Change Language :

Rowery cargo stały się popularną alternatywą dla samochodów, zwłaszcza w miastach, ponieważ są znacznie tańsze, nie emitują spalin i można łatwo ominąć korki. Silnik elektryczny ułatwia również jazdę, nawet z dużym obciążeniem i na dłuższych dystansach. Aby zapewnić ich funkcjonalność przez długi czas, każdego dnia i w każdych warunkach pogodowych, rowery cargo powinny być wyposażone w solidne i niewymagające konserwacji komponenty. Nasze pracujące na sucho łożyska ślizgowe, baryłkowe i liniowe wykonane z wysokowydajnych tworzyw sztucznych w znacznym stopniu się do tego przyczyniają.


Niezależnie od tego, czy chodzi o sztycę amortyzowaną, czy sztycę Vario - łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur mają tutaj swoje zalety. W przypadku amortyzowanych sztyc podsiodłowych chodzi nie tylko o brak konieczności smarowania i zmniejszenie masy w porównaniu z metalowymi alternatywami, ale także o właściwości tłumienia drgań tworzywa sztucznego. Zapewnia to wyraźny wzrost komfortu jazdy. Łożyska ślizgowe wykonane z igliduru P są idealne do stosowania w zawieszeniu siodełka, zapewniając dłuższą żywotność produktu, dzięki czemu rowerzyści mogą wygodnie siedzieć na siodełku przez długi czas.

Łożysko ślizgowe iglidur P

Najlepsze zawieszenie na siodełku z bezobsługowymi łożyskami kołnierzowymi iglidur
W przypadku równoległobocznej sztycy podsiodłowej G.2 projektanci by.schulz szukali odpowiedniego materiału na cztery punkty łożyskowania w punktach obrotu. Łożyska są poddawane dużym naprężeniom na niewielkim odcinku podczas ugięcia sprężyny. Tuleje mosiężne, które były używane w pierwszej serii, były niezadowolone z powodu ciągłego smarowania. Po serii testów, tuleje kołnierzowe wykonane z materiału iglidur W360 przekonały konstruktorów: są bezobsługowe, mają długą żywotność, niski współczynnik tarcia i są niewrażliwe na nacisk krawędzi.

Nasze wytrzymałe łożyska są również stosowane w sektorze pojazdów dwukołowych. Łożyska wykonane z materiału iglidur Q są w stanie absorbować siły do 100 MPa. Nawet największy i najcięższy rowerzysta może bez wahania oprzeć się na kierownicy i pedałować. Jednak każde zastosowanie jest indywidualne, a bezpieczeństwo jest również najwyższym priorytetem w igus. Dlatego zawsze zalecamy omówienie danego zastosowania z jednym z naszych ekspertów. Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie.

Łożysko ślizgowe iglidur Q

Znaczenie w pełni funkcjonalnego hamulca jest prawdopodobnie bezdyskusyjne. Jednak komfort i niewielka waga są również ważnymi kryteriami. Wszystkie trzy można poprawić dzięki łożyskom iglidur. Niezależnie od tego, czy jest to produkt katalogowy, czy indywidualna część specjalna - iglidur P jest idealny do stosowania w dźwigni hamulca: To uniwersalne rozwiązanie do zastosowań zewnętrznych jest niewrażliwe na wilgoć, zabrudzenia, wstrząsy i uderzenia, a także ekonomiczne. Podobnie jak w przypadku wszystkich łożysk iglidur, nie jest tu wymagane smarowanie w celu ochrony łożyska przed korozją i zużyciem. Dzięki naszym tulejom można również uniknąć irytujących pisków i skrzypienia, które występują w przypadku metalowych łożysk w dźwigni hamulca, szczególnie w mokrych warunkach.

Łożysko ślizgowe iglidur P

Indywidualnie produkowany tłok enkodera w Trickstuff Piccola
Ważący zaledwie 158 gramów model Piccola firmy Trickstuff jest najlżejszym hydraulicznym hamulcem tarczowym na świecie. Firma wyznacza wysokie standardy dla komponentów. Aby osiągnąć idealne dozowanie, krótki tłok enkodera działa w rdzeniu mechanizmu dźwigni, który jest produkowany jako specjalna część z precyzyjnie toczonego CNC materiału iglidur J. Materiał ten charakteryzuje się dobrą stabilnością ciśnienia, bardzo niskim zużyciem i bardzo niską wagą. Ma również bardzo niski współczynnik tarcia w obudowie, co z kolei jest ważne dla dozowania bez poślizgu.

