Change Language :
Nowoczesny fotel samochodowy jest dziś bardzo złożony i w ostatnich latach przeszedł ogromny postęp technologiczny. Coraz więcej elektronicznych opcji regulacji (np. regulacja wysokości siedziska) znalazło drogę do seryjnych zastosowań producentów samochodów za pomocą siłowników. Hałas (NVH, BSR) i minimalizacja wagi są podstawowymi wymogami każdego nowoczesnego projektu fotela. Systemy siedzeń powinny być cicho regulowane i lekkie, a jednocześnie zapewniać maksymalny komfort i bezpieczeństwo.
Punkty zastosowania produktów w siedzeniach pojazdów | Komponenty dostosowane do indywidualnych potrzeb | Bezpłatne pudełko z próbkami | Broszura do pobrania | Dalsze informacje

Regulacja wysokości fotela:
Regulacja wysokości siedzeń w samochodach jest ważnym elementem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo. Ponadto, rozwój pojazdów autonomicznych i popyt na usługi współdzielenia samochodów wyraźnie wzrasta. W rezultacie rośnie również liczba różnych kierowców w tym samym samochodzie, a regulacja wysokości siedzenia jest wykorzystywana częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Jest to również powód rosnącego wykorzystania elektrycznej regulacji fotela za pomocą siłowników i kompaktowych silników.
Więcej informacji na temat regulacji wysokości siedziska za pomocą łożyska ślizgowego można znaleźć w naszym artykule na blogu****.
Do regulacji oparcia:
Niezależnie od tego, czy jest to regulacja ręczna, czy elektryczna, regulacja oparcia jest od dawna stosowana we wszystkich typach pojazdów. Umożliwia ona wygodną i bezpieczną pozycję siedzącą. Redukcja hałasu, zmniejszenie masy, a także brak konieczności stosowania środków smarnych to podstawowe wymagania dotyczące nowoczesnej konstrukcji siedzeń i cech jakościowych zainstalowanych komponentów igus. Zastosowane łożyska ślizgowe iglidur charakteryzują się niskim współczynnikiem tarcia i niskim zużyciem bez dodatkowego smarowania.
W fazie rozwoju lub walidacji łożyska zostały poddane wyjątkowym obciążeniom w testach zderzeniowych. Testy wytrzymałościowe, które między innymi sprawdzają zużycie i generowanie hałasu w zakresie temperatur od -20° do +80°C. Nasze łożyska ślizgowe wytrzymały te testy bez konserwacji lub awarii. Wyżej wymienione materiały iglidur spełniają również wymagania dotyczące zaparowania we wnętrzu pojazdu i mają działanie tłumiące na układ siedzeń w przypadku wibracji.
Więcej przykładów zastosowań dla zagłówków i podłokietników:
Do foteli obrotowych:
Obrotowe fotele są stosowane głównie w kamperach i pojazdach użytkowych. Jednak zmiana technologii w kierunku autonomicznej jazdy oznacza, że bardziej dynamiczne koncepcje wnętrz są coraz częściej opracowywane również w konwencjonalnych samochodach osobowych i wkrótce będą na porządku dziennym. Dzięki obrotowym fotelom można efektywniej wykorzystać ograniczoną przestrzeń pojazdu: zarówno fotel kierowcy, jak i pasażera można obrócić o 360°, tworząc w mgnieniu oka wygodną grupę siedzeń dla kilku osób.
Pierścień ślizgowy wykonany z materiału iglidur umożliwia prostą regulację ręczną lub elektryczną przy niskim momencie napędowym dzięki niskiemu współczynnikowi tarcia ślizgowego. Dzięki zintegrowanym smarom stałym, system nie wymaga dodatkowego smarowania i działa bezobsługowo.
Zastosowane materiały zostały zatwierdzone w różnych testach wytrzymałościowych, w których między innymi sprawdzono je pod kątem zużycia i hałasu w zakresie temperatur od -20° do +80°C, gdzie wytrzymały bez konserwacji lub awarii. iglidur J lub RN293 spełniają również wymagania dotyczące zaparowania we wnętrzu pojazdu i mają wpływ na tłumienie systemu siedzeń w przypadku wibracji.
O kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji foteli:
Coraz więcej opcji elektronicznej regulacji trafia do seryjnych zastosowań producentów samochodów za pomocą siłowników. Łożyska ślizgowe igus są lżejsze i cichsze niż konwencjonalne rozwiązania. Ich suche smary zapewniają długą żywotność bez zewnętrznego smarowania.
Silniki kompaktowe są stosowane między innymi w następujących aplikacjach: regulacja długości siedziska, pochylenie siedziska, regulacja wysokości siedziska, regulacja oparcia, regulacja zagłówka, podparcie lędźwiowe, haptyczne sprzężenie zwrotne, podparcie lędźwiowe, regulacja zagłówka i napinacz pasów bezpieczeństwa.
Przykłady zastosowań w elektrycznej regulacji długości siedziska i oparcia:

Niezależnie od tego, czy chodzi o konstrukcje prototypowe i małe partie w druku 3D, obrabiane lub frezowane z prętów, czy też produkcję wielkoseryjną z formy wtryskowej: wykonujemy specjalne projekty dostosowane do potrzeb klienta. Chętnie doradzimy, który proces jest najlepszy w danym przypadku, zarówno pod względem technicznym, jak i ekonomicznym.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem