Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

motion plastics w siedzeniu pojazdu

Liniowe, wahliwe lub obrotowe: do każdego rodzaju ruchu mamy odpowiedni produkt


Łożysko ślizgowe w regulacji wysokości siedzenia

  • Co jest potrzebne: rozwiązanie z łożyskiem ślizgowym do regulacji wysokości siedzenia
  • Wymagania: redukcja hałasu, płynna praca, niewielkie zaparowanie, duża nośność, niska masa, niski współczynnik tarcia, kompensacja tolerancji, zastosowanie również do katodowym lakierowaniu zanurzeniowym przy wysokich temperaturach suszenia, brak korozji
  • Odpowiednie produkty: Łożyska zaciskowe wykonane z elastycznego materiału iglidur M250 i iglidur K230, łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur GLW i iglidur G dla wyższych obciążeń
  • Sukces klienta: trybologicznie zoptymalizowane łożyska ślizgowe mają niską masę, długą żywotność i gwarantują stale cichą regulację dzięki ich właściwościom redukującym hałas (NVH/BSR). Specjalne konstrukcje, takie jak nasze łożyska zaciskowe, również skróciły czas montażu. Oszczędność kosztów uzyskuje się dzięki cenie części i krótszemu procesowi montażu. Nie ma potrzeby ponownej kalibracji i procesów kołnierzowych — czasy opracowywania są bardzo krótkie — nasi pracownicy techniczni oferują kompleksowe i wszechstronne porady: od rozplanowania po projekt. Próbki prototypów wykonane z trybologicznie zoptymalizowanego materiału są dostępne w druku za pośrednictwem spiekania laserowego w ciągu 24 godzin.
Łożysko ślizgowe w regulacji wysokości siedzenia
Do regulacji wysokości siedzenia:
regulacja wysokości siedzenia w samochodzie jest ważnym elementem zapewniającym wygodę i bezpieczeństwo. Ponadto zauważalnie ożywia się rozwój pojazdów autonomicznych i zapotrzebowanie na usługi car-sharingu. Zwiększa to również liczbę różnych kierowców tego samego samochodu i coraz powszechniejszą regulację wysokości siedzenia. Jest to również powód coraz powszechniejszego stosowania elektrycznej regulacji foteli za pomocą siłowników i kompaktowych silników.
 
Więcej informacji na temat regulacji wysokości siedzenia za pomocą naszych łożysk ślizgowych ▸ można znaleźć w naszym poście na blogu.

Łożysko ślizgowe w regulacji oparcia

  • Co jest potrzebne: bezgłośne łożysko o niewielkim luzie do regulacji nachylenia
  • Wymagania: minimalizacja hałasu, tłumienie drgań, niski luz, niewielkie zaparowanie, duża nośność, niska masa, bezsmarowość
  • Pasujące produkty: różne indywidualne części specjalne np. wykonane z iglidur X, iglidur G i iglidur GLW
  • Sukces klienta: nasze trybologicznie zoptymalizowane materiały ze zintegrowanymi smarami stałymi zapewniają niski współczynnik tarcia, a tym samym minimalizują hałas podczas procesu regulacji. Konstrukcja łożyska dostosowana przez firmę igus do sytuacji montażowej działa z niewielkim luzem i skraca czas opracowywania oraz projektowania.
Koła zębate i łożyska ślizgowe w układzie regulacji oparcia
Do regulacji oparcia:
Niezależnie od tego, czy jest to ręczne, czy elektryczne, regulacja oparcia od dawna występuje we wszystkich rodzajach pojazdów. Umożliwia wygodną i bezpieczną pozycję siedzącą. Minimalizacja hałasu, redukcja masy, a także brak smarów to podstawowe wymagania dla nowoczesnej konstrukcji siedzeń i cech jakościowych zainstalowanych komponentów igus. Zastosowane łożyska ślizgowe iglidur charakteryzują się niskimi współczynnikami tarcia i niskim zużyciem bez dodatkowego smarowania.
W fazie rozwoju lub walidacji łożyska były poddawane wyjątkowym obciążeniom podczas testów zderzeniowych. Testy wytrzymałościowe, które między innymi sprawdzają zużycie i generowanie hałasu w zakresie temperatur od -20° do +80°C. Nasze łożyska ślizgowe przeszły te testy bez konserwacji i awarii. Wspomniane wyżej materiały iglidur spełniają również wymagania dotyczące zaparowania wnętrza pojazdu i mają działanie tłumiące na system siedzeń w przypadku wibracji.
 

