Do otwierania i zamykania drzwi stosowane są systemy śrub pociągowych dryspin. Dzięki nakrętkom śrub pociągowych wykonanym z samosmarujących polimerów o wysokiej wydajności, eliminują one potrzebę dodatkowego smarowania, a tym samym zmniejszają koszty konserwacji i czyszczenia. silniki krokowe igus są używane do napędzania systemów śrub pociągowych. Łańcuchy E2 micro e-chains, przewody chainflex i systemy śrub pociągowych dryspin są również stosowane w przesuwnym stopniu pod drzwiami, ponieważ mogą być używane w brudzie, soli drogowej i deszczu bez żadnych problemów. Śruby pociągowe dryspin z wysoką spiralą działają nawet w temperaturze -40° i przy dużym obciążeniu brudem.
Oprócz drzwi wejściowych dla pasażerów w tramwajach, pociągach regionalnych i ekspresowych, drzwi do kabiny maszynisty, maszynowni i drzwi awaryjne są również wyposażone w komponenty igus. Nawet jeśli nie są one tak często używane, muszą działać bezpiecznie przez cały czas. W drzwiach kabiny maszynisty i maszynowni stosowane są między innymi łożyska ślizgowe i podkładki oporowe. Bezbłędne działanie jest szczególnie ważne w przypadku składanych drzwi awaryjnych. Również w tym przypadku stosuje się łożyska ślizgowe iglidur, aby uniknąć dodatkowych smarów lub nawet niewystarczającego smarowania.