Change Language :
Bez niego latanie byłoby znacznie mniej komfortowe: pomost do wsiadania pasażerów (znany również jako trap lub pomost do wsiadania pasażerów) umożliwia bezpieczne, równe wsiadanie do samolotów na tysiącach lotnisk na całym świecie. We wczesnych dniach latania wejście na pokład było jeszcze łatwiejsze. Małe samoloty z napędem śmigłowym miały wbudowane małe stopnie, które można było po prostu opuścić. Nawet dziś mniejsze samoloty zazwyczaj korzystają z wbudowanych schodów, ponieważ w przeciwnym razie nachylenie pomostu dla pasażerów byłoby zbyt strome.
Jak wyglądałby samolot bez pomostu dla pasażerów? Nowoczesne samoloty komercyjne mają wysokość wejścia na pokład do 4 metrów nad ziemią. W gigantycznych odrzutowcach, takich jak Airbus A380, pasażerowie muszą nawet wchodzić na pokład na dwóch poziomach. Wymagane byłyby bardzo wysokie schody. A rodzinom z dziećmi, osobom starszym i niedołężnym znacznie trudniej byłoby wejść na pokład samolotu. Nie wspominając już o ochronie przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi.

Zasada działania pomostu do wsiadania pasażerów jest prosta: z reguły jedna część systemu jest mocno zakotwiczona w budynku lotniska. Inna część jest montowana elastycznie, dzięki czemu można ją zadokować do różnych typów samolotów. Na przykład, różnice w wysokości drzwi samolotu, a także różne długości i szerokości samolotów muszą być kompensowane. W tym celu trap składa się zwykle z kilku rur, które mogą się teleskopowo wsuwać i wysuwać, oraz jednego lub więcej zespołów podnoszących. Ten teleskopowy trap jest najbardziej elastycznym wariantem trapu pasażerskiego. Mniej elastyczne konstrukcje są często odpowiednie tylko dla niektórych typów samolotów, co ogranicza elastyczność operatorów lotnisk.
Kładka dla pasażerów jest poruszana za pomocą silników elektrycznych. Wymagają one kabli zasilających i danych do systemu sterowania. Ruchy poszczególnych elementów nie są zbyt szybkie. Niemniej jednak kable muszą być chronione przed uszkodzeniem. Ponieważ zwykle znajdują się one na zewnątrz przejścia, muszą być odporne na wiatr i warunki atmosferyczne.
Ponieważ przestoje samolotu stają się coraz krótsze, a rękawy lotnicze mają działać niezawodnie, ruch mechaniczny musi przebiegać płynnie. Zatrzymanie rękawa lotniczego może oznaczać natychmiastowe straty finansowe dla operatora lotniska, linii lotniczej, a także dla pasażerów, którzy chcą latać wygodnie, bezpiecznie i na czas.
Wysoka niezawodność produktów przemawia za korzystaniem z produktów igus w rękawie lotniczym Ruchy przewodów w przejściu można bezpiecznie prowadzić za pomocą naszych systemów e-prowadników. W tunelach teleskopowych są to głównie ruchy poziome, a w jednostkach podnoszących - pionowe. e-prowadniki są trwałe, więc można liczyć na ich długą żywotność. Mogą być montowane w sposób oszczędzający miejsce, tak aby żadne przewody nie zwisały i nie wpływały negatywnie na wygląd. e-prowadniki mogą być wykorzystywane do dostarczania całej niezbędnej energii (przewody zasilające i sterownicze, hydraulika, pneumatyka, itp.)
Systemy e-prowadników zmniejszają wymagane długości przewodów o ponad 50% (przy średnim posuwie) i zapobiegają zewnętrznym obciążeniom mechanicznym, takim jak niekontrolowane kołysanie, zakleszczanie itp. Niskie wymagania konserwacyjne skracają czas przestojów. Systemy e-prowadników idealnie współpracują z przewodami chainflex firmy igus, które podobnie jak e-prowadniki, są odporne na ciepło, słońce, deszcz i śnieg.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem