Change Language :
Tabela materiałów
Specyfikacja ogólna
Jednostka
iglidur® L250
Metoda badania
gęstość
g/cm³
1,50
Kolor
beżowy
maks. Absorpcja wilgoci przy 23°C/50% wilgotności w pomieszczeniu.
% wag.
0,7
DIN 53495
maks. całkowita absorpcja wilgoci
% wag.
3,9
Współczynnik tarcia ślizgowego, dynamiczny, względem stali
μ
0,08-0,19
Wartość pv, maks. (na sucho)
MPa x m/s
0,4
Specyfikacja mechaniczna
moduł zginania
MPa
1.950
DIN 53457
wytrzymałość na zginanie w 20°C
MPa
67
DIN 53452
Wytrzymałość na ściskanie
MPa
47
maksymalny zalecany nacisk powierzchniowy (20°C)
MPa
45
Twardość Shore D
68
DIN 53505
Specyfikacja fizyczna i termiczna
Górna temperatura długotrwałego stosowania
°C
+90
Górna temperatura krótkotrwałego zastosowania
°C
+180
Górna krótkotrwała temperatura otoczenia1)
°C
+200
Niższa temperatura stosowania
°C
-40
przewodność cieplna
W/m x K
0,24
ASTM C 177
współczynnik rozszerzalności cieplnej (przy 23°C)
K-1 x 10-5
10
DIN 53482
Specyfikacja elektryczna
Rezystywność objętościowa
Ωcm
> 1010
DIN IEC 93
Rezystancja powierzchniowa
Ω
> 1011
DIN 53482
Tabela 01: Dane materiałowe

wykres. 01: Dopuszczalna wartość pv dla łożysk ślizgowych iglidur® L250 o grubości ścianki 1 mm w pracy na sucho względem wału stalowego, w temperaturze +20 °C, zamontowanych w obudowie stalowej.
X = prędkość powierzchniowa [m/s]
Y = obciążenie [MPa]
iglidur® L250 to materiał na łożyska ślizgowe do dużych prędkości, szybkich ruchów ślizgowych i niskiego współczynnika tarcia. Materiał iglidur® L250 może wykorzystać te zalety szczególnie przy niskich obciążeniach. Zastosowania, w których te zalety odgrywają rolę, obejmują wentylatory, małe silniki, szybkie czujniki i technologię magnesów.

Wykres 04: Współczynnik tarcia w funkcji prędkości powierzchniowej, p = 0,75 MPa
X = prędkość powierzchni [m/s]
Y = współczynnik tarcia μ
tarcie i zużycie
W najlepszej parze (z wałami 304 SS) osiągnięto niski współczynnik tarcia wynoszący 0,14. Nawet przy 10 MPa zmierzono współczynniki tarcia poniżej 0,1 (wykres 04 i 05).

wykres. 06: Zużycie, zastosowanie obrotowe z różnymi materiałami wału, p = 1 MPa, v = 0,3 m/s
X = materiał wału
Y = zużycie [μm/km]
A = aluminium, anodowane na twardo
B = stal do swobodnego cięcia
C = Cf53
D = Cf53, chromowana na twardo
E = stal węglowa HR
F = 304 SS
G = stal wysokogatunkowa
Materiały wałów
Jak widać na wykresie 06, duża liczba wałów jest zalecana dla niskich obciążeń i niskich obrotów.
Dobre współczynniki tarcia są również utrzymywane w szerokim zakresie zalecanych chropowatości wału. W przypadku obciążeń większych niż 1 MPa należy zwrócić szczególną uwagę na zastosowany materiał wału.

Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem