Change Language :
Co oznacza technologia samoblokującej się śruby pociągowej? Jak zamontować nakrętkę z kołnierzem? Jakie jest maksymalne obciążenie nakrętki gwintowanej z tworzywa sztucznego? Czy można zmniejszyć luz łożyskowy w mojej aplikacji lub nawet mu zapobiec? I czy muszę smarować moje śruby pociągowe?
Pytań jest wiele - a my udzielamy na nie odpowiedzi! Tutaj znajdziesz podsumowanie wszystkich pytań dotyczących technologii śrub pociągowych, posortowane tematycznie i ze szczegółowymi odpowiedziami. Zanurz się w świecie technologii śrub pociągowych i odkryj zalety naszej technologii dryspin®.
Nakrętki śrub pociągowych
Ciśnienie powierzchniowe materiałów
| Materiał | MPa |
|---|---|
| iglidur® J | 4 MPa |
| iglidur® W300 | 5 MPa |
| iglidur® A180 | 3,5 MPa |
| iglidur® J350 | 2 MPa |
| iglidur® E7 | 0,5 MPa |
| iglidur® J200 | 2 MPa |
| iglidur® R | 2 MPa |
Tolerancje
Jak obliczyć nośność gwintu trapezowego?
Nośność nakrętek z gwintem trapezowym wykonanych z wysokowydajnych polimerów zależy od nacisku powierzchniowego, prędkości powierzchniowej i wynikającej z tego temperatury. Na zachowanie temperatury ma również wpływ cykl pracy oraz wybrany materiał wrzeciona i jego przewodność cieplna.
Prędkości ślizgowe materiałów iglidur® w m/s:
| Materiał iglidur® | obrotowy długoterminowy |
|---|---|
| iglidur® J | 1,5 |
| iglidur® W300 | 1,0 |
| iglidur® A180 | 0,8 |
| iglidur® J350 | 1,3 |
maksymalna dopuszczalna wartość pv
Korzystając z wartości pv i współczynników styku powierzchni podanych w tabelach wymiarów, można określić dopuszczalną prędkość powierzchniową i wynikający z niej posuw dla każdego rozmiaru gwintu.
Wartości standardowe w przypadku stosowania nakrętek z tworzywa sztucznego drylin®® bez smarowania (dla skoku 500 mm). W przypadku bardzo krótkich lub długich skoków należy uwzględnić współczynnik korekcji.
| Cykl pracy ED | Wartość pvmaks.[MPaxm/s] |
|---|---|
| 100% | 0,08 |
| 50% | 0,2 |
| 10% | 0,4 |
Formuła
| Oznaczenie | Znaczenie |
|---|---|
| Fosiowe | Siła osiowa |
| Pdopuszczalny | Maks. dopuszczone ciśnienie powierzchniowe 5 N/mm2 |
| Pprawdziwy | Rzeczywiste ciśnienie powierzchniowe z wybranym rozmiarem instalacji |
| Ae prawdziwe | efektywna powierzchnia podparcia wybranej nakrętki trapezowej śruby pociągowej |
| P | Skok |
| d1 | Średnica skoku |
| Mta | moment obrotowy napędu [Nm] podczas przekształcania ruchu obrotowego w ruch wzdłużny |
| Mte | moment obrotowy napędu [Nm] podczas przekształcania ruchu wzdłużnego w ruch obrotowy |
| v | Prędkość powierzchniowa [m/s] |
| Ø s | Prędkość przesuwu [m/s] |
| n | Szybkość obrotowa [min-1 |
| η | Sprawność |
Wybierz żądany rozmiar gwintu i określ rzeczywisty nacisk powierzchniowy:
preal =Faxial / Aereal [MPa]

Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem