Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)
Bezluzowe

Nakrętki śrub pociągowych

Zapytaj o darmową próbkę

Co należy zrobić w przypadku wystąpienia niepożądanego luzu osiowego?

Konstrukcja bezluzowa - Zero backlash

Konstrukcja bezluzowa - Zero backlash ► Dla długotrwałego minimalnego luzu osiowego
► Odpowiednie dla precyzyjnego pozycjonowania i
     ruchów o dużej dynamice
Przejdź do sklepu online

Bezluzowe

Bezluzowe ► Zapewnienie stałego osiowego
      i promieniowego obciążenia wstępnego
► Wysoka płynność działania
Przejdź do sklepu online

Nakrętka ze zmniejszonym luzem AB

Anti-Backlash ► Wstępne obciążenie za pomocą elementów spreżynujących
► Znacząca redukcja samoistnych     
      oscylacji i wibracji
Przejdź do sklepu online

Czym jest luz osiowy?
Żółty = luz osiowy

Czym w ogóle jest luz osiowy?

Luzem osiowym można określić wielkość utraconego ruchu, "martwego ruchu" śruby pociągowej, spowodowanego odstępem pomiędzy śrubą pociągową a jej nakrętką. Często kojarzony jest z nim również termin "prześwit", ale prawidłowym terminem technicznym jest luz osiowy. Jest to zatem ruch nakrętki śruby pociągowej w kierunku osiowym bez ruchu samej śruby pociągowej. Napędy śrubowe wymagają minimalnego luzu, aby zachować swoje funkcje. Jeżeli luz osiowy jest zbyt mały, zwiększa się minimalny moment obrotowy potrzebny do poruszenia nakrętki śruby pociągowej. Oprócz luzu osiowego wynikającego z tolerancji produkcji należy uwzględnić również specyficzne parametry wpływające na dane zastosowanie. Oprócz wpływu temperatury oraz wilgotności, trzeba uwzględnić minimalny luz w danym zastosowaniu, a także ciepło generowane przez tarcie podczas pracy. Odgrywa to kluczową rolę w związku z rozszerzalnością cieplną zastosowanego polimeru. Ponieważ luz osiowy w systemie może się zmieniać wraz z wahaniami temperatury.

Jakie opcje oferuje w tym przypadku asortyment produktów igus?

Aby zredukować niepożądany luz osiowy, oprócz odpowiedniego doboru materiału, skutecznym środkiem okazał się mechanizm obciążenia wstępnego. Dla naszych gwintów wielozwojnych dryspin® oraz gwintów trapezowych dostępne są trzy warianty nakrętek z obciążeniem wstępnym: nakrętki bezluzowe typu zero-backlash, oraz nakrętki z napręzeniem wstępnym typu anti-backlash. Tutaj znajdą Państwo wszystkie zalety i niezbędne instrukcje montażu naszych nakrętek o niewielkim luzie.
 
W przypadku zastosowań z wysokimi obciążeniami, temperaturami lub w silnie zanieczyszczonym środowisku należy zawsze stosować standardową nakrętkę śruby pociągowej. Powodem tego jest to, że wszystkie trzy zasady są łamane przez zbyt wysokie obciążenia. Z tego powodu maksymalne, statyczne obciążenia osiowe są określone oddzielnie dla każdego modelu nakrętki śruby pociągowej.
Nakrętki śruby pociągowej o niewielkim luzie

Przejdź do strony przeglądu produktów z zakresu techniki śrub pociągowych dryspin

Tutaj znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz

Poznaj naszą rozwiązanie z zakresu napędów śrubowych dryspin, zredukuj czas poświęcony na projektowanie i zoptymalizuj proces zakupu.
 
► Sklep internetowy
► Konfiguratory
► Informacje
► Przykłady zastosowań
Przejdź do strony przeglądu

Bezluzowa nakrętka śruby pociągowej
Bezluzowa nakrętka śruby pociągowej
Dane techniczne

Informacje

Jednym z najbardziej precyzyjnych rozwiązań jest bezluzowa nakrętka typu ZB. Składa się ona z kilku komponentów i dopasowuje podczas całego okresu użytkowania. Nadaje się szczególnie do napędów śrubowych z gwintem wielozwojnym do szybkiego przemieszczania małych obciążeń. Bezluzowa zasada działania zapewnia minimalny luz przez cały okres użytkowania. Idealna do precyzyjnego pozycjonowania i ruchów nawrotnych w technologii medycznej, laboratoryjnej i drukarskiej oraz w szeroko pojętych dziedzinach nauk biologicznych.
 
Nakrętka śruby pociągowej składa się z nakrętki nośnej, pierścienia regulacyjnego ze sprężyną blokującą, tarczy ciernej i elementu osiowego. Za pomocą sprężyny wprowadzane jest napięcie wstępne do układu nakrętki.
 