Wspornik śruby pociągowej w regulacji oparcia dla odcinka lędźwiowego

  • Co jest potrzebne: podkładki oporowe do podparcia śruby pociągowej w napędzie
  • Wymagania: minimalizacja hałasu, płynna praca, brak korozji, niewielkie zamglenie, duża nośność przy wysokiej wartości p x v = 1, niska masa, niski współczynnik tarcia, dopasowane do materiałów współpracujących z POM i PP GF30
  • Odpowiednie produkty: podkładki oporowe iglidur W300
  • Sukces klienta: podkładki oporowe są ekonomiczną i płynnie działającą alternatywą dla osiowych łożysk kulkowych
Do regulacji oparcia odcinka lędźwiowego:
Aktualne trendy w branży motoryzacyjnej wymagają nowych, dynamicznych koncepcji wnętrz z większym naciskiem na komfort pasażerów pojazdu. Elementem zapewniającym komfort fotela jest elektryczna regulacja oparcia odcinka lędźwiowego: podpierając kręgi lędźwiowe, pomaga utrzymać wyprostowaną postawę, odciąża mięśnie i zapobiega bólom pleców. W napędzie do indywidualnej regulacji konturu oparcia, łożyska ślizgowe iglidur zapewniają minimalizację hałasu i płynną pracę. Zoptymalizowane pod kątem tarcia i zużycia, mają niski współczynnik tarcia ślizgowego i długą żywotność. Dzięki zawartym w materiale smarom stałym eliminuje się wysiłek i koszt dodatkowego smarowania.
Łożyska ślizgowe w regulacji oparcia dla odcinka lędźwiowego

Łożysko ślizgowe w podnóżku

  • Co jest potrzebne: rozwiązanie z łożyskiem ślizgowym wewnątrz samochodu dla wygodnej regulacji i rozłożenia siedzenia oraz podnóżka samochodowego
  • Wymagania: płynna praca, niski współczynnik tarcia, duża nośność, niska masa, niewielkie zaparowanie, minimalizacja hałasu
  • Odpowiednie produkty: łożyska ślizgowe wykonane z iglidur M250 i iglidur G
  • Sukces klienta: łożyska ślizgowe iglidur umożliwiają cichą regulację, zapobiegając przeszkadzającym hałasom BSR i NVH w zawiasach siedzenia. Wykonane z trybologicznie zoptymalizowanych polimerów są do 5 razy lżejsze niż odpowiednie łożyska metalowe.
Do podparcia podnóżka:
Dla większego komfortu fotele samochodowe są wyposażone w regulowane przedłużenia siedzeń lub podnóżki. Te i wiele innych mechanizmów regulacji jest również często oferowanych w fotelach kapitańskich.
Łożysko ślizgowe w podnóżku
Znajdź więcej przykładów zastosowań dla zagłówka i podłokietników:
Łożysko ślizgowe w zagłówku
Łożyska ślizgowe i koła zębate w podłokietniku

Pierścień ślizgowy w uchwytach obrotowych

  • Co jest potrzebne:obrotowe łożysko do przednich siedzeń
  • Wymagania: minimalizacja hałasu, niski współczynnik tarcia, wysoka nośność, niska masa, bezsmarowość, wysoka odporność na zużycie, niskie zaparowanie
  • Odpowiednie produkty: pierścień ślizgowy np. wykonany z iglidur J lub iglidur RN293, dostępne jako łożysko wieńcowe lub niestandardowa część specjalna
  • Sukces klienta: trybologicznie zoptymalizowany materiał ze zintegrowanymi smarami stałymi zapewnia niski współczynnik tarcia, a tym samym minimalizuje hałas i siłę podczas procesu regulacji. Konstrukcja łożyska dostosowana przez firmę igus do sytuacji montażowej działa z niewielkim luzem, skraca czas opracowywania i projektowania oraz oferuje ogromną przewagę kosztową i pod względem masy w porównaniu z alternatywnymi łożyskami rolkowymi.
Pierścień ślizgowy w obrotowym siedzeniu
Dla obrotowych siedzeń:
Obrotowe fotele stosowane są głównie w kamperach i pojazdach użytkowych. Jednak przesunięcie technologii w kierunku autonomicznej jazdy oznacza, że bardziej dynamiczne koncepcje wnętrz są coraz częściej opracowywane w konwencjonalnych samochodach osobowych i wkrótce będą na porządku dziennym. Dzięki obrotowym siedzeniom ograniczona przestrzeń pojazdu może być wykorzystana bardziej efektywnie: zarówno siedzenia kierowcy, jak i pasażera można obracać o 360°, tworząc wygodną grupę siedzeń dla kilku osób w mgnieniu oka.
Pierścień ślizgowy wykonany z materiału iglidur umożliwia prostą regulację ręczną lub elektryczną przy niewielkim momencie napędowym ze względu na niski współczynnik tarcia ślizgowego. Dzięki zintegrowanym smarom stałym system nie wymaga dodatkowego smarowania i pracuje bezobsługowo.
Zastosowane materiały zostały poddane sprawdzeniu w różnych testach wytrzymałościowych, w których między innymi sprawdzono zużycie i hałas w zakresie temperatur od -20° do +80°C, gdzie wytrzymywały bez konserwacji i awarii. iglidur J lub RN293 spełniają również wymagania dotyczące zaparowania wnętrza pojazdu i mają działanie tłumiące na system siedzeń w przypadku wibracji.