Pokrywy skrzynek są często przesuwane kilka razy dziennie. Również w tym przypadku łożyska muszą być w stanie absorbować wstrząsy bez utraty precyzji. Wysokowydajne polimery firmy igus właśnie to potrafią. Łożyska wykonane z materiału iglidur GLW są również szczególnie opłacalne. W przeciwieństwie do innych łożysk w tej kategorii cenowej, obawy o rdzę i utratę jakości są niepotrzebne. Miliony cykli testowych w naszym laboratorium dowiodły, że łożyska iglidur GLW są optymalnie stworzone do takich zastosowań.

Łożysko ślizgowe iglidur GLW

Jako przedłużenie kierownicy, prowadnica musi zapewniać ruch roweru w pożądanym kierunku. Dlatego wymaga nie tylko trwałej precyzji, ale także stabilności - dwa kryteria, które można spełnić dzięki naszym końcówkom drążków igubal. Umieszczone w pobliżu piasty przedniego koła, przeguby są regularnie narażone na wilgoć, kurz i błoto. Konwencjonalne końcówki drążków muszą być regularnie czyszczone i smarowane, w przeciwnym razie zaczynają skrzypieć i korodować, a prowadzenie staje się chwiejne i niedokładne. Nasze łożyska przegubowe pracujące na sucho eliminują ten problem. Układ kierowniczy pozostaje niezmiennie precyzyjny i nie wymaga konserwacji.

Końcówka drążka do dużych obciążeń

Mocne łożyska przegubowe i ślizgowe w wytrzymałym rowerze e-cargo
Coraz więcej firm logistycznych dostarcza paczki do domów na rowerach e-cargo. Rowery te muszą być przede wszystkim wytrzymałe i łatwe w utrzymaniu. Dlatego też firma b&p engineering stawia na łożyska igus w swoich wytrzymałych modelach.Dobre łożysko z tworzywa sztucznego może wytrzymać wszystko to, co łożysko stalowe", mówi Vincent Okroy, projektant pojazdu. W kierownicy, odporne na zużycie łożyska baryłkowe igubal EGLM przyczyniają się do większej trwałości roweru towarowego, zmniejszają konserwację dzięki pracy na sucho i dodatkowo wyróżniają się lekkością. Zalety te są również wykorzystywane przez b&p w sprzęgu przyczepy, gdzie zastosowano tuleje iglidur X o szczególnie wysokiej wytrzymałości na ściskanie.

Łożyska igus sprawiają, że zwinny e-cargo bike jest łatwy w utrzymaniu
Twórcy chike szukali odpowiednich łożysk do nowego typu sprężynowego podwozia przechylnego, które sprawia, że ich rower towarowy jest tak samo zwrotny na zakrętach jak zwykły rower. Łożyska igubal i cylindryczne łożyska ślizgowe iglidur są idealnym rozwiązaniem. Łożyska końca drążka są stosowane na drążkach gąsienic. Ponieważ składają się w całości z wysokowydajnych polimerów, są odporne na korozję, zabrudzenia i temperatury do -30°C. Na poprzecznych wahaczach i w blokadzie przechyłu łożyska ślizgowe pracujące na sucho zapewniają niemal bezobsługową pracę ciągłą. W przeciwieństwie do rozwiązań metalowych, komponenty produkowane metodą formowania wtryskowego są bardzo lekkie i ekonomiczne.

Waga i koszty produkcji zredukowane dzięki małym tulejom iglidur
Firma Butchers & Bicycles poszukiwała również odpowiednich komponentów łożyskowych do opatentowanego mechanizmu kierowania i przechylania swojego roweru towarowego. Główny wymóg: jak najmniejsze wymiary, aby zmieścić się w smukłej konstrukcji i obniżyć koszty produkcji. Rozwiązanie zostało znalezione w igus: tuleje iglidur są niezwykle wytrzymałe, ale wymagają znacznie mniej miejsca niż konwencjonalne rozwiązania łożyskowe. Umożliwiły one obniżenie kosztów produkcji poprzez zastosowanie prostych ram z blachy do otaczającej konstrukcji.