► Minimalny luz osiowy przez cały okres żywotności
► Precyzyjne pozycjonowanie i ruchy nawrotne
 
► Gwint wielozwojny dryspin®
► Nakrętka kołnierzowa
► Kierunek gwintu: Prawy
► Materiał: iglidur® J
 
Dane techniczne

Dane techniczne


gwint
Maks. stat. F osiowa
[N]
Maks. moment jałowy
(ze sprężyną)170) 
od [Nm]

Numer artykułu
Ds5x5
75
0,02
DST-JFRM-ZB-0001-DS5X5
Ds6.35
75
0,02
DST-JFRM-ZB-0001-DS6.35
Ds6.35
75
0,02
DST-JFRM-ZB-0001-DS6.35
Ds6.35
75
0,02
DST-JFRM-ZB-0001-DS6.35
Ds6.35
75
0,02
DST-JFRM-ZB-0001-DS6.35
Ds8
150
0,03
DST-JFRM-ZB-0001-DS8
Ds8
150
0,03
DST-JFRM-ZB-0001-DS8
Ds8
150
0,03
DST-JFRM-ZB-0001-DS8
Ds10
150
0,03
DST-JFRM-ZB-0001-DS10
Ds10
150
0,03
DST-JFRM-ZB-0001-DS10
Ds10
150
0,03
DST-JFRM-ZB-0001-DS10

170)  Moment obrotowy na biegu jałowym bezluzowej nakrętki śruby pociągowej zwiększa się wraz z żywotnością. W celach obliczeniowych i projektowych zaleca się uwzględnienie maksymalnego momentu obrotowego na biegu jałowym. 

Nakrętka śruby pociągowej o niewielkim luzie
Nakrętka śruby pociągowej o niewielkim luzie
Dane techniczne
Żółty = luz osiowy

Informacje

Nasze nakrętki śrub pociągowych o niewielkim luzie są wyposażone w dwa elastomerowe O-ringi. Zasada działania jest podobna do nakrętki śruby pociągowej AB. Jednak za pomocą nakrętki śruby pociągowej LC(Low Clearance) można w tym przypadku uzyskać redukcję luzu. O-ringi powodują promieniowe obciążenie wstępne w systemie gwintów, dociskając powierzchnie boczne nakrętki do gwintu śruby. Zapewnia to stałe osiowe i promieniowe obciążenie wstępne nakrętki. Wysoka płynność pracy i ekonomiczny zakup są kolejnymi zaletami nakrętek śrub pociągowych o niewielkim luzie.
 
Zmniejszony luz osiowy dzięki obwodowemu, promieniowemu obciążeniu wstępnemu 
► Wysoka płynność pracy dzięki redukcji ewentualnych drgań
► Ekonomiczna alternatywa dla nakrętek bezluzowych
 
W dryspin®, gwinty wielozwojne i trapezowe posiadają do 14 mm średnicy
Nakrętka kołnierzowej śruby pociągowej
► Kierunek gwintu: prawy
► Materiał: iglidur® J
 
Dane techniczne

Dane techniczne

Gwint wielozwojny dryspin®


 
gwint
Maks.
stat. 
F osiowa 
[N]
Maks. moment
jałowy
(z O-ringiem) od 
[Nm]

 
Numer artykułu
Ds6.35
40
0,005
DST-JFRM-LC-0001-DS6.35X2.54
Ds6.35
40
0,005
DST-JFRM-LC-0001-DS6.35
Ds6.35
40
0,005
DST-JFRM-LC-0001-DS6.35
Ds6.35
40
0,005
DST-JFRM-LC-0001-DS6.35
Ds8
75
0,01
DST-JFRM-LC-0001-DS8
Ds8
75
0,01
DST-JFRM-LC-0001-DS8
Ds10
75
0,01
DST-JFRM-LC-0001-DS10
Ds10
75
0,01
DST-JFRM-LC-0001-DS10
Ds10
75
0,01
DST-JFRM-LC-0001-DS10
Ds12
125
0,03
DST-JFRM-LC-0001-DS12
Ds12
125
0,03
DST-JFRM-LC-0001-DS12
Ds14
125
0,03
DST-JFRM-LC-0001-DS14
Ds14
125
0,03
DST-JFRM-LC-0001-DS14
Ds14
125
0,03
DST-JFRM-LC-0001-DS14

Trapezowa nakrętka śruby pociągowej


Gwint
pojedynczy
Maks.
stat. 
F osiowa 
[N]
Maks. moment
jałowy
(z O-ringiem) od 
[Nm]

 
Numer artykułu
Tr8x1,5
75
0,01-0,03
JFRM-LC-0001-TR8X1.5
Tr10
75
0,01-0,03
JFRM-LC-0001-TR10
Tr10
75
0,01-0,03
JFRM-LC-0001-TR10
Tr12
125
0,06
JFRM-LC-0001-TR12
Tr14
125
0,08
JFRM-LC-0001-TR14
Tr14
125
0,08
JFRM-LC-0001-TR14
Gwint
wielokrotny
 
 
 
Tr06x2P1
40
0,01-0,03
JFRM-LC-0001-TR06X2P1
Tr12
125
0,06
JFRM-LC-0001-TR12

Antyluzowa nakrętka śruby pociągowej
Antyluzowa nakrętka śruby pociągowej
Dane techniczne
Żółty = luz osiowy

Informacje

Przy stosowaniu napędów śrubowych z reguły występują hałas i wibracje. Szczególnie długie śruby pociągowe i znaczne przesuwy mogą wywoływać w systemach samoczynne drgania.
 
