Zmień język :
Tworzywa sztuczne do ruchu (motion plastics) to wysokowydajne tworzywa stosowane w całym przemyśle, które po zamontowaniu nie wymagają już smarowania przez użytkowników.
Oznacza to, że nie tylko oszczędza się na kosztach drogich smarów i olejów.
Klienci zyskują także na czasie konserwacji, kosztach pracy, zmniejszają ryzyko nieprawidłowego lub niewystarczającego smarowania, ograniczają przestoje systemu oraz eliminują szkodliwe substancje, które trafiają do środowiska lub do kanalizacji. My mówimy na to: „GO ZERO”

Dzięki temu Lemken oszczędza 22 punkty smarowania na każdym kultywatorze.
Dzięki temu Huppenkothen oszczędza 220 cykli konserwacyjnych na jedną minikoparkę.
Dzięki temu Heineken Brasil oszczędza do 28 tonekwiwalentu CO2rocznie.

.
W niniejszym opracowaniu technicznym przedstawiamy, które branże i firmy już z powodzeniem stosują technologię łożysk ślizgowych niewymagających smarowania i konserwacji, oraz w jakim stopniu korzystają z wynikających z tego oszczędności.
Wśród nich: Heineken Brasil (technologia napojów), KettenWulf (technologia napędowa i przenośnikowa) oraz Rockinger (maszyny rolnicze).
Pozostałe tematy:

.
... specjalizuje się w produkcji maszyn rolniczych. Jednym z ich produktów jest Karat 9 – intensywny kultywator z zębami o długości do 30 centymetrów. Aby zapobiec uszkodzeniu narzędzia, zęby odchylają się, gdy działają na nie zbyt duże siły – na przykład w wyniku uderzenia w kamienie znajdujące się w glebie.
We wszystkich zębach stosowano metalowe łożyska, które umożliwiały ruch odchylający. Jednak takie łożyska wymagały codziennego smarowania – nawet przez godzinę dziennie. Zaniedbanie tej czynności prowadziło do korozji i przyspieszonego zużycia komponentów.
Dziś Lemken stosuje łożyska ślizgowe iglidur®, które działają całkowicie bez smarowania zewnętrznego – materiał iglidur® zawiera bowiem stałe środki smarne. Dla rolnika oznacza to nie tylko oszczędność czasu… Korzysta on również z wysokiej zdolności łożysk do przenoszenia obciążeń, ich mniejszej wrażliwości na zabrudzenia oraz dłuższego czasu eksploatacji łożysk ślizgowych.
Oszczędność kosztów smarowania
Zaoszczędzone koszty pracy
Zaoszczędzony czas konserwacji
Zaoszczędzony ekwiwalent emisji CO2
Mniej zanieczyszczona woda słodka dzięki ograniczeniu zanieczyszczeń
Mniej zanieczyszczona gleba dzięki ograniczeniu emisji zanieczyszczeń

.
... z zakrzywionym, bezsmarowym prowadzeniem liniowym w kabinie ciągnika.

.
... dzięki bezsmarowej wkładce w sprzęgu przyczepy.

.
... z wytrzymałym e-prowadnikiem do bezpiecznego prowadzenia mediów w zapylonym i zabrudzonym środowisku.

.

.

.
... jest dostawcą kompaktowych koparek, minikoparek oraz innych niewielkich maszyn i pojazdów budowlanych.
W koparkach punkty łożyskowania między ramieniem a łyżką koparki są narażone na duże siły i trudne warunki otoczenia. Często stosuje się tu stalowe tuleje, które wymagają codziennego smarowania, aby zapewnić płynną pracę i niskie zużycie.
Cztery bezsmarowe łożyska wykonane z wysokowydajnego polimeru zastępują metalowe łożyska w miejscu połączenia ramienia z łyżką. Dzięki temu, użytkownik unika aż 220 operacji konserwacyjnych rocznie i zmniejsza koszty smarowania. Co więcej, zmniejsza się również ryzyko niewystarczającego lub nieprawidłowego smarowania.
Oszczędność kosztów smarowania
Zaoszczędzone koszty pracy
Zaoszczędzony czas konserwacji
Zaoszczędzony ekwiwalent emisji CO2
Mniej zanieczyszczona woda słodka dzięki ograniczeniu zanieczyszczeń
Mniej zanieczyszczona gleba dzięki ograniczeniu emisji zanieczyszczeń

.
... np. z łożyskami polimerowymi iglidur® G dla bezsmarowego ruchu ramienia.

.
... całkowicie bezsmarowymi i bezobsługowymi łożyskami do dużych obciążeń, wykonanymi z materiału kompozytowego z włókien.

.
... z wytrzymałym i odpornym na korozję polimerowym e-prowadnikiem do bezpiecznego prowadzenia mediów.

.

.

.
... jest brazylijskim oddziałem jednej ze 160 filii znanej na całym świecie marki piwa Heineken.
Nowoczesne linie rozlewnicze mogą napełniać do 70 000 butelek na godzinę. Proces ten wymaga wielu elementów ruchomych, takich jak technologia przenośników. Wcześniej Heineken Brasil musiał regularnie kontrolować i ponownie smarować 600 łożysk promieniowych w taśmach przenośnikowych.
W technologii przenośników zastosowano łożyska polimerowe. W przyszłości nie będą one wymagały smarowania ani konserwacji podczas prac serwisowych. Dzięki temu firma Heineken Brasil oszczędza 1560 godzin czasu konserwacji rocznie i 2815,49 euro kosztów związanych z samym smarem.
Oszczędność kosztów smarowania
Zaoszczędzone koszty pracy
Zaoszczędzony czas konserwacji
Zaoszczędzony ekwiwalent emisji CO2
Mniej zanieczyszczona woda słodka dzięki ograniczeniu zanieczyszczeń
Mniej zanieczyszczona gleba dzięki ograniczeniu emisji zanieczyszczeń

.
... z rolką prowadzącą xiros do bezsmarowych przenośników taśmowych.

.
... z bezobsługowymi łożyskami kołnierzowymi igubal® do pracy na sucho.

.
... z modułowymi i ekonomicznymi przekładniami Apiro®.

.
*Założenia dotyczące skalowania:
Maszyny rolnicze
Maszyny budowlane
Technologia napojów