Knorr-Bremse GmbH, Division IFE, z siedzibą w Kematen/Ybbs w Austrii, jest wiodącym projektantem i producentem elektrycznie zasilanych systemów wsiadania do pojazdów szynowych. Firma wyznacza standardy dla przesuwnych i obrotowych drzwi przesuwnych dla tramwajów, pociągów metra, pociągów podmiejskich, transportu regionalnego, pociągów dużych prędkości i wagonów pasażerskich. Johann Wilflinger, Group Manager System Development trade show, stanął przed wyzwaniem opracowania nowego, zaawansowanego technologicznie systemu wsiadania do pojazdów szynowych.
Nowe rozwiązanie musiało być nie tylko bardziej niezawodne, ale także znacznie bardziej opłacalne niż poprzedni model. Osiągnięto to dzięki rezygnacji z kosztownej maty schodkowej i zmodyfikowanej koncepcji napędu, która zastępuje napędy pasowe. Zmniejszyło to wagę, liczbę komponentów i wysokość prześwitu stopnia przesuwnego. Uproszczony system prowadnic miał również zapobiegać zakleszczaniu się lub ciężkiemu chodzeniu.
Kolejnym celem było obniżenie kosztów cyklu życia poprzez zaprojektowanie systemu wspomagania wsiadania w taki sposób, aby był jak najbardziej bezobsługowy. W celu zminimalizowania kosztów konserwacji nie miały być stosowane żadne płyny eksploatacyjne, takie jak oleje czy smary. Stopnie przesuwne musiały działać idealnie przez cały czas, pomimo dużych wahań temperatury i szerokiego zakresu zabrudzeń.