Aby zapewnić wymaganą jakość, igus® dostarczył bezpłatne próbki łożysk do opracowania i budowy pierwszego modelu ręcznego. Prototyp spełniał już wszystkie wymagania, a produkty igus® zostały umieszczone w układzie centrującym i
czujnikowym urządzenia testującego. Niskie tarcie i skuteczność
Śruby przegubów są zamontowane w plastikowych łożyskach ślizgowych GFM-0810-05. Niezawodnie przenoszą one wysokie promieniowe siły centrujące z niskim tarciem i bez poślizgu oraz minimalizują tarcie w układzie ramienia dzięki zintegrowanemu kołnierzowi oporowemu. W rezultacie cały system centrowania działa bardzo efektywnie. Przedstawiciele rodziny produktów iglidur ® G są generalnie zalecane w przypadku występowania ekstremalnie wysokich obciążeń, przy niskich i średnich prędkościach ślizgowych oraz gdy łożysko powinno być niewrażliwe na zabrudzenia.
Pojedyncze czujniki o wysokiej czułości
System czujników składa się z wielu pojedynczych czujników o wysokiej czułości, które są równomiernie rozmieszczone na obwodzie. Ustawione w określonej odległości od ścianki rury, działają całkowicie bezkontaktowo. Ich dokładność pomiarowa mieści się w zakresie dziesiątych części milimetra. Centralna zsynchronizowana regulacja umożliwia precyzyjne, równomierne i jednoczesne pozycjonowanie czujników podczas kalibracji systemu i przy zmianie szerokości nominalnej. Centralnym elementem jest system prowadnic i prętów. Każdy pojedynczy czujnik znajduje się na własnym miniaturowym systemie prowadnic typu NK-02-27. W wyjątkowo płaskich prowadnicach drylin® N o różnych szerokościach, wózki prowadzące poruszają się bez smaru lub oleju w anodyzowanym aluminiowym profilu C. Lekka konstrukcja i niskie zużycie przy niskim współczynniku tarcia są szczególnie imponujące. Możliwe są również duże prędkości i przyspieszenia. Regulowane drążki jezdne łączą wózki przesuwne z centralną regulacją. Składają się one z końcówki drążka igubal ® z gwintem prawoskrętnym lub lewoskrętnym, EBRM-05 i EBLM-05. Przegub widełkowy igubal ® GERMK-05 służy jako łożysko oporowe po obu stronach. Przegub i przegub widełkowy są ustawione tak, aby działały wyjątkowo płynnie z bardzo małym luzem. Oznacza to, że wszystkie regulacje systemu czujników mogą być wykonywane płynnie i z wyczuciem; ruchy odbywają się z niskim tarciem i bez poślizgu.