W porównaniu z innymi zastosowaniami, pokrywa akumulatora nie wymaga wysokiej precyzji ani wytrzymałych łożysk. Jednak kontakt z wilgocią i brudem oraz wstrząsy podczas codziennej jazdy również stanowią wyzwanie. Ponieważ są one niewrażliwe na korozję i zabrudzenia, nasze plastikowe łożyska ślizgowe sprawdzają się również w tym przypadku. Posiadamy szereg niedrogich łożysk, które spełniają wymagania jakościowe dla tego zastosowania, takie jak łożysko kołnierzowe wykonane z igliduru GLW Kłopoty z rdzą, skrzypieniem lub grzechotaniem są oszczędzone przez długi okres eksploatacji łożysk.

Łożysko ślizgowe iglidur GLW

Niezależnie od tego, czy chodzi o zacisk hamulca tarczowego, V-brake czy hamulec boczny: igus oferuje różnorodne rozwiązania łożyskowe dla każdego typu hamulca. Nasze lekkie łożyska z tworzywa sztucznego zajmują niewiele miejsca, są odporne na korozję i zabrudzenia. W ten sposób nie tylko oferują technicznie lepszą alternatywę dla metalowych rozwiązań dostępnych na rynku, ale także zmniejszają koszty w dłuższej perspektywie, ponieważ są trwałe i nie wymagają konserwacji dzięki pracy na sucho. Niezależnie od tego, czy są to łożyska z serii iglidur H, zwłaszcza H4, H2 i HLW, czy też sprawdzone klasyki z serii iglidur J lub iglidur G - razem z naszymi ekspertami znajdziesz odpowiednie łożysko do swojego hamulca.

Łożysko ślizgowe z serii iglidur H

Podczas swobodnej jazdy wszystko musi działać płynnie i łatwo. W przypadku stosowanych łożysk oznacza to najlepsze możliwe właściwości ślizgowe w ruchu ciągłym i przy dużych prędkościach. Również w tym przypadku igus oferuje wybór materiałów, które są specjalnie przystosowane do dużych prędkości. W zależności od rodzaju konstrukcji, odpowiednie są np. iglidur J3, iglidur W300 i iglidur Z, które mogą również wytrzymać wysokie temperatury w długim okresie czasu. W porównaniu do zwykle stosowanych łożysk kulkowych, są one lżejsze, wymagają mniej miejsca do montażu i pozostają wolne od przylegającego brudu dzięki pracy na sucho. Dzięki naszym łożyskom z tworzywa sztucznego można uniknąć problemu utraty płynności swobodnego toczenia z powodu uszczelnień.

Łożyska ślizgowe iglidur J3 i W300
Więcej informacjio iglidur J3 i iglidur W300 w sklepie

Łożysko ślizgowe iglidur Z

Dobra, prawidłowo wyregulowana przerzutka tylna płynnie i precyzyjnie przenosi łańcuch na kolejną zębatkę podczas zmiany biegów w górę i w dół. Jednym z najczęstszych problemów jest zanieczyszczenie wielu punktów łożyskowania i utrata smarowania podczas czyszczenia tylnej przerzutki. Łożyska ślizgowe iglidur serii G ograniczają ten problem. Dzięki pracy na sucho przyciągają one mniej brudu. Mycie roweru i dekielka nie stanowi problemu, smar nie jest wypłukiwany, więc nie ma ryzyka korozji i zwykłej konserwacji z dosmarowywaniem. Dzięki naszym plastikowym łożyskom można również zaoszczędzić na wadze w porównaniu z łożyskami metalowymi.

Łożyska ślizgowe iglidur G

Brak konserwacji łożysk w przerzutce SRAM
W rolce prowadzącej tylnej przerzutki SRAM, łożyska ślizgowe iglidur G z tworzywa sztucznego działają niezawodnie we wszystkich punktach obrotu. Kontakt z wodą, błotem, piaskiem i olejem, czyszczenie strumieniem pary i naprężenia spowodowane na przykład skokami nie mają wpływu na łożyska; działają one z trwałą precyzją i niskim tarciem. Ponadto brak zewnętrznych środków smarnych eliminuje potrzebę kosztownej konserwacji łożysk.

Silnik jest sercem roweru elektrycznego i ma decydujący wpływ na wrażenia z jazdy. Istnieją różne typy silników do rowerów elektrycznych, a łożyska i przekładnie igus sprawdziły się już w różnych zastosowaniach. Wolność od konserwacji, specyfikacje tłumienia drgań i dłuższa żywotność niż w przypadku ogólnych rozwiązań z tworzyw sztucznych to tylko trzy z wielu zalet, które można uzyskać dzięki odpowiedniemu komponentowi dry-tech. Możemy je również wyprodukować jako niestandardową część specjalną. Doradzimy, który materiał najlepiej nadaje się do zastosowania w danym silniku i który proces produkcji jest dla Ciebie najkorzystniejszy.

Przekładnie iglidur

Nowe, drukowane w 3D koła zębate w silniku roweru elektrycznego
Klient szukał zamiennika dla mocno zużytych kół zębatych w przekładni planetarnej swojego roweru elektrycznego. Ponieważ producent roweru nie był w stanie dostarczyć dodatkowych kół zębatych, klient znalazł rozwiązanie w dziale druku 3D firmy igus. Nowe koła zębate mogły zostać namierzone na podstawie starych, zużytych komponentów i wydrukowane w procesie spiekania laserowego. Klient był w stanie zainstalować koła zębate natychmiast po ich otrzymaniu i zauważył poprawę wydajności skrzyni biegów już po krótkim czasie.

Łożyska ślizgowe iglidur są stosowane jako bezobsługowa, niewrażliwa alternatywa dla metalowych łożysk tocznych w wielu wysokiej jakości pedałach. Są lekkie, wymagają mniej miejsca do montażu i mają znacznie dłuższą żywotność niż ich metalowe odpowiedniki. Szczególnie odpowiednie są tu tuleje wykonane z odpornego na wstrząsy materiału J3. Oprócz naszych solidnych łożysk z tworzywa sztucznego, oferujemy również specjalne tuleje z uszczelką filcową, które dodatkowo chronią punkt łożyska przed wnikaniem brudu.

Łożysko ślizgowe iglidur J3

Stała wydajność z iglidur JB w pedałach Crankbrothers
Producent najwyższej jakości komponentów do rowerów górskich Crankbrothers potrzebował rozwiązania dla swoich łożysk pedałów. Odporność na zabrudzenia, redukcja wagi i długa żywotność były głównymi aspektami. Dzięki łożyskom ślizgowym wykonanym z materiału iglidur JB firma była w stanie osiągnąć ośmiokrotnie dłuższą żywotność w porównaniu do poprzedniego rozwiązania i zmniejszyć wagę. Do pracujących na sucho łożysk nie przywiera brud i można je łatwo czyścić z zewnątrz bez utraty wydajności.

W rowerze cargo stojak znajduje się pod skrzynią i bezpośrednio za przednim kołem. Powoduje to, że punkt łożyskowania jest narażony na szczególnie wysoki poziom kurzu, brudu i wody. W przypadku konwencjonalnych łożysk smarowanych brud przywiera do punktu łożyskowania. Nie tylko pogarsza to właściwości ślizgowe łożyska, ale także powoduje jego zarysowanie od wewnątrz, co skutkuje luzem. Fakt, że stojak skrzypi, chwieje się i grzechocze z czasem, można uniknąć dzięki naszym łożyskom bezsmarowym. Nasze niedrogie łożyska wykonane z materiału iglidur R są idealne do tego zastosowania.

Łożysko ślizgowe iglidur R

Dzięki naszym wstępnie obciążonym prowadnicom niskoprofilowym Drylin N drzwi przesuwne skrzyń transportowych otwierają się i zamykają płynnie, stabilnie i trwale. Podobnie jak wszystkie nasze systemy prowadnic liniowych, są one zaprojektowane zgodnie z zasadą przesuwania zamiast toczenia, działają całkowicie bez zewnętrznego smarowania, a tym samym pozostają wolne od przylegającego brudu. Brak zatykania, rdzewienia lub grzechotania - w każdych warunkach pogodowych i przy częstych wstrząsach i wibracjach.

niskoprofilowe prowadnice liniowe drylin N

Łatwe otwieranie i zamykanie przy każdym zatrzymaniu
Ma ładowność do 350 kg i jest prawie tak lekki jak dwukołowy rower elektryczny: rower towarowy Fulpra jest idealnym pojazdem do pokonywania ostatniej mili w logistyce miejskiej. Każdy element został zaprojektowany z myślą o dużych obciążeniach i minimalnych wymaganiach konserwacyjnych. W przypadku drzwi przesuwnych przestrzeni ładunkowej projektanci polegają na szynach profilowych Drylin W, które dzięki pracy na sucho działają bezobsługowo i stale gładko.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem