Z kilkoma wyjątkami, wszystkie tworzywa sztuczne igus motion plastics są produkowane w siedzibie głównej w Kolonii. Obecnie produkcja odbywa się tutaj na pełnych obrotach i jak dotąd nie mieliśmy żadnych awarii w łańcuchu dostaw, ponieważ od lat bez wyjątku realizujemy strategię dwóch dostawców.
Tym ważniejsze jest, że od początku lutego wdrożyliśmy w zakładzie produkcyjnym w Kolonii ponad 250 środków zapobiegawczych, zarówno tych zalecanych przez władze, jak i tych, które wykraczają poza ich zakres. Przykładowo, oferujemy naszym gościom bezpłatne, szybkie testy we współpracy z instytutem w Kolonii, a także zainstalowaliśmy w naszym zakładzie wjazd dla klientów samodzielnie odbierających produkty.
Cały czas jesteśmy dla Państwa otwarci.
Szeroko zakrojone środki zapobiegawcze od 16/12/20 r. nie mają wpływu na zdolność firmy do realizowania dostaw.
Zamawiaj produkty i odbieraj je bezpośrednio w siedzibie firmy: nasi klienci mogą już teraz korzystać z tej nowej opcji dostawy, aby jeszcze szybciej uzyskać potrzebne elementy z tworzyw sztucznych.
Na terenie zakładu produkującego igus w Kolonii Porz-Lind klienci odbierający swoje produkty mogą zatrzymać się w określonym miejscu przed głównym budynkiem po otrzymaniu mailowego potwierdzenia odbioru. Następnie powiadamiają o swoim przyjeździe, a pracownik igus wkłada zamówione towary bezpośrednio do bagażnika samochodu. Usługa jest całkowicie bezkontaktowa i odbywa się zgodnie z przepisami dotyczącymi odległości i higieny.
Niezależnie od tego, czy są to klienci, osoby ubiegające się o pracę, dostawcy lub technicy, którzy przychodzą w celu wykonania niezbędnych prac lub zainstalowania nowego sprzętu, wszyscy nowi odwiedzający, którzy wchodzą do naszych obiektów od 2 listopada, muszą przedstawić negatywny wynik testu na koronawirus. We współpracy z instytutem w centrum Kolonii oferujemy szybkie testy, aby zapobiec długiemu czasowi oczekiwania. Wynik jest dostępny w ciągu zaledwie 10 minut.
Ze względu na szybko rosnącą liczbę infekcji, ponownie intensyfikujemy nasze i tak już szeroko zakrojone działania:
Od 13 lipca oferujemy wszystkim pracownikom, którzy wracają z urlopu do pracy w biurze, możliwość bezpłatnego wykonania testu na koronawirus.
Testy przeprowadzany są we współpracy z renomowanym laboratorium Quade w Kolonii. Oferowane są raz w tygodniu na terenie igus, oraz przez cały tydzień w laboratorium w centrum Kolonii.
Od 11.05.2020 r. nasz dział sprzedaży zewnętrznej ponownie może odwiedzać klientów w ściśle określonych warunkach higienicznych.
Wizyty klientów będą miały miejsce tylko wtedy, gdy zostanie wystosowane pisemne zaproszenie.
Podczas wizyty pracownicy działu sprzedaży zawsze zachowują wymagany minimalny odstęp, dokładnie myją i dezynfekują ręce przed wizytą oraz zakładają maseczki.
Wszyscy przedstawiciele handlowi zostali wyposażeni w środki dezynfekujące i maski na twarz.
Produkujemy elementy do przyłbic metodą wtrysku z materiału iglidur A200 pochodzącego z recyklingu.
Dr. Thilo Schultes kieruje naszą pracownią narzędziową i wyjaśnia: "Za pomocą odpowiedniego narzędzia można wyprodukować i dostarczyć ponad 10.000 osłon twarzy tygodniowo z fabryki w Kolonii. Pozwala nam to na masową produkcję opasek szybko i przy znacznie obniżonych kosztach".
Odpowiednie narzędzie wykonaliśmy na własny koszt. Pierwsze 100.000 opasek jest dostępne bezpłatnie, a następnie są one dostępne po kosztach produkcji. Jeśli osiągniemy dochód netto, przekażemy go w formie darowizny.
Dozowniki środków do dezynfekcji rąk są instalowane przy wszystkich wejściach, w pomieszczeniach sanitarnych, w stołówkach i w wielu innych miejscach na terenie całej firmy.
Ponadto znacznie zwiększono częstotliwość czyszczenia wszystkich powierzchni newralgicznych, takich jak klamki drzwiowe i okienne, poręcze, powierzchnie stołu, urządzenia sanitarne itp.
Przy głównym wejściu można zabrać " do kieszeni" małe buteleczki ze środkiem do dezynfekcji rąk.
Przy wejściach, temperatura jest mierzona codziennie każdemu pracownikowi. Wydawana jest maseczka, która musi być noszona tak, aby w jak największym stopniu zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusów. W tym celu pracownicy w produkcji i stołówce otrzymują dodatek za trudne warunki pracy.
Ponadto wszystkie drzwi w budynku, gdzie jest to możliwe, są otwarte, aby uniknąć kontaktu z klamkami.
Elektroniczne czasomierze zostały dostosowane do bezdotykowego użytkowania.
W celu ograniczenia grupy osób, które wchodzą do budynku firmy, nie przyjmujemy żadnych klientów, kandydatów ani innych osób z zewnątrz.
Na terenie całej firmy znajdują się plakaty z zasadami higieny. Obejmują one regularne mycie i dezynfekcję rąk, kichanie i kaszlenie, inicjatywę " bez użycia rąk", ale także takie rzeczy jak zdrowe odżywianie, dużo ćwiczeń na świeżym powietrzu, ciepłe ubrania itp.
Ponadto, istnieją informacje o tym, jak rozpoznać objawy Covid-19 i jak odpowiednio postępować.
Informacje te zostały również przesłane pocztą elektroniczną oraz zamieszczone na wewnętrznym blogu firmowym.
Co więcej, wszystkie drzwi, które nie mogą być otwarte, są oznaczone znakiem wskazującym, jak łatwo je otworzyć łokciem.
Aby wizualnie przypomnieć ludziom o obowiązującej zasadzie odległości 2 metrów, we wszystkich miejscach, w których możliwy jest zwiększony ruch, stosuje się odpowiednie oznaczenia podłogowe.
Obszary te obejmują na przykład stołówki, ścieżki do szatni, recepcję oraz teren, na którym znajdują się czasomierze.
Aby w jak największym stopniu zapobiec przenoszeniu się wirusów, drastycznie zmniejszono zagęszczenie personelu. W produkcji uruchomiono system 3-zmianowy w celu wyrównania liczby pracowników.
Ponadto zadbano o to, aby praca była wykonywana w możliwie dużej odległości, co najmniej 2 metry.
Absolutnie niezbędne spotkania odbywają się przy minimalnej liczbie osób i z zachowaniem określonych odległości lub, jeśli to możliwe, drogą cyfrową.
W sprzedaży i administracji od 13.03.2020 r. wszyscy pracownicy, których obecność w biurze nie jest konieczna, pracują z domu. W siedzibie firmy pozostało niewiele pracowników, tak też pozostają w znacznej odległości od siebie.
Wszyscy pracujący z domu mają pełny dostęp zdalny i przekierowywane telefony dla pełnej dostępności.
Dzięki takim narzędziom, jak Microsoft Teams, klienci mogą nadal otrzymywać pełne porady podczas wirtualnych wizyt.
Spotkania wewnętrzne również mają charakter wyłącznie cyfrowy.
Nawet w obecnej sytuacji chcemy zapewnić naszym pracownikom najlepszy możliwy catering. Aby zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo, w ciągu tygodnia wybudowaliśmy 5 nowych, dodatkowych stołówek.
Co więcej, nie ma już stanowisk samoobsługowych ani stacji napojów. Zawieszono nakładanie się zmian dla pracowników stołówek.
Ponadto, całkowicie zrezygnowaliśmy z gotówki i teraz oferujemy wszystkie posiłki bezpłatnie wraz ze śniadaniem i obiadem, które były już wcześniej bezpłatne.
Employees who, due to the current situation, have had to cancel holidays that have already been booked can carry over their holidays until the end of 2021.
The working hours have been designed to be as flexible as possible to allow for childcare.
CEO Frank Blase opisał sytuację na dzień 31.03.2020 w tym filmie.