Change Language :

Prowadnice liniowe igus® gwarantują wysokie standardy jakości w budowie przyczep kempingowych i są odporne na trudne warunki.
Zapytanie od FAWO, największego europejskiego dystrybutora wyposażenia wnętrz przyczep kempingowych, było wymagające: eksperci z CERES Entwicklungs & Produktions GmbH musieli wyprodukować bezobsługowy, odporny na wibracje i trwały zmotoryzowany podnośnik telewizyjny. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wysokiej jakości elementy konstrukcyjne przyniosły pożądany rezultat. W międzyczasie produkowanych jest 500 sztuk tych komponentów pojazdów rocznie, a prowadnice liniowe firmy igus® odgrywają kluczową rolę.

Firma CERES Entwicklungs & Produktions GmbH w Ottensoos koło Norymbergi została założona w 2012 roku. Założyciel i dyrektor generalny Werner Schuss postrzega swoją firmę jako łącznik między projektowaniem a produkcją: "Kluczem do niekiedy zdumiewających wyników jest tworzenie synergii między różnymi obszarami. Nasze zamiłowanie do projektowania w połączeniu z naszym doświadczeniem w zakresie tego, co jest wykonalne pod względem technologii produkcji, tworzy wartość dodaną dla naszych klientów." Można je znaleźć w technologii medycznej, optyce, inżynierii precyzyjnej i elektromechanice, technologii tworzyw sztucznych, IT i sektorze motoryzacyjnym. Oprócz znanych klientów przemysłowych, takich jak Zeiss, Bosch, Hilti, IST Metz i Siemens, wśród klientów znajdują się również średnie i małe firmy. Schuss: "Opracowujemy własne produkty wspólnie z partnerami handlowymi, takimi jak Hörmann, ISONO i FAWO. W zależności od wymagań, produkujemy wstępne i funkcjonalne próbki, małe i pilotażowe serie od jednej do 1000 sztuk w możliwie najkrótszym czasie. Wspieramy rozwój produktu od pierwszego pomysłu do produkcji seryjnej."
FAWO, europejski lider w dziedzinie wnętrz przyczep kempingowych, zamówił również zmotoryzowaną windę telewizyjną do wnętrz kamperów. Charakteryzuje się on szczególnymi wymaganiami w zakresie prowadzenia: Po pierwsze, za oparciem ławki narożnej dostępna jest bardzo ograniczona przestrzeń montażowa. Po drugie, przy skoku wynoszącym 500 milimetrów nie mogą występować żadne wibracje podczas wysuwania - pomimo 32-calowego ekranu ważącego około 7,5 kilograma. Inne marginalne dane ze specyfikacji: żywotność co najmniej 10 000 skoków, bezobsługowa, cicha praca, odporność na wibracje, prosta instalacja.

Kluczowa decyzja o zakupie: "Dobre z doświadczenia"
Na tym tle, dyrektor generalny Werner Schuss z łatwością podjął decyzję o wyborze odpowiedniego systemu prowadnic: "Znam firmę igus® bardzo dobrze i robię to od lat 80-tych. W przeszłości tuleje ślizgowe i łańcuchy energetyczne były stosowane w różnych konstrukcjach i urządzeniach. Byliśmy pewni, że system prowadnic drylin® nie spowoduje żadnych naprężeń w windzie telewizyjnej." Prowadnica drylin® W1040 zastosowana wraz z dopasowanym wrzecionem osiąga dziesięciokrotność wymaganego skoku - w CERES testy zostały anulowane po 100 000 skoków.
Prowadnice profilowe drylin® W to wstępnie zmontowany, ekonomiczny i bardzo elastyczny system. Według Wernera Schussa decydującą rolę odegrał w szczególności stosunek ceny do wydajności: "Segment "przyczep kempingowych" jest niezwykle wrażliwy na cenę i panuje w nim ogromna konkurencja. Alternatywne systemy prowadzenia były znacznie droższe, cięższe i bardziej skomplikowane w obsłudze." André Hock, konsultant ds. sprzedaży technicznej w firmie igus®, towarzyszył projektowi i dodaje: "Pojedyncze lub podwójne szyny bardzo ułatwiają instalację. Ponieważ jako materiał szyny stosowane jest aluminium anodowane na twardo, uzyskujemy najlepsze wyniki w zakresie tarcia i zużycia."