Ze względu na dobre właściwości ślizgowe, nakrętki śrub pociągowych wykonane z trybologicznie zoptymalizowanych materiałów iglidur® generują mniej hałasu niż konwencjonalne tworzywa sztuczne lub materiały metalowe, takie jak brąz lub mosiądz.
 
Aby zmniejszyć hałas, oprócz właściwego doboru materiału, skutecznym środkiem jest również mechanizm obciążenia wstępnego. W przypadku antyluzowej nakrętki śruby pociągowej, elastomerowy pierścień wywiera siłę na fragment nakrętki z odpowiednim gwintem, który jest dociskany do gwintu śruby pociągowej. Ważne jest, aby to obciążenie wstępne nie było obecne na całej długości, ani obwodzie śruby Zapewnia to niewielki luz osiowy Zasada działania tej nakrętki różni się znacznie od jej bezluzowej wersji.
 
Redukcja hałasu i drgań 
 
Dla gwintów trapezowych o średnicy gwintu do 24 mm
Cylindryczne i kołnierzowe nakrętki śrub pociągowych
Kierunek gwintu: prawy i lewy
Materiał: iglidur® J i iglidur® R
 
Dane techniczne

Dane techniczne

Cylindryczna, trapezowa nakrętka śruby pociągowej drylin®


iglidur® J
gwint
Procent powierzchni
styku
[mm2]
Maks. stat.
F osiowa
[N]

Numer artykułu
Tr8
228
683
JSRM-AB-2220-TR8X1.5
Tr10
283
848
JSRM-AB-2220-TR10
Tr12
396
1.188
JSRM-AB-2220-TR12
Tr16
704
2.111
JSRM-AB-2220-TR16
Tr18
905
2.714
JSRM-AB-2220-TR18
Tr20
1.131
3.393
JSRM-AB-2220-TR20
Tr24
1.621
4.863
JSRM-AB-2220-TR24
 

Dostępne również dla gwintu lewoskrętnego.


 
 
 
iglidur® R
Śruba pociągowa
iglidur® R
Procent powierzchni
styku
[mm2]
Maks. stat.
F osiowa
[N]

Numer artykułu
Tr8
228
342
RSRM-AB-2220-TR8X1.5
Tr10
283
424
RSRM-AB-2220-TR10
Tr12
396
594
RSRM-AB-2220-TR12
Tr16
704
1.056
RSRM-AB-2220-TR16
Tr18
905
1.357
RSRM-AB-2220-TR18
Tr20
1.131
1.696
RSRM-AB-2220-TR20
Tr24
1.621
2.432
RSRM-AB-2220-TR24

Trapezowa nakrętka śruby pociągowej drylin® z kołnierzem


iglidur® J
Gwint
iglidur® J
Procent powierzchni
styku
[mm2]
Maks. stat.
F osiowa
[N]

Numer artykułu
Tr10
353
1.060
JFRM-AB-2220-TR10X2
Tr10
334
1.001
JFRM-AB-2220-TR10
Tr12
396
1.188
JFRM-AB-2220-TR12
Tr14
471
1.414
JFRM-AB-2220-TR14
Tr16
613
1.838
JFRM-AB-2220-TR16
Tr16
704
2.111
JFRM-AB-2220-TR16
Tr18
905
2.714
JFRM-AB-2220-TR18
Tr20
1.131
3.393
JFRM-AB-2220-TR20
Tr24
1.621
4.863
JFRM-AB-2220-TR24
Dostępne również dla gwintu lewoskrętnego.
 
 
iglidur® R
Śruba pociągowa
iglidur® R
Procent powierzchni
styku
[mm2]
Maks. stat.
F osiowa
[N]

Numer artykułu
Tr10
353
530
RFRM-AB-2220-TR10X2
Tr10
334
501
RFRM-AB-2220-TR10
Tr12
396
594
RFRM-AB-2220-TR12
Tr14
471
707
RFRM-AB-2220-TR14
Tr16
613
919
RFRM-AB-2220-TR16
Tr16
704
1.056
RFRM-AB-2220-TR16
Tr18
905
1.357
RFRM-AB-2220-TR18
Tr20
1.131
1.696
RFRM-AB-2220-TR20
Tr24
1.621
2.432
RFRM-AB-2220-TR24



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.