFSPECIAL.414 w częściowo zautomatyzowanym procesie.

Problem

4,6 mld osób podróżowało z Deutsche Bahn w 2018. To 4,6 mld ludzi, którzy powierzyli swoje życie pociągom. Aby zapewnić pasażerom poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy, setki dostawców technologii kolejowych codziennie starają się opracować bezpieczne komponenty.
Dotyczy to również kompleksowego rozwoju rozwiązań kablowych dla technologii kolejowej. Podlega ona surowym wymaganiom w zakresie ochrony przeciwpożarowej: Norma DIN EN 45545 dotycząca badania materiałów określa wymagania, jakie muszą spełnić producenci. Opisano liczne właściwości materiału, w tym palność, gęstość dymu, toksyczność oraz zachowanie się kapania podczas skraplania. Ale ekstremalne zimno może również stanowić problem: Na przykład klient w Europie Wschodniej potrzebował kabla do stopni kolejowych, który działałby tam niezawodnie nawet w temperaturach znacznie poniżej zera. Zainstalowany do tego momentu kabel był przewodem zasilającym, którego płaszcz uległ uszkodzeniu już po tysiącu ruchów.
Inny przypadek zastosowania wysokiej jakości kabli w pociągach dotyczy listew zabezpieczających drzwi. Kabel od czujnika prowadzony jest do układu sterowania w prowadniku kablowym o bardzo małym promieniu. Ten ruch w bardzo ciasnej przestrzeni montażowej powoduje ogromne obciążenie przewodu i jest funkcją bardzo istotną dla bezpieczeństwa pasażera.
Trudno jest opracować kable spełniające te zróżnicowane wymagania. Ruchome kable są szczególnie wymagające, ponieważ standardowe materiały nie są dla nich odpowiednie.
W tej pionierskiej pracy nie wolno rozpatrywać dwóch składników produktu końcowego — kabla i złącza wtykowego — w oderwaniu od siebie. Wszystkie materiały muszą być zharmonizowane.

Rozwiązanie

Tu właśnie procentuje nasza ponad 20-letnia współpraca z firmą ESCHA, znanym producentem dopasowanych do potrzeb rozwiązań w zakresie technologii przyłączeniowej z regionu Sauerland. Współpracując z firmą ESCHA, stworzyliśmy kompletne rozwiązanie wykorzystujące specjalny kabel CFSPECIAL.414 oraz odpowiednią technologię połączeń, w tym złącza zalewane wtryskowo.
Z CFSPECIAL.414, Naszym naukowcom udało się połączyć dwa wymagania: ochronę przeciwpożarową i ruch w prowadniku kablowym. Z kolei wiele kabli przeciwpożarowych zbyt szybko zbliża się do granicy zużycia, gdy wymaga się od nich ciągłego ruchu. Seria CFSPECIAL.414 wypełnia tę lukę.
Kluczem do jego wytrzymałości jest specjalna mieszanka opracowana specjalnie dla płaszcza zewnętrznego, która wytrzymuje ruch i spełnia wymogi ochrony przeciwpożarowej. Inna specjalna mieszanka o szczególnie niskiej przyczepności jest stosowana do izolacji żył. Żyły nawija się krótko, kilkakrotnie naprzemiennie w krótkich odstępach czasu, tworząc wewnętrzny i zewnętrzny promień wygiętego przewodu.
Aby przetestować nowe rozwiązania w rzeczywistych zastosowaniach, prowadzimy największe na świecie laboratorium badawcze dla przewodów ruchomych w Kolonii. Również seria CFSPECIAL.414 zademonstrowała tutaj swoje cechy. W długotrwałym teście, podczas dwóch milionów podwójnych cykli, kabel poruszał się w prowadniku kablowym z promieniem zgięcia mniejszym niż 50 milimetrów — pomocne uzupełnienie testów DIN.
Nasza współpraca z firmą ESCHA przy modelu CFSPECIAL.414 wygląda następująco: Kable docierają do producenta na bębnach. ESCHA zakłada produkcję gotowych do podłączenia kabli — proces znany jako konfekcjonowanie kabli. Kable są przycinane na żądaną długość, a następnie złącza wtykowe są formowane wtryskowo po jednej lub obu stronach. Specjalnie zaprojektowana kompozycja tworzyw gwarantuje, że połączenie między kablem a złączem wtykowym spełnia wysokie wymagania klas ochrony IP67 i IP69.
Współpraca zaprocentowała już u klienta w Europie Wschodniej. Do wysuwania stopni w pociągach w temperaturach poniżej zera, firma ESCHA mogła zaoferować cały zestaw kabli jako niezawodne rozwiązanie. Klient końcowy skorzystał na pełnej zaufania współpracy.

Podwójne formowanie zapewniające odporność na kurz i wodę Zdjęcie 2: Podwójne formowanie zapewnia odporność na pył i wodę zgodnie z klasami ochrony IP67 i IP69.
Przewód chainflex CFSPECIAL.414 Zdjęcie 3: CFSPECIAL.414 został opracowany specjalnie do zastosowań w pojazdach szynowych, dlatego materiał płaszcza jest bezhalogenowy i trudnopalny.


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.