Łożyska ślizgowe w kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji siedzeń

  • Co jest potrzebne: rozwiązanie z łożyskiem ślizgowym w kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji, siłownika i napędu regulacji siedzenia
  • Wymagania: wysokie prędkości, mała przestrzeń montażowa, niski współczynnik tarcia, minimalizacja hałasu, duża nośność, płynna praca, niska masa, bezobsługowość, brak zewnętrznego smarowania
  • Odpowiednie produkty: łożyska ślizgowe wykonane z wysoce odpornego na zużycie materiału iglidur J i iglidur H1 w wyższych temperaturach
  • Sukces klienta: redukcja hałasu (NVH i BSR), wysoka wydajność przy niskich i wysokich prędkościach, niski współczynnik tarcia, długa żywotność, brak konieczności smarowania zewnętrznego, oszczędność kosztów i redukcja masy
Siłownik z kołami zębatymi
O kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji siedzeń:
Coraz więcej opcji regulacji elektronicznej za pomocą siłowników pojawia się w seryjnych zastosowaniach producentów samochodów. Minimalizacja hałasu i masy to podstawowe wymagania dla każdego nowoczesnego projektu fotela. Łożyska ślizgowe igus są lżejsze i cichsze niż konwencjonalne rozwiązania. Ich suche smary zapewniają długą żywotność bez zewnętrznego smarowania.
Silniki kompaktowe znajdują zastosowanie w następujących zastosowaniach foteli, m.in.: regulacja długości siedzenia, pochylenie siedzenia, regulacja wysokości siedzenia, regulacja oparcia, regulacja zagłówka, podparcie odcinka lędźwiowego, haptyczne sprzężenie zwrotne siedzenia, napinacz pasów bezpieczeństwa.

Przykłady zastosowań w elektrycznej regulacji długości siedzenia i oparcia:
dryspin w siłownikach liniowych
Łożyska ślizgowe i koła zębate w siłownikach siedzeń

Dynamiczna ochrona kabla w wysokości siedzenia i regulacja liniowa

  • Co jest potrzebne: dynamiczna ochrona przewodu do liniowej regulacji i wysokości siedzenia
  • Wymagania: ochrona promienia kabli, płynna praca, stykanie się wiązek przewodowych w wąskich przestrzeniach montażowych, prosty montaż i skrócenie czasu instalacji, wprowadzenie konfekcjonowanych kabli ze złączami
  • Pasujące produkty: e-prowadniki E2 micro, easy chain seria E06
  • Sukces klienta: skrócony czas instalacji jest jedną z głównych cech prowadników kablowych easy chain. Ich elastyczny i wytrzymały materiał igumid NB oferuje również optymalną elastyczność i klasyfikację UL94-V2.
Zastosowanie e-prowadników jako dynamicznej ochrony kabla zapewnia minimalny promień gięcia i wydłuża żywotność całego systemu. Kompaktowe elementy i prosta instalacja zapewniają korzyści w początkowym montażu i późniejszych naprawach, ponieważ przewody i prowadnik można łatwo wymienić.
e-prowadnik do regulacji liniowej w fotelu samochodowym

Dynamiczna ochrona kabla dla siedzeń obrotowych i wahliwych

  • Co jest potrzebne: dynamiczna ochrona kabla do zastosowań obrotowych i wahliwych w systemach siedzeń
  • Wymagania: ochrona promienia kabli przy kącie wychylenia 200°
  • Pasujące produkty: e-prowadnik E2 micro, zwłaszcza seria E2C.15
  • Sukces klienta: ochrona przewodów i ciągłe zasilanie prądem elementu siedzenia przez e-prowadnik o podwójnych promieniach gięcia (RBR)
Obrotowy e-prowadnik w fotelu samochodowym



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.