Ponadto brak smarowania sprawia, że system prowadnicy profilu jest wyjątkowo odporny na zabrudzenia, a zatem nadaje się również do zastosowań w czystych i higienicznych środowiskach. drylin® W jest również dostępny w wersji ze stali nierdzewnej lub z ręcznie regulowanym luzem łożyskowym do zastosowań specjalnych.
Idealnie zharmonizowane
Projektanci CERES uzupełnili również prowadnicę o wrzeciono z programu dryspin®. Jest ono oparte na odpornych na zużycie wysokowydajnych polimerach igus®, opracowanych specjalnie do napędów śrubowych. Wrzeciono oferuje wysoką żywotność i wydajność. Sprawność wynosi do 82 procent. W przypadku CERES skok wrzeciona wynosi 25 milimetrów, aby zapewnić jak najszybsze wsuwanie i wysuwanie telewizora. Zajmuje to teraz od 15 do 17 sekund. Elektronika sterująca opracowana przez CERES zasila silnik podnoszący napięciem 12V DC. Jednocześnie uwzględniono kompatybilność elektromagnetyczną i aspekty bezpieczeństwa mechanicznego.

Geometria zaokrąglonego boku zęba zmniejsza powierzchnię styku między ruchomymi powierzchniami nakrętki śruby pociągowej i wrzeciona. W rezultacie nakrętki śrub pociągowych dryspin® poruszają się bez wibracji i niemal bezgłośnie. Ze względu na większe odległości między poszczególnymi gwintami, gwint idealnie dostosowuje się do specyfikacji bezsmarowych polimerów o wysokiej wydajności.
Kolejny szczegół techniczny: Udział trybologicznie zoptymalizowanego polimeru w gwincie można zwiększyć o współczynnik 1,3 dla wszystkich rozmiarów. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy stopień wydajności decydują o żywotności, która jest do 5 razy dłuższa niż w przypadku standardowych geometrii. Im większa średnica wrzeciona, tym większy efekt. W przypadku CERES jest to 10 milimetrów.
Fakty, fakty, fakty
Odpowiednie wartości są wynikiem szeroko zakrojonych testów w laboratorium testowym igus® w Kolonii. André Hock z igus® wyjaśnia: "Każdego roku ustawia się i przeprowadza kilkaset testów na stanowiskach do testowania gwintów. Wyniki trafiają do różnych narzędzi online. Są one swobodnie dostępne na stronie internetowej igus® i służą do określania żywotności i wymaganego momentu obrotowego."
Dla prezesa CERES Schussa ważne było również doświadczenie zdobyte podczas wcześniejszych wdrożeń: "Prowadnica jest używana na przykład w odchylanym fotelu samolotu. Po sprawdzeniu funkcjonalnej próbki decyzja była jasna." Zwłaszcza, że obecnie zwymiarowane komponenty igus® zostały wykorzystane do zainstalowania pięciokrotnie większego bezpieczeństwa w windzie telewizyjnej.
Planowane jest również inne zastosowanie - rozważana jest kamera cofania, która również wymaga szybkiego prowadzenia przy wysuwaniu i wsuwaniu.
Nasz ekspert Thorben Hendricks odpowie na wszystkie pytania dotyczące technologii śrub pociągowych drylin®. Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy, a my zajmiemy się Twoim zapytaniem. Czekamy na wiadomość od Ciebie!
► Poproś o kontakt online
Umów się na spotkanie
Wsparcie ekspertów na żądanie przez telefon lub za pośrednictwem funkcji czatu wideo
Zamów bezpłatną próbkę

5 powodów, dla których technologia dryspin® jest stosowana w samochodach
Technologia śrub pociągowych dryspin® umożliwia proste i indywidualne zaprojektowanie nakrętki śruby pociągowej i wrzeciona zgodnie z wymaganiami klienta. Nasi eksperci chętnie pomogą w wyborze odpowiedniego napędu gwintu i zapewnią krótki czas dostawy. Szeroka gama materiałów i absolutna swoboda w zakresie smarowania i konserwacji oznaczają, że śruby pociągowe mogą być używane w niemal każdym zastosowaniu w przemyśle motoryzacyjnym. Idealnie nadają się do małych przestrzeni montażowych i pracują prawie bezgłośnie nawet przy niskich momentach obrotowych. Nieskomplikowana integracja systemu w pojeździe lub zespole również przemawia za opłacalną alternatywą dla konwencjonalnych napędów śrubowych